Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí215 - 224další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řešení problémů dostupnosti a financování ústavní sociální péče v souvislosti s očekávaným růstem obyvatel v postproduktivním věku v České republice
NOVÁKOVÁ, Eva
Podle projekce Českého statistického úřadu dojde v budoucnu k významným změnám ve struktuře populace České republiky. Odhaduje se, že podíl osob starších 65 let vzroste do roku 2025 o víc než 50%, v období 2025 {--} 2050 o dalších 30%. Stárnutí populace se bude projevovat výrazným zvýšením potřeb sociálních služeb, zvláště pro osoby starších 80 let, které jsou nejčastějšími klienty pobytových služeb sociální péče. Česká republika patří k zemím s nejvyšším podílem pobytových zařízení sociální péče, ale vzhledem k demografickému vývoji je počet těchto zařízení nedostatečný. Trendem, který se začíná prosazovat je deinstitucionalizace služeb sociální péče, to je snaha poskytovat maximum možné sociální péče v přirozeném domácím prostředí klientů, kdy poskytované služby jsou zaměřeny na podporu udržení běžného způsobu života klientů pomocí terénní a ambulantní sociálních péče. Zvolené téma mě zaujalo ze dvou důvodů, na prvním místě je jeho aktuálnost a nedostatečná informovanost laické veřejnosti, na druhém místě je potřeba rozvoje sociálních služeb vzhledem ke stoupajícímu počtu občanů starší populace. Cílem práce je upozornit na problematiku dostupnosti a financování péče o seniora ze ztrátou soběstačnosti vzhledem k očekávanému demografickému vývoji. Pro praktickou část práce jsem zvolila kvantitativní výzkum s dotazníkovou metodou a analýzu dat. Soubor je tvořen 310 respondenty z regionu Praha, České Budějovice a Trutnov. Údaje pro analýzu byly čerpány z dat Českého statistického úřadu za rok 2007 pro kraj Praha, Jihočeský kraj a Královehradecký kraj. Dle výzkumu nebyly všechny stanovené hypotézy potvrzeny. Určené cíle práce byly splněny. Tuto práci lze využít v odborné literatuře, při přednáškách a mohla by se stát námětem grantového programu, který by sloužil ke zvýšení informovanosti laické veřejnosti a pomohl by tento výzkum rozšířit i pro další kraje a regiony.
Porovnání problematiky asistenčních psů v České republice a Rakousku
KOCAROVÁ, Lucie
Diplomová práce se zaměřuje na porovnání metodických, ekonomických a legislativních aspektů problematiky asistenčních psů v České republice a Rakousku. Práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se zaměřuje na asistenční psy, jejich výcvik, dělení a využití. Zmíněna je také legislativa a etický kodex týkající se asistenčních psů. Dále jsou zde specifikované organizace z České republiky a z Rakouska, které cvičí asistenční psy. Praktická část obsahuje spolupracující organizace, jejich podrobný popis a polostandardizované rozhovory s nimi. Na základě těchto polostandardizovaných rozhovorů zařazených do záznamových tabulek, jsou vyhodnoceny jednotlivé otázky samostatně. Dále jsou zde, díky poskytnutým materiálům od spolupracujících subjektů, ucelené náhledy na jednotlivé organizace. Na základě zúčastněného pozorování, analýzy dokumentů a polostandardizovaného rozhovoru autorka došla k závěru, že rozdíly mezi organizacemi v České republice a v Rakousku nejsou nijak výrazné v metodice, ale spíše po stránce ekonomické a legislativní.
Problematika legislativy dětských zotavovacích akcí - konkrétní plnění legislativy v rámci provozu LDT Rachačky
BAŠTÝŘOVÁ BRUTOVSKÁ, Anna
V mé práci jsem se zaměřila na rozbor zákona 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a vyhlášky 106/2001 Sb. o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, dále jsem tyto právní předpisy porovnávala s chodem letního dětského tábora na Rachačkách. Cílem této práce je vytvoření materiálu o přípravě a průběhu letních táborů pro děti. Práce by měla sloužit nejen provozovatelům, ale i vedoucím a všem, kteří o toto téma projeví zájem. Na našem trhu je velmi málo publikací o tom, jak mít tábor správně připravený, aby vyhovoval hygienickým normám. Ne vždy to je tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Dochází k problémům s kontrolními orgány státní správy a mnohdy je to pouze tím, že se lidé neorientují ve spleti zákonů a vyhlášek. Pro svou práci jsem zvolila kvantitativní metodu sběru dat - dotazníkové šetření. mezi pořadateli zotavovacích akcí pro děti. Dotazník byl anonymní, byl složen z otevřených, polouzavřených a uzavřených otázek. Zjišťovala jsem, jak se pořadatelé orientují v platné legislativě a jak si umí poradit s případnými problémy. Dotazník jsem rozesílala na e-mailové adresy nebo rozdávala přímo pořadatelům. Pomocí dotazníků jsem chtěla zjistit, zda pořadatelé mají povědomí o platné legislativě týkající se zotavovacích akcí pro děti. Díky výzkumu jsem zjistila, že naprostá většina z nich ví, nejen který zákon a která vyhláška jsou platné, ale i jak je použít v praxi při pořádání táborů pro děti. Tím se dostávám k hypotéze mé práce: Provozovatelé dětských táborů neznají platnou legislativu nutnou k provozu dětských zotavovacích akcí. Výzkumem se tato hypotéza nesplnila.
Postavení ombudsmana a jeho funkce ve zdravotnických zařízeních
ERETOVÁ, Zuzana
Ve své práci bych chtěla seznámit veřejnost nejen s osobou ombudsmana jako takového, ale i s osobou speciálního ombudsmana ve zdravotnictví, s úkoly, které řeší a jak vlastně může být lidem prospěšný. Cílem mého výzkumu bylo zjistit, jak vnímá veřejnost osobu ombudsmana ve zdravotnictví, jakými záležitostmi se v rámci své funkce zabývají ombudsmani ve zdravotnických zařízeních a zmapovat četnost funkce ombudsmana ve zdravotnických zařízeních v České republice. Předpokládané hypotézy, které jsem si stanovila, byly následující. Veřejnost nemá dostatek informací o osobě ombudsmana ve zdravotnictví, nejčastějšími problémy, které ombudsman ve zdravotnictví řeší jsou stížnosti pacientů na chování lékařů a sester a nemocnice fakultního typu mají zřízenu funkci ombudsmana ve zdravotnictví. Výzkumem jsem zjistila tyto skutečnosti. V šesti zdravotnických zařízeních České republiky je zřízena funkce zdravotnického ombudsmana. Jedná se o čtyři fakultní nemocnice a dvě nestátní zdravotnická zařízení. Zřizovat tuto instituci neukládá zdravotnickým zařízením žádný právní předpis. Problémy, které zdravotničtí ombudsmani nejčastěji řeší se týkají nevhodné komunikace mezi zdravotnickým personálem a pacienty, jejich příbuznými či návštěvníky. Jako dalším problémem se jeví nespokojenost klientů s podáváním nedostatečných či neúplných informací ze strany zdravotníků, nebo také dlouhé čekací doby na ambulancích. Výzkumem při oslovení veřejnosti jsem zjistila, že téměř tři čtvrtiny respondentů se nikdy nesetkaly s pojmem zdravotnický ombudsman, neví jakými činnostmi se zabývá a vůbec netuší, že v některých zdravotnických zařízeních České republiky dokonce existuje. Stejný počet respondentů by také měl zájem o informace o zdravotnických ombudsmanech a současnou informovanost veřejnosti hodnotí jako nedostatečnou. Více jak polovina respondentů považuje funkci zdravotnického ombudsmana za potřebnou a myslí si, že zřízení funkce zdravotnického ombudsmana má vliv na zvýšení kvality zdravotní péče.
Právní aspekty řízení vozidel pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky
ŠIMPACH, Jan
Cílem práce je podat ucelený přehled problematiky řízení vozidel pod vlivem alkoholu nebo návykových látek. Práce seznamuje s pojmy, platnou právní normou se zřetelem na využití při praktické činnosti. Dále se zabývá současnou neexistencí povoleného množství alkoholu při řízení vozidel. Práce by měla posloužit zejména příslušníkům Policie České republiky při úvodním seznámení s problémem, ale také široké veřejnosti, které ozřejmuje některé právní pojmy tak, aby bylo jasné co se pod nimi skrývá.
Omamné a psychotropní látky v silniční dopravě na okrese Prachatice
GROŽAJ, Martin
V předložené bakalářské práci je proveden rozbor minulých a současných možností represe v boji proti nealkoholové toxikománii v dopravě. Možnosti detekce drog u řidičů motorových vozidel příslušníky Policie České republiky na pozemních komunikacích okresu Prachatice.
Information society - risks and needs to ensure user´s use of eGovernment and electronic services in Czech republic
Host, Daniel ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Touto bakalářskou práci jsem chtěl poskytnout přehled rizik a hrozeb občana (uživatele), jako člena informační společnosti, při využívání elektronických služeb veřejné správy a elektronických služeb soukromých institucí. Pro ukotvení informační společnosti byly přijaty zpočátku státní informační politiky a řada legislativních opatření ve formě zákonů, které také podnítily vznik institucí zabývajícími se příslušnými oblastmi (ať už certifikace či ochrany osobních údajů), které jsou provázány s informační společností a ochranou identifikačních údajů občanů proti zneužití v prostředí Internetu. V práci jsem poskytl přehled vybraných zákonů a institucí, které mají poskytnout legislativní ochranu občana jedoucího oblasti informačních technologií, prostředí Internetu. Dále je možné najít přehled o informačních systémech veřejné správy, jejich princip a přínos pro občana. Práce poskytuje přehled také vybraných aplikací a služeb elektronické správy jakož i služeb soukromých institucí, s nimiž se může setkat uživatel na Internetu při řešení svých požadavků. Ve většině případů "běžný" uživatel nedisponuje dostatečnou úrovní počítačových nebo technologických znalostí na to, aby si uvědomil, jakým hrozbám a rizikům je vystaven při využívání daných služeb. Tyto služby a webové aplikace využívá proto, že mu zefektivňují a urychlují jeho pracovní činnosti. V závěru uvádím přehled vybraných nejčastějších hrozeb a rizik při využívání elektronických služeb a zároveň možnosti ve formě návodů a nastavení vybraných programových prostředků, jak se je možné daným hrozbám vyvarovat.
Audit v malém a středním podniku
Marešová, Edita ; Pelák, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je teoretický úvod do problematiky auditu účetní závěrky. Hlavní částí je proces auditu, a to především provedení postupů, které posuzují přijetí nové zakázky, dále navržení celkového způsobu provedení auditu, vyhodnocení rizik, provedení dalších auditorských postupů, vyhodnocení získaných informací a na závěr příprava zprávy auditora. Poslední kapitola je věnována programu auditu u dlouhodobého majetku.
NAKLÁDÁNÍ S JADERNÝM ODPADEM
Zdeňková, Michaela ; Fišerová, Alena (vedoucí práce) ; Dvořák, Antonín (oponent)
Otázka jaderného odpadu je více než aktuální. Nejenom Česká republika, ale i ostatní státy řeší otázku, jak izolovat nebezpečný odpad. V ČR je v současné době jediná reálná varianta vybudování hlubinného úložiště, které musí zajistit bezpečnost po sto tisíc let. Zajištěna musí být nejenom dostatečná izolace, ale i ochrana před ať již chtěnou či nechtěnou lidskou činností. Tento technický problém, ale není ten největší, který je třeba v souvislosti s tímto tématem řešit. Ještě větší problém než právní nepřehlednost je váznoucí komunikace. Vláda vybrala lokalitu pro vybudování úložiště sama, bez souhlasu dotčených obyvatel. Veřejnost nedostala včas a dostatek informací a proto se teď bouří a požaduje nápravu. Nedostatek informací vyvolalo panický strach, který je podpořen katastrofami z minulosti. Jak vláda reagovala na protest veřejnosti a jak problém řeší? V současné době vláda vyhlásila pětiletou pauzu kvůli vzrůstajícím protestům veřejnosti. Bylo chování státu v zahraničí jiné? V chování vlády ani občanů však nelze vidět nic odlišného, než co se odehrávalo v okolních státech. Vláda by měla svůj postup plánování úložiště ze základu přehodnotit a pokud tak neučiní, měly by se obce připravit na to, jak využít všechny možné právní způsoby k obraně svého území. Vyhořelý odpad bude ovlivňovat život několika dalších generací a proto by problém nemělo řešit jen několik úředníků za zavřenými dveřmi. Nejedná se o věc jen ekologickou, technickou a ekonomickou, ale i morální.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí215 - 224další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.