Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lagrange multipliers in linear elastostatics
Ondášová, Annamária ; Květoň, Josef (oponent) ; Eliáš, Jan (vedoucí práce)
The thesis deals with the use of Lagrange multipliers, explaining the principle of their use and the calculating process. Lagrange multipliers are introduced into joints of a given truss structure. The calculation is conducted using minimalization of the potential energy and the principle of virtual work. Results are verified by direct elimination of the variables.
Zastřešení sportovní haly ve Vsetíně
Chloupek, Adam ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nosné střešní konstrukce multifunkční sportovní haly ve Vsetíně ve Zlínském kraji. Konstrukce je navržena na půdorysné rozměry 76x35 m. Cílem práce je navrhnout a srovnat návrhy konstrukce provedené ze dřeva a oceli.
Metody topologické optimalizace mechanicky namáhaných konstrukcí a jejich aplikace u prutových soustav
Pánek, Ondřej ; Lošák, Petr (oponent) ; Ševeček, Oldřich (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá topologickou optimalizací prutových soustav. V první části této práce je na základě rešerše dostupné literatury zpracován přehled jednotlivých metod strukturální optimalizace a stručně popsán jejich princip. Druhá část práce se zabývá aplikací vybraných metod na topologickou optimalizaci prutových soustav, k čemuž je využito výpočetních kódů naprogramovaných v prostředí programu MATLAB. V prvním kroku byl vytvořen kód pro výpočet napětí v jednotlivých prutech a posuvů styčníků prutové soustavy s využitím autorem naprogramované metody konečných prvků. Tento nástroj byl dále použit jako základ pro jednotlivé optimalizační úlohy, které tento algoritmus využívají pro získání výše uvedených parametrů. Vybrané optimalizační metody a jejich výpočetní kódy byly následně demonstrativně použity na dvou modelových úlohách – mostu a konzolovém nosníku, s cílem redukovat jejich hmotnost na minimum při současném zachování bezpečnosti vůči meznímu stavu pružnosti a meznímu stavu vzpěrné stability. Získané výsledky byly v závěru srovnány s výsledky dostupnými v literatuře (avšak optimalizovanými na výchozích konstrukcích ve formě kontinua) a lze konstatovat, že oba výstupy jsou ve velmi dobré shodě.
Zastřešení víceúčelového sportovního objektu
Málek, Leoš ; Straka, Bohumil (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh zastřešení víceúčelového sportovního objektu v lokalitě Blansko. Cílem je maximální využití dřeva a přírodních materiálů pro jednotlivé konstrukční části. Důraz je také kladen na maximální prefabrikaci v místě výroby a rychlost montáže v místě stavby. Rozpětí konstrukce je 40,035 m při délce 59,75 m a výšce 17,525 m. Konstrukce je navržena jako trojkloubový příhradový oblouk z lepeného lamelového dřeva. Prutový model byl vymodelován v software RFEM společnost Dlubal.
Návrh ocelového železničního mostu s dolní mostovkou přes dálnici D35
Žáček, Libor ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a posouzení ocelového mostu přes dálnici D35 v úseku Opatovec – Staré Město, na stávajícím železničním traťovém úseku 017 Česká Třebová – Dzbel. Jedná se o jednokolejný most o jednom poli (prostý nosník). Most je navržen jako hlavní nosník ze svařovaného I profilu, vyztužen příhradovou konstrukcí (Prostasův nosník). Mostovka je navržena ortotropní, tvořena mostovkovým plechem, podélnými a příčnými výztuhami. Konstrukce je navržena s oceli S355. Teoretické rozpětí mostu je 37,1 m. celková délka ocelové konstrukce je 38,02 m. Příčná vzdálenost mezi hlavními nosníky je 5,8 m. Volná šířka na mostě je 5,3 m. výška hlavního nosníku uprostřed rozpětí je 5,0 m. Konstrukce je osazena na čtyřech hrncových ložiscích umístěných na opěrách Pro posouzení konstrukce a určení vnitřních sil byl vytvořen model konstrukce v programu Dlubal RFEM 5.31. Hlavní nosníky jsou modelovány jako pruty. Mostovkový plech, příčné výztuhy a podélné výztuhy jsou modelovány jako deskostěnové prvky.
Lávka pro pěší v Blansku
Urbánek, Jan ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší a cyklisty. Ocelová lávka přemosťuje řeku Svitavu v obci Blansko a má rozpětí 24 metrů. Konstrukčně je lávka řešena jako prostorová prutová konstrukce se dvěma hlavními příhradovými nosníky. Horní a dolní pásy jsou zakřiveny ve tvaru kružnicového oblouku a propojeny diagonálními pruty. Nosníky jsou v úrovni horního a dolního pásu propojeny příčníky. Vodorovná tuhost horní a dolní plochy konstrukce je zajištěna ztužidly. Na dolní příčníky je uložena mostovka. Toto řešení je výsledkem porovnání a zhodnocení dvou variant.
Železniční most přes Váh mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá
Lezová, Lívia ; Horáček, Martin (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh nové ocelové konstrukce jednokolejného železničního mostu s dolní ortotropní mostovkou. Řešená mostní konstrukce je umístěna na trati č. 123 mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá v místě, kde trať kříží řeku Váh. Stávající most na trati má rozpětí 50 + 50 + 50 + 50 m. Zadání bylo zpracováno v pěti variantách ocelové mostní konstrukce s dolní ortotropní mostovkou. Každá varianta má jiný statický systém, jiný počet polí a jiný typ nosné konstrukce. Porovnání variant bylo provedeno pomocí multikriteriálního hodnocení na základě zvolených kritérií. Nejvhodnější varianta byla následně zpracována podrobněji. Výpočty byly provedeny dle platných norem ČSN EN.
Silniční a tramvajový most
Vošček, Martin ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Predmetom práce je variantný návrh cestného a električkového mostu v mestskej zástavbe. Jedná sa o premostenie rieky mostom o dĺžke 52,5 m. Sú porovnané dva návrhy pričom v prvom návrhu sa jedná o oblúkovú konštrukcia s tiahlami. Druhý návrh, ktorý je nakoniec rozpracovaný aj ako víťazný je návrh priehradovej konštrukcie. Obe návrhy majú betónovou mostovku spraženú s oceľovými priečnikmi. Ako materiál je použitá oceľ S355 a betón C35/45. Nosná konštrukcia je posudená v súlade s platnými technickými normami.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Odru
Svoboda, Josef ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné mostní příhradové konstrukce. Cílem je určení osových sil pro staticky určitou soustavu a následně provedením konstrukčních změn a snížit osová napětí v jednotlivých prutech konstrukce. Touto konstrukční úpravou se stává konstrukce staticky neurčitou. Pro řešení uvažujeme různou polohu vlakové soupravy na mostě. Získané hodnoty použijeme k posouzení napjatosti a deformace konstrukce a tyto analytické výsledky následně porovnáme s výsledky, které získáme pomocí metody konečných prvků.
Nosná ocelová konstrukce železničního mostu
Ganglbauer, Tereza ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh nosné ocelové konstrukce železničního mostu s dolní mostovkou o rozpětí 28 + 45 + 23 m, převádějícího drážní komunikaci. Konstrukce je situována v obci Třebestovice. Jsou vypracovány čtyři varianty řešení. Dvě varianty jsou tvořeny plnostěnnými hlavními nosníky s proměnným profilem, další varianta je tvořena jako příhradová konstrukce a čtvrtá varianta je tvořena kombinací plnostěnného hlavního nosníku s příhradovým ztužením v prostředním poli. Nejvýhodnější varianta je zpracována detailněji. Výpočty jsou provedeny podle platných norem ČSN EN.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.