Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv přesahu na životnost valivého ložiska
Tetour, Stanislav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem přesahu uložení na životnost valivého ložiska. První část práce se věnuje teoretickým znalostem, které jsou nutné pro řešení. Byl zkoumán vliv uložení s přesahem vnitřního kroužku na hřídeli a vnějšího kroužku v díře tělesa pro doporučené tolerance uložení. Přesah uložení ložiska byl řešen na válečkovém a kuželíkovém ložisku. K řešení byl použit analytický a numerický přístup. V numerické části byla provedena statická analýza ložiska s využitím programu ANSYS Workbench. Výstupem analýzy bylo maximální smykové napětí pod povrchem kontaktu, které má za následek kontaktní únavu ložiska. Životnost ložiska byla určena pomocí faktoru trvanlivosti, který udává živostnost ložiska s přesahem vůči ložisku bez přesahu uložení.
Návrh systému pro testování valivých ložisek s proměnnými parametry mazání
Škoviera, Jozef ; Čermák, Jan (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Predložená diplomová práca sa zaoberá návrhom systému pre testovanie valivých ložísk, ktorý umožňuje zmeny parametrov mazania (napr. zmena domazávacieho intervalu). V práci sa čitateľ najskôr oboznámi z významom mazania valivých ložísk, z možnosťami prívodu maziva do ložiska (konkrétne zamerané na prívod plastického maziva) a možnosťami riadenia dávkovania. Následne je v práci popísaný súčasný stav experimentálnych staníc pre testovanie valivých ložísk, ktorými disponuje Ústav konstruování. V závere prehľadu súčasného stavu poznania je taktiež spomenutá možnosť urýchlenia únavových testov. V ďalšej časti práce autor popisuje vlastné riešenie. Výsledkom sú konštrukčné úpravy experimentálnej stanice (pre možnosť domazávania plastickým mazivom), vytvorenie platformy pre riadenie mazania a vytvorenie základného programu. Súčasťou práce sú taktiež overovacie experimenty a výkresová dokumentácia.
Měření ztrát ložisek
Musil, Roman ; Raffai, Peter (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je podat informace o měření ztrát v radiálních kluzných a valivých ložiscích. Práce v první části popisuje tření v ložiscích. V další části se zabývá porovnáním strojů se statickým a dynamickým zatížením. Ve třetí části popisuje metody a způsoby experimentálního stanovení ztrát ložisek při různých provozních podmínkách. Ve čtvrté části je uveden výpočetní model pro ztráty ložisek. V poslední části se zabývá dalším možným vývojem v této oblasti.
Návrh metodiky výpočtu životnosti valivého ložiska
Vaculka, Miroslav ; Vlk, Miloš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá únavovou analýzou valivého ložiska. Únavová analýza spočívá v určení životnosti valivého ložiska s využitím deformačně napěťové analýzy pomocí metody konečných prvků a následném numerickém výpočtu v programu fe-safe s využitím multiaxiálního únavového kritéria Brown-Miller. Životnost ložiska je dána počtem cyklů do poruchy v podobě vzniku pittingu, který je důsledkem kontaktní únavy. Dle výpočtů bylo zjištěno, že Brown-Millerovo kritérium není vhodné pro vysokocyklovou kontaktní únavu. Byl proveden test jiných dostupných kritérií, z nichž nejlepší shodu s normou ISO 281 poskytlo kritérium Principal-strain.
Návrh dvouosé automatické vidlicové frézovací hlavy osazené elekrovřetem s aplikací pohonů Harmonic-Drive
Tkadlec, Dušan ; Dosedla, Michal (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem dvouosé vidlicové frézovací hlavy s možnými variantami náhonu jednotlivých os. Součástí práce je i technicko – ekonomické zhodnocení jednotlivých variant, výpočet dosahovaných potřebných momentů a sil od motorů hlavy a konstrukce natáčení hlavy ve 2 osách. Frézovací hlava má být aplikována na vyvrtávací a frézovací vřeteník daného typu s možností adaptivní výměny elektrovřetena.
Úprava zkušebního zařízení ložisek pro aplikaci metody akustické emise
Suchanek, Daniel ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na konstrukční úpravu zařízení pro zkoušky trvanlivosti valivých radiálních ložisek tak, aby bylo možné aplikovat diagnostickou metodu akustické emise. Je předpoklad, že metoda AE umožní identifikovat poškození ložisek v dřívějších stádiích než vibrační diagnostika. Konstrukční úpravy umožňují i doplnění systému moderními vibrodiagnostickými prostředky.
Uložení rotorů moderních turbodmychadel
Kortán, Daniel ; Raffai, Peter (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti uložení rotorů turbodmychadel. První část je zaměřena na konstrukci turbodmychadel a popis principu přeplňovaných spalovacích motorů. Druhá část se zaměřuje na popis konstrukce valivých a kluzných ložisek a vysvětlení možností jednotlivých typů uložení používaných v turbodmychadlech v dnešní době.
Inteligentní systém mazání valivých ložisek
Kroliczek, Václav ; Nohál, Libor (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje přehled současného stavu poznání v oblasti inteligentních systémů mazání valivých ložisek s cílem prodloužit jejich životnost. První část této práce pojednává o základních typech ložisek, typech mazání a vhodných mazivech pro dosažení vysokých životností. Druhá část se zabývá samotnými inteligentními systémy.
NVH analýza převodových ústrojí
Gazda, Silvester ; Zubík, Martin (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom merania vibrácií a hluku vozidlových prevodoviek. Najprv sú popísané hlavné časti prevodovky. Ďalej nasleduje popis zdrojov vibrácií a hluku a ich šírenia. Podstatná časť práce sa venuje rozboru frekvenčného spektra, jeho vzniku a vyhodnoteniu. Súčasťou je tiež popis merania a k tomu potrebnej aparatúry, spolu s popisom základných princípov jej fungovania.
Valivá ložiska v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů
Knotek, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá valivými ložisky a jejich uplatněním v konstrukci čtyřdobého spalovacího motoru. Práce je rozdělena do několika celků. První se zabývá samotnými valivými ložisky. Tato kapitola poskytuje základy z teorie valivých ložisek potřebné pro další části práce. V dalším celku je popsáno použití valivých ložisek ve spalovacích motorech. Poslední část se zabývá uplatněním valivých ložisek v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů. Je řešeno uložení klikové hřídele, ojnice, rozvodů, vyvažovací hřídele a turbodmychadla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.