Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí219 - 228dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Softwarová podpora analýzy emocionálních stavů
Lněnička, Jakub ; Míča, Ivan (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit SW nástroj s grafickým rozhraním, který je využitelný pro vytváření multimodálních emocionálních databází. V úvodu se práce zabývá popisem částí lidského těla vytvářejících hlas a jejich fungováním. Dále se text věnuje problematice zpracování lidského hlasu do digitální formy, velká pozornost je věnována parametrům řečového signálu s důrazem na popis příznaků sloužících k určení vybraných emocí. Práce se dále zabývá kategorizací emocí a popisem některých z nich. V závěru práce je popsán klasifikátor K-NN, který slouží k určení jednotlivých pocitů a vytvořený program.
Marketingové řízení firmy
Řičánek, Michal ; Plotěný, Karel (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci nákladů na jednotlivé marketingové aktivity. Obsahuje analýzu těchto aktivit ve zvolené společnosti včetně jejich hodnocení a návrhu na optimální strukturu. Závěrem práce jsou doporučení vedoucí ke zlepšení využívání marketingu ve společnosti.
Social Network Analysis using methods of pattern recognition
Križan, Viliam ; Burget, Radim (oponent) ; Atassi, Hicham (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with emotion recognition from texts on social media. The state-of-the-art methods of feature extraction, corpora and classifiers are described in the first section. Emotions are recognized by a classifier trained on annotated data from the microblog network Twitter. The advantage of using Twitter was the possibility to specify data collection to a certain geographical location. Geographical data allows to monitor emotional variations of population, for e.g. in different cities. The first task was to propose and develop a Baseline algorithm which classifies data to emotional classes. The classification accuracy is improved by employing a more complex SVM classifier. SVM classifiers, feature vectorizers and feature selectors are used from the Scikit library, which is written in Python. The data for classifier training were collected from the USA by the own developed mining application. The classifier are trained on data automatically annotated in the collection process. Two implementations of SVM classifiers are used. Final classified emotions that appear in different cities and in different time intervals are displayed as color markers on a map.
Neuromarketing and its use in a selected international company
Balogová, Lenka ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Pajkošová, Erika (oponent)
Neuromarketing je poměrně mladá disciplína, na pomezí neurovědy a psychologie, která si klade za cíl využívat poznatky o mozku a jeho fungování k zefektivnění marketingových strategií. Cílem práce je blíže se seznámit s pojmem neuromarketing a představit jeho využití na konkrétním příkladu, kterým je mezinárodní společnost Henkel. Henkel si za svou existenci vybudoval na trhu silné postavení a produkty této celosvětově působící společnosti jsou známé každému z nás.
Detekce agresivních emocí pomocí EEG při hraní počítačových her
MATUCHOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem hraní agresivní počítačové hry na následné emoční vnímání vizuálně afektivních podnětů z databáze NAPS. V teoretické části jsou rozpracovány věcné informace týkající se elektroencefalografu, emocí, agrese, kognitivních evokovaných potenciálů a medií ve vztahu k agresi. Praktická část se zabývá metodologií a interpretací získaných výsledků z experimentu. Experiment využívá celkem 4 skupin subjektů. Dvě skupiny hráčů počítačových her, přičemž jedna skupina byla stimulována původní, agresivní verzí hry Counter Stike a druhá skupina pro potřeby experimentu upravenou neagresivní verzí. A 2 skupiny nehráčů s toutéž herní stimulací. Před a po hraní jsou participanti vystaveni afektivní vizuální stimulaci a je zkoumána odezva kognitivních evokovaných potenciálů. Metodologicky se práce opírá o Analýzu rozptylu a párový T-test. Využívá programu Matlab a jeho toolboxu EEGlab. Výsledky ze statistických analýz neprokázaly statisticky významné rozdíly v reakci na afektivně vizuální podněty mezi výše popsanými skupinami subjektů před a po hraní násilné či nenásilné verze počítačové hry.
Vliv relaxace na vnímání afektivních stimulů
KOZOVÁ, Michaela
Tématem předložené bakalářské práce je vliv relaxace na vnímání afektivních vizuálních stimulů. Zvolené téma práce se dotýká emočního zpracování podnětů a reagovaní jedince. Emocemi jako komplexními jevy se zabývá první část práce, kde jsou teoreticky zpracovaná témata jako afektivní jevy, fyziologie emocí a stručně regulační mechanismy emocí. Důležitá kapitola je věnována popisu relaxačních technik a především technice imaginace, která je využita v experimentu v druhé části práce. Praktickou část tvoří experimentální výzkum, který se v první fázi zabýval tím, zda je možné využívat relaxaci v nezvyklém prostředí kognitivní laboratoře. To bylo zjišťováno pomocí opakovaných relaxací v upravených podmínkách a dotazníků zrelaxovanosti. Druhou fází experimentu bylo naměření mozkové aktivity probandů při sledování vizuálních podnětů před a po relaxaci. K tomuto účelu bylo použito zařízení EEG. Následně byla data naměřená před relaxací a po relaxaci vyhodnocena statistickou metodou. K analýze dat byl použit párový t-test s vícečetným porovnáním FDR (false discovery rate). Získaná data byla vhodná k ERPs (event related potencial) analýze, která popisuje změnu mozkové aktivity a odezvu mozku na stimuly ve formě evokovaných potenciálů. Přínosem práce je výzkum relaxace za nezvyklých podmínek, porovnání výsledných dat z EEG a otevření dalších výzkumných otázek na poli neuropsychologie.
Psychická manipulace v mezilidských vztazích
ŠVACHOVÁ, Alena
Práce se zabývá psychickou manipulací, která negativně ovlivňuje mezilidské vztahy. Skládá se ze tří hlavních kapitol. První kapitola nabízí základní informace o fenoménu psychické manipulace v mezilidských vztazích a seznamuje tak čtenáře s historií pojmu, definicemi a následně se základní klasifikací manipulativního jednání. Druhá kapitola je zaměřena na osobnost psychického manipulátora a představuje stěžejní text práce. Třetí a současně poslední kapitola se věnuje možnostem obrany před manipulativním jednáním. Psychická manipulace se objevuje v jakémkoli sociálním prostředí a mnohdy bývá velmi nenápadná a těžko rozpoznatelná. Proto je důležité si uvědomit, jaké zbraně a strategie psychičtí manipulátoři používají, a jak se lze jejich psychickému nátlaku bránit.
Psychologické aspekty reklamy
Velková, Romana ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Diplomová práce se se zabývá tématem reklamy a reklamních kampaní z pohledu psychologie. Snaží se v prvé řadě objasnit základní psychologické pojmy ve spojitosti s reklamou a následně rozebrat nejběžnější prvky, které reklama využívá. V praktické části jsou pak tyto poznatky aplikovány na konkrétní kampaň se záměrem vytvoření hypotéz, jak by tato reklama měla na spotřebitele působit. Cílem praktické části práce je pomocí výsledků provedené ankety zhodnotit, zda jsou tyto hypotézy pravdivé či nikoli.
Emoce a umělá inteligence
Hančar, Michal ; Sedláček, Lukáš (vedoucí práce) ; Pstružina, Karel (oponent)
Tato práce se zabývá emočními procesy biologických organismů a jejich aplikací v rámci oboru umělé inteligence. První kapitola pojednává o vývoji emocí a jejich vztahu s dalšími kognitivními schopnostmi lidí jako je učení, paměť, či motivací. Druhá kapitola je zaměřena na popis již existujících umělých systémů pracujících s emocemi a porovnává jejich efektivitu oproti lidem. Poslední kapitola je věnována vytvoření teoretického základu pro systém analyzující a ovlivňující emocionální rozpoložení uživatele. Cílem práce je pojednání o využití emocí v rámci systémů umělé inteligence.
Vliv emočního prožívání na rozhodovací procesy
Zenáhlíková, Monika ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivu emočního prožívání jedinců zastávajících manažerské posty v příslušných společnostech na jejich rozhodování. Hlavním smyslem této práce je zjištění, zda emoční charakteristika ovlivňuje rozhodování jedince v emočně zatěžujících situacích a jaký dopad může mít takové rozhodnutí na společnost. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První část je věnována obecným a teoretickým poznatkům o emocích, emočním prožívání, emočních projevech a vlivu emocí na kognitivní a psychické funkce jedince. Dále se věnuje zjištění problému, řešení a rozhodování. Podstatnou součástí této části jsou poznatky o vlivu emocí na rozhodování jedince. Druhá část bakalářské práce se věnuje zjišťování a zpracování dat z vybraných společností. Rozborem sesbíraných dat zjistíme emoční charakteristiky vybraných osob na manažerských postech, rozhodovací situace spojené s vyšší mírou emoční zátěže, jednání vybraných osob v emočně zatěžujících situacích a možné dopady jejich rozhodnutí na společnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí219 - 228dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.