Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 150 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace zahraničních vědecko-výzkumných a akademických pracovníků v České republice
FICHTNEROVÁ, Eva
Zahraniční odborníci ve vysokoškolských a výzkumných institucích garantují mezinárodní vědeckou spolupráci a kvalitu vzdělávacích programů. Existují překážky, které mají negativní vliv na jejich kvalitu života, brání jim v zapojení do pracovního procesu v novém sociálním prostředí a v odvádění odborného a vědeckého výkonu, což ovlivňuje nejen jejich životní pohodu a zdraví, ale i konkurenceschopnost zaměstnavatele. Oblast služeb pro cizince na akademické půdě není v České republice systematicky zkoumána, a proto není dostatečný teoretický základ, informace či postupy doporučené k procesu jejich integrace. Chybí nastavení systému služeb a pravidel zahrnujících interkulturní a etické přístupy pro adaptaci v novém prostředí. Cílem této disertační práce bylo zjistit vybrané aspekty integrace zahraničních vědecko-výzkumných a akademických pracovníků ve vědecko-výzkumných a vysokoškolských institucích v České republice. Byl zvolen kvantitativní výzkum, výzkumným nástrojem byl dotazník, osloveny byly všechny veřejné vysoké školy v České republice a Akademie věd České republiky. Byla získána zpětná vazba od 221 respondentů. Data byla analyzována v programu SASD 1.4.10. a SPSS, verzi 24 a doplněna kvalitativním výzkumem ? kódováním odpovědí na otevřené otázky v programu Atlas.ti. Analýzy prokázaly statistické souvislosti mezi proměnnými, odkryly problematické oblasti a nedostatky v pracovní, sociální a kulturní integraci zahraničních odborníků. Jako největší překážky respondenti označovali složitou administrativu, český jazyk jako jediný jazyk úředního jednání, problémy se zajištěním základních životních potřeb (ubytování, školská zařízení, zdravotní péče), ale poukázali i na sociokulturní odlišnosti. Identifikovali nedostatky v poskytovaných službách, které se v současné době různí svou kvalitou a jsou odlišné na každé instituci. Jedná se o první a velmi unikátní zpětnou vazbu s příklady, která by měla vést k dalšímu výzkumu v této oblasti a inkorporaci praxe založené na důkazech v rámci integračních strategií. Výsledkem disertační práce jsou nejen zjištěné vybrané aspekty integrace, ale také doporučení pro implementaci komplexních integračních služeb pro zahraniční odborníky znevýhodněné cizím prostředím, které pomohou v odbourávání překážek a podpoří tvorbu opatření a pravidel pro řešení dilemat vznikajících z rozličnosti kultur, společenských hodnot a náboženství. Praktickým dopadem doporučeného konceptu by měli být spokojení zahraniční zaměstnanci s dobrým psychickým i fyzickým zdravím a předpokladem bezproblémové integrace do naší společnosti. Vysoká úroveň kvality života ve vědeckém i akademickém prostředí tak bude moci garantovat zvyšování excelence ČR na poli vzdělávání, vědy a výzkumu. Zjištěné skutečnosti by měly být impulsem pro další interkulturní vzdělávání a prohlubování internacionalizačních snah na domácí půdě.
Aspekty ovlivňující nezaměstnanost a uplatnění absolventů VŠ ve Zlínském kraji
Staníková, Barbora
Cílem diplomové práce, která se zaměřuje na aspekty ovlivňující nezaměstnanost a uplatnění absolventů vysokých škol ve Zlínském kraji, je zhodnotit, jakou mají absolventi vysokých škol schopnost uplatnit se na trhu práce. Důležitým bodem ke splnění tohoto cíle se stala analýza dat plynoucích z odpovědí náhodného vzorku absolventů vysokých škol, kteří pracují nebo hledají zaměstnání ve Zlínském kraji. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická, zabývající se problematikou trhu práce a nezaměstnaností, na kterou navazuje část praktická. Praktická část je založena na rozboru výsledků z dotazníkového šetření a následně stanovuje doporučení pro studenty/absolventy a vysoké školy.
Analýza významu studentů vysokých škol pro rozvoj města Brna
Štěbra, Václav
Tato diplomová práce se zabývá městem Brnem ve spojitosti s vysokou koncentrací studentů místních vysokých škol v poměru k počtu obyvatel města a návrhy možných řešení pro podporu rozvoje města. Úvodu práce je stručný popis a charakteristika hlavních cílů práce a způsobu jejich naplnění. Následuje vysvětlení klíčových pojmů, které s problematikou univerzitních měst a studentskou komunitou souvisí, na základě odborné literatury českých i zahraničních autorů. Součástí práce je i shrnutí historického vývoje terciálního vzdělávání v Brně. Hlavní částí je samotný výzkum, který je zaměřen kromě dopravy a různých forem bydlení studentů v Brně i na finanční náročnost studia, služby, které studenti ve městě využívají a množství peněz, které studenti ve městě utrácí, jež se studiem na vysoké škole přímo nesouvisí.
Multi-source financing of universities
Šmelková, Jana ; Marková, Hana (oponent)
ŠMELKOVÁ, Jana : Viaczdrojové financovanie vysokých škôl. Dizertačná práca. Univerzita Komenského v Bratislave, Právnická fakulta, Katedra obchodného práva a hospodárskeho práva. Školiteľ: doc. JUDr. Katarína Válková, CSc. Bratislava 2017. 127s. Dizertačná práca je zameraná na právnu analýzu súčasného modelu financovania vysokého školstva s dôrazom na verejné vysoké školy, ktorým je venovaná podstatná časť práce. V prvej kapitole je priblížené právne postavenie jednotlivých druhov vysokých škôl ako samostatných subjektov práva. Druhá kapitola, venovaná právnej úprave výnosov verejných vysokých škôl, je nasledovaná charakteristikou prostriedku na poskytovania štátnych dotácií s grafickým vyjadrením rozdelenia dotácie na konkrétne časti. Následne je v práci časť venovaná aj právnej úprave financovania verejných vysokých škôl v Českej republike. Piata kapitola práce je venovaná prehľadu subjektov vykonávajúcich kontrolu s pridelenými prostriedkami zo štátneho rozpočtu. Šiesta kapitola približuje možnosti financovania ďalších druhov vysokých škôl. Siedma časť našej dizertačnej práce je venovaná špecifickej problematike - možnosti podnikania verejných vysokých škôl v zmysle právnej úpravy i vnútorných predpisov vysokých škôl. Praktická časť práce a jej výsledky sú priebežne zapracované do jednotlivých...
Motivace praktických sester ke studiu na vysoké škole
FUNDOVÁ, Simona
V předložené diplomové práci se orientujeme na tři základní cíle. Prvním cílem je zmapovat zájem studentů oboru Praktická sestra o studium ošetřovatelství na vyšších odborných a vysokých školách. Úkolem druhého cíle je zjistit, jaký je zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do praxe. Třetí cíl je zaměřený na zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do povolání mimo zdravotnické obory. V teoretické části práce jsou popsány některé teorie motivace, vzdělávání sester, ošetřovatelská profese, osobnost zdravotníka, role sestry a význam vysokoškolského vzdělávání pro sestry. Empirická část diplomové práce je vytvořena prostřednictvím kvantitativního i kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumné šetření se zaměřuje na budoucí směřování studentů oboru Praktická sestra a na faktory, které studenty ovlivňují při výběru konkrétní vysoké či vyšší odborné školy. Kvantitativní výzkumné šetření bylo provedeno technikou nestandardizovaného anonymního dotazníku. Dotazníky byly rozdány studentům na všech středních zdravotnických školách v Jihočeském kraji. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zprostředkováno za pomoci polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly realizovány s deseti studentkami, které chtějí studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. V diplomové práci jsme dospěli k několika závěrům. Dozvěděli jsme se, že více něž polovina námi dotazovaných respondentů chce nadále studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. Oproti tomu méně, než čtvrtina respondentů chce nastoupit do praxe. Pokud chtějí studenti nastoupit do zaměstnání, volí ve většině případů povolání praktické sestry. Zbylá část respondentů, chce studovat jiné obory na vysoké či vyšší odborné škole. Hlavní důvod, který vede respondenty ke studiu ošetřovatelství na vysoké škole je navýšení kvalifikace a kompetencí. Práce poskytuje celkový pohled na problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Výsledky výzkumného šetření mohou pomoci vysokým a vyšším odborným školám zmapovat problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Též mohou nastínit faktory, které ovlivňují studenty při výběru studia ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole.
Vliv pedagogické komunikace na vzdělávací proces v rámci vysoké školy
VÁCLAVÍČKOVÁ, Vendula
Práce se zabývá pedagogickou komunikací z pohledu vysokoškolských studentů a nabraných zkušeností z jejich studia. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. Každá kapitola přibližuje nejzásadnější pojmy této práce - komunikace, pedagogická komunikace, výchovně vzdělávací proces a učitel jako důležitá osoba v životě studenta. Teoretická část připravuje čtenáře na výzkumnou část a zajišťuje mu prvotní vhled do problematiky pedagogické komunikace a jejich funkcí a pravidel. Praktická část obsahuje seznámení se zvolenou metodou pro výzkum - interpretativní fenomenologická analýza (IPA). Pro výzkum jsem použila zásadní úryvky a odpovědi z rozhovorů tří studentů prezenčního studia Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Hlavním ukazatelem byly nabrané zkušenosti studentů a vhled do komunikace a vztahů s učiteli na vysokoškolské půdě. Respondenti jsou si vědomi vlivu, který na ně učitelé mají a promítá se to především v rámci neverbální komunikace.
Student se specifickou poruchou učení-průchod studiem na vysoké škole
ŠTÁHLICHOVÁ, Klára
Diplomová práce na téma Student se specifickou poruchou učení-průchod studiem na vysoké škole je teoreticko-empirického charakteru. Cílem teoretické části práce je uvedení do problematiky specifických poruch učení v kontextu adolescence a rané dospělosti. Pozornost je dále věnována terciárnímu vzdělávání. Empirická část práce se pak zaměřuje na zjištění faktorů, které determinují průchod studiem jedinců se specifickými poruchami učení na vysoké škole. Práce je součástí výzkumného projektu GA JU.
Kritéria výběru vysoké školy u studentů gymnázií
BOJAROVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku volby vysoké školy u žáků gymnázií a s tím i na oblast kariérového poradenství jako takového. Cílem je zodpovědět otázku: Jaká jsou kritéria rozhodování studentů gymnázií při jejich volbě vysoké školy? V teoretické části je zmapovaná odborná literatura, která se věnuje kariérnímu poradenství, které se mimo jiné věnuje i oblasti volby budoucího povolání a tím i volbě vysoké školy. Dále jsou z odborné literatury použity informace vztahující se k různým motivům terciálního studia a pohled odborníků na jednotlivá kritéria výběru vysoké školy. V závěrečné části jsou uvedeny výsledky provedeného výzkumného šetření zaměřeného na zjištění kritérií pro volbu vysoké školy u studentů 3. ročníku gymnázia.
Jak proměnila pandemie Covid-19 komunikaci vysokých škol v České republice?
Cerhová, Anna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat vývoj komunikace veřejných vysokých škol v České republice v průběhu let. Práce se zaměřuje na období před pandemií Covid-19, během pandemie a následně analyzuje i proměny v komunikaci po pandemii. Cílem práce je identifikovat nástroje, které univerzity využívaly v rámci krizové komunikace a jejich dopad na současnou komunikaci. Mezi stěžejní výzkumné otázky patří odhalit, jakým způsobem univerzity komunikovaly, zdali byly nuceny přijmout nové komunikační strategie a zdali v těchto nových komunikačních trendech hodlají pokračovat i nadále. V rámci výzkumného šetření práce prostřednictvím obsahové analýzy zkoumá komunikaci na sociálních sítích a následně prostřednictvím dotazníkového šetření mezi studenty ověřuje, jak proměnu komunikace vnímá jejich cílová skupina. V širším hledisku si tato práce klade za cíl poukázat na důležitost krizové komunikace veřejných institucí a navrhnout možná řešení, která by mohla dopomoci k efektivnější komunikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 150 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.