Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí232 - 241dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova
Vápenková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova. ABSTRAKT: Diplomová práce Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova se zaměřuje na způsob trávení času u dětí a na faktory, které jej ovlivňují. V teoretické části svojí práce se zabývám náhradní výchovnou péči a sanací rodin. Stěžejní jsou kapitoly rizikové chování a volný čas, kde se snažím o vztažení těchto dvou oblastí na specifickou skupinu dětí před umístěním do dětského domova. Praktickou část práce jsem založila na podkladě návštěv dvou dětských domovů, kde jsem měla možnost nahlédnout do dokumentace a zrealizovat dvacet šest rozhovorů s dětmi. Hlavní část práce, je věnována prezentaci zjištěných výsledků, tedy jakým způsobem trávily děti čas před umístěním do dětského domova. Výsledky jsou vyhodnoceny a jsou navržena možná řešení, východiska a doporučení pro práci s dětmi a rodinami v rámci sanace rodiny.
Využití výchovné dramatiky při prevenci společensky nežádoucích jevů v primární škole
Hromková, Martina ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Cílem práce je přispět k hledání optimální cesty, jak předcházet násilí a šikaně u žáků primární školy. Jako jednu z možností nabízí využití dramatické výchovy. Ve výzkumné části jsou vyhodnoceny názory učitelů na využívání dramatické výchovy při prevenci násilí a šikany. Hlavní částí je návrh projektu, který je zaměřen na problematiku primární prevence, a který byl ověřen v praxi. Na základě zkušeností, jsou ke všem činnostem uvedena doporučení a rady pro další realizaci. Ověření projektu v praxi potvrzuje, že využití metod dramatické výchovy je jednou z možných cest, jak se věnovat prevenci násilí a šikany u žáků primární školy.
Srovnání názorů a postojů žáků středních odborných škol v oblasti návykových látek
Mazánková, Michaela ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Srovnání názorů a postojů žáků středních odborných škol v oblasti návykových látek se zabývá srovnáním názorů a postojů žáků SOŠ a SOU na Obchodní akademii a Hotelové škole Havlíčkův Brod. První část je věnována obecné charakteristice rizikového chování, příčinami jeho vzniku, jednotlivými typy a prevencí rizikového chování. Analytická část je věnována vyhodnocení dotazníkového šetření a zjištěné výsledky porovnávají názory a postoje studentů SOŠ a SOU a poukazují na současný výskyt rizikového chování na zkoumané střední škole. Na základě vyhodnocených dat jsou v závěru práce navržena konkrétní preventivní opatření zvlášť pro studenty SOŠ a SOU.
Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální
HAVLÍČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností. V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu. Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu.
Zhodnocení úrovně finanční gramotnosti vybrané skupiny obyvatelstva
Špirka, Jozef ; Ulrich, Milan (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Současná doba je charakteristická konzumním způsobem života, tržní ekonomikou, snadno dostupnými půjčkami, zadlužováním domácností, odosobněním toku peněz zavedením elektronických plateb a viditelnými důsledky dluhových pastí a následných exekucí při nezvládnutí bezpečného financování. Nedostatečná, nebo jen elementární znalost finanční gramotnosti mladých lidí je stav, který je nejvíce rizikovým faktorem při dovednostech v hospodaření se svými penězi. Výše uvedené skutečnosti jsou prostředím, kdy se nejvíce mohou uplatnit někdy až agresivní způsoby nabídky nevýhodných půjček. V praktické části práce si kladu za úkol pomocí dotazníkové metody zjistit stav finanční gramotnosti a porovnat výsledky v několika středních školách včetně zhodnocení schopnosti orientace na finančním trhu a rezistence vůči rizikovému jednání při finančním hospodařeni s osobními financemi.
Zhodnocení úrovně finanční gramotnosti vybrané skupiny obyvatelstva
Špirka, Jozef ; Ulrich, Milan (vedoucí práce)
Současná doba je charakteristická konzumním způsobem života, tržní ekonomikou, snadno dostupnými půjčkami, zadlužováním domácností, odosobněním toku peněz zavedením elektronických plateb a viditelnými důsledky dluhových pastí a následných exekucí při nezvládnutí bezpečného financování. Nedostatečná, nebo jen elementární znalost finanční gramotnosti mladých lidí je stav, který je nejvíce rizikovým faktorem při dovednostech v hospodaření se svými penězi. Výše uvedené skutečnosti jsou prostředím, kdy se nejvíce mohou uplatnit někdy až agresivní způsoby nabídky nevýhodných půjček. V praktické části práce si kladu za úkol pomocí dotazníkové metody zjistit stav finanční gramotnosti a porovnat výsledky v několika středních školách včetně zhodnocení schopnosti orientace na finančním trhu a rezistence vůči rizikovému jednání při finančním hospodařeni s osobními financemi.
Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole
Šmejkalová, Markéta ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole se zabývá rizikovým chováním žáků a jeho prevencí na Střední odborné škole stavební a zahradnické v Praze. Teoretická východiska bakalářské práce vymezují základní pojmy a charakteristiky vztahující se k danému tématu, jako je adolescence, rizikové chování, typy rizikového chování, prevence rizikového chování, legislativa v oblasti primární prevence, minimální preventivní program, koordinace preventivních programů a zásady efektivní prevence rizikového chování. Vlastní práce obsahuje stručnou charakteristiku Střední odborné školy stavební a zahradnické a popis prevence rizikového chování žáků na zmíněné škole. Následuje rozbor výsledků dotazníkového šetření, zjišťujícího povědomí žáků o prevenci rizikového chování, a ověření stanovených hypotéz. Součástí bakalářské práce je zhodnocení výsledků vlastní práce a návrh doporučení, jak postupovat při prevenci rizikového chování.
Význam vzdělávání rodičů žáků SOŠ v oblasti rizikového chování
Kučerová, Barbora ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Nataša, Nataša (oponent)
Bakalářská práce s názvem Význam vzdělávání rodičů žáků SOŠ v oblasti rizikového chování poukazuje na důležitost zapojit rodiče do procesu prevence jejich vlastním vzděláváním v této problematice. Teoretická část se zabývá teorií rizikového chování se zaměřením na šikanu, poruchy příjmu potravy a drogovou závislost. Důležitý oddíl této části práce tvoří kapitola pojednávající o úloze rodiny a školy při prevenci rizikového chování. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření. Na základě analýzy a porovnání výsledků získaných tímto šetřením byla zjišťována povědomost rodičů o projevech a tématech vztahující se obecně k oblasti rizikového chování. Byla zjištěna ochota rodičů vzdělávat se v problematice rizikového chování a jejich preference ve způsobech realizace tohoto vzdělávání. Na základě zjištěného byl sestaven návrh systému spolupráce mezi školou a rodiči, který by měl přispět k zefektivnění procesu prevence na SOŠ.
Názory a postoje adolescentů na vybranou oblast rizikového chování
Housová, Karolína ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Názory a postoje adolescentů na vybranou oblast rizikového chování" se zabývá agresivním chováním a šikanou. Snaží se o jasné a stručné definování základních pojmů. Ukazuje důležité teorie rizikového chování a možnosti, jak ho ovlivnit a řešit. Agresivita a agrese, příčiny výskytu agrese, zvládání a řešení agrese to vše rizikové chování zahrnuje. Velká část práce je věnována šikaně. Praktická část práce je založena na kvantitativním dotazníkovém šetření, které zjišťuje pohled žáků Střední pedagogické školy, hotelnictví a služeb Litoměřice na šikanu a agresivní chování. Závěrečná část popisuje výsledky dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí232 - 241dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.