Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Ochrana obyvatelstva v době mimořádné události nebo krizového stavu se zaměřením na obce v Jihočeském kraji
DOBEŠOVÁ, Jana
Po celou svou dosavadní existenci se lidstvo střetává s mimořádnými událostmi a krizovými situacemi, které ohrožují životy a zdraví lidí, jejich majetek nebo životní prostředí. Lidská společnost se snaží vzniku těchto událostí zabránit, případně minimalizovat jejich následky na přijatelnou míru. V závislosti na stupni svého vývoje proto buduje různě účinné ochranné a obranné mechanismy. V České republice vychází krizové řízení z platných právních norem, které jsou v práci zmíněny. Dále jsou vysvětleny základní pojmy k dané problematice. Hlavní cíle práce jsou: 1.) Porovnání vybraných obcí v Jihočeském kraji mezi sebou a s platnou legislativou. 2.) Provedení průzkumu pomocí dotazníku mezi obyvatelstvem. 1.) Zvolila jsem pět obcí s rozšířenou působností v Jihočeském kraji: Písek, Jindřichův Hradec, Soběslav, Třeboň a Český Krumlov. Postupně jsem všechna města navštívila a domluvila si návštěvu na tamních Městských úřadech s vedoucími oddělení krizového řízení. Vysvětlili mi chod jejich pracoviště a zodpověděli otázky. Soustředila jsem se zejména na tyto skutečnosti: - Způsob varování obyvatelstva a připravovaná ochranná opatření. - Forma vzdělávání občanů, vydávání a distribuce informačních materiálů. - Pořádání přednášek pro školy. - Forma a zpracování krizového plánu. - Složení zvláštních orgánů obcí. 2.) Průzkum byl zaměřen na informovanost obyvatel o systému varování, občanských povinnostech za krizového stavu, principech ochranných opatření a možných zdrojích informací o dané problematice. Průzkum byl proveden mezi zaměstnanci Městských úřadů všech pěti sledovaných obcí a mezi občany dvou měst. Celkem jsem získala 132 vyplněných dotazníků. Z takto získaných dat je v práci uvedeno 8 tabulek a 11 grafů. ZÁVĚR: Městské úřady sledovaných obcí a jejich zaměstnanci věnují oblasti krizového řízení velkou pozornost a dodržují právní normy. Existující rozdíly by mohly být konzultovány a v budoucnosti pomoci ke sjednocení a systému a zkvalitnění spolupráce. Obyvatelstvo je dobře informováno o základních principech sebeochrany.
Vybavení a dokumentace krizového štábu v obci s rozšířenou působností
NĚMEC, Petr
Tato práce se zabývá problematikou vybavení krizových štábů a to jak dokumentací, tak materiálem. Dne 1.1.2003 zanikly okresní úřady a jako správní jednotky území vznikly obce s rozšířenou působností, které jsou orgány krizového řízení. Tyto obce zřizují pro řešení mimořádných událostí velkého rozsahu a krizových situací krizové štáby, které by v případě potřeby plnily úkoly na pracovištích krizového řízení. Tato pracoviště musí být řádně materiálně zabezpečena a vybavena potřebnou dokumentací. V dnešní době je vidět, že vybavení a dokumentace krizových štábů je v jihočeském kraji na dobré úrovni. Dokumentace je zpracovaná velice dobře a žádný materiál z ní na štábech nechybí a to jak ze základní dokumentace, tak z pomocné dokumentace. U vybavení je menší problém, že na některých pracovištích není, ale tento problém je nahrazen smlouvou s hasiči o zapůjčení materiálu.
Zhodnocení a porovnání plnění úkolů obcemi s rozšířenou působností na úseku požární ochrany a ochrany obyvatelstva na území České Republiky.
MILFORTOVÁ, Lenka
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na problematiku týkající se připravenosti na úseku PO a OOB v ORP. V rámci výzkumu jsem rozeslala 205 dotazníků do ORP v celé ČR. Při korespondenci s představiteli ORP jsem si povšimla v jejich odpovědích více než patrných rozdílů z hlediska terminologie, zejména pak u otevřených otázek.
Obranné plánování a postavení obce v této oblasti se zaměřením na zpracování plánu ukrytí obyvatelstva u obcí s rozšířenou působností v Jihočeském kraji
SYROVÁTKA, Miroslav
V dnešní době je malá pravděpodobnost vnějšího napadení , který by se týkal České Republiky . Větší riziko hrozí ze strany teroristických útoků nebo velkých živelných pohrom či havárií velkého rozsahu .Součástí ochrany obyvatelstva při stavu ohrožení státu a válečném stavu je také především problematika ukrytí obyvatelstva před nežádoucími vlivy. Způsob a obsah kolektivní ochrany obyvatelstva je stanoven plánem ukrytí, který je součástí havarijního plánu kraje, popř. vnějších havarijních plánů pro zóny havarijního plánování a také plány obcí . Ukrytí obyvatelstva za válečného stavu na území kraje je možné zajistit ve stálých úkrytech a improvizovaných úkrytech. Slouží k ochraně osob proti účinkům zbraní hromadného ničení, jsou značně odolné proti přímým zásahům klasických trhavin i tříštivých střel. Obcím nenařizuje žádná legislativní norma aby zpracovávaly plány ukrytí . Veřejná informovanost o charakteru možného ohrožení, připravených záchranných a likvidačních pracích a o ochraně obyvatelstva je rovněž nedostatečná. Má práce ukazuje jaká je současná situace a stav plánů ukrytí u obcí s rozšířenou působností v Jihočeském kraji. Srovnává jednotlivé prostředky pro ukrytí obyvatel a jejich stav a použitelnost při stavu ohrožení státu či válečném stavu. Veřejná informovanost o charakteru možného ohrožení, připravených záchranných a likvidačních pracích a o ochraně obyvatelstva je rovněž nedostatečná.
Zásah složek IZS a činnost krizového štábu města Třeboň s rozšířenou působností při havárii automobilní cisterny převážející kyselinu fluorovodíkovou
ŘIMNÁČ, Jiří
Přeprava nebezpečných látek po pozemních komunikacích představuje riziko vzniku mimořádné události, při které se přepravovaná látka může dostat mimo kontrolu. Problematika přepravy nebezpečných chemických látek je neustále aktuálním tématem. Řídí se podle mezinárodních předpisů, které stanovují podmínky pro nakládání s nebezpečnými chemickými látkami. Likvidace mimořádné události s únikem nebezpečné chemické látky vyžaduje provedení zásahu složek integrovaného záchranného systému. Společný zásah složek se řídí podle legislativních norem a interních pokynů. Bakalářská práce se zabývá legislativou v oblasti přepravy chemických látek a chemických přípravků. Poskytuje informace o označování dopravních prostředků pro přepravu nebezpečných chemických látek, o identifikaci a vlastnostech nebezpečných chemických látek. Charakterizuje správní území obce s rozšířenou působností Třeboň. Zabývá se problematikou integrovaného záchranného systému, jeho složením a činností při zásahu na únik nebezpečné chemické látky. Stanoví metodické pokyny pro postup činností jednotlivých složek integrovaného záchranného systému při společném zásahu na havárii dopravního prostředku převážejícího kyselinu fluorovodíkovou.
Postavení krizového managementu v organizačních strukturách za běžných a krizových situací se zaměřením na obce s rozšířenou působností v Jihočeském kraji
HORÁKOVÁ, Pavla
Postavení krizového managementu v organizačních strukturách za běžných a krizových situací se zaměřením na obce s rozšířenou působností v Jihočeském kraji Krizový management v obcích s rozšířenou působností je určen zákony České Republiky, je proto předem přesně vymezen. Ovšem ne všude má stejné postavení a stejnou důležitost. Záleží na mnoha okolnostech. Práce začíná úvodem do problematiky, kde je stručně popsána struktura Jihočeského kraje, charakteristika obce s rozšířenou působností a její krizový management. Dále se zabývá krizovým managementem za běžného a krizového stavu, kde rozebírá úkoly jednotlivých orgánu krizového managementu (bezpečnostní rady určené obce, pracovníků krizového řízení, starosty obce s rozšířenou působností, krizového štábu, povodňové komise a jednotlivých odborů městského úřadu) za uvedených stavů. Samotná studie analyzuje zařazení a postavení krizového managementu vybraných obcí, v organizačních strukturách jejich městských úřadů. Informace pro tuto studii byly získávány pomocí dotazníků a rozborem oficiálních www stránek obcí s rozšířenou působností.
ČASOVÁ DOSTUPNOST STŘEDISEK VEŘEJNÉ SPRÁVY V KRAJI VYSOČINA VEŘEJNOU HROMADNOU DOPRAVOU
BENEŠ, Vlastimil
Tato diplomová práce se zabývá analýzou časové dostupnosti středisek veřejné správy v kraji Vysočina. Časová dostupnost středisek je sledována na základě veřejné hromadné dopravy zahrnující autobusovou a železniční dopravu. Úvodní kapitoly se věnují cílům práce a přehledu publikované literatury. V kapitole "metodika zpracování" jsou popsány metody výběru střediska a základní dva dopravněgeografické pojmy - dopravní dostupnost a dopravní obslužnost. Následující kapitola se věnuje postavení a významu dopravy v prostoru a hodnocení současného stavu dopravy ve světě a zejména pak v České republice. Následující kapitola se zabývá vybranými dopravněgeografickými charakteristikami kraje Vysočina. Poslední kapitola obsahuje hodnocení časové dostupnosti vybraných středisek z příslušných obcí kraje Vysočina.
Analýza jednotlivých druhů veřejných služeb poskytovaných na úrovni municipality a způsob jejich financování
Polák, Petr ; Ochrana, František (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje veřejné služby poskytované na úrovni nižších územně správních celků v České republice. V úvodní části se zaměřuje na jejich klasifikaci, na subjekty, které jsou s veřejnými službami spojené, a na formy jejich financování. Stranou nezůstává ani otázka kvality a dostupnosti. V praktické části jsou rozebírány údaje z městského úřadu v Tanvaldě, a to s akcentem na sociální služby. Poslední kapitola se zabývá organizační formou zabezpečování veřejných služeb - konkrétně v komunální oblasti - a jejím vlivem na nákladovou efektivnost.
Městský úřad:působnost, organizace a činnost (na příkladu města Černošice)
Ulmanová, Hana ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Postránecký, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá některými základními aspekty fungování městských úřadů. Obce jsou základními územně samosprávnými celky. V České republice je užíván tzv. smíšený model veřejné správy. To znamená, že obce kromě vlastní samosprávy vykonávají také státní správu v přenesené působnosti. Výsledkem druhé fáze reformy veřejné správy bylo vyčlenění obcí s pověřeným obecním úřadem a obcí s rozšířenou působností. Cílem diplomové práce je provést analýzu postavení, působnosti a organizační struktury městského úřadu obce s rozšířenou působností včetně přiblížení jeho činnosti. Zmíním se také o metodách, které napomáhají zlepšovat činnost městského úřadu. Zvolila jsem Městský úřad Černošice jako konkrétní příklad pro zpracování vybraného tématu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.