Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Převodová ústrojí nákladních vozidel a autobusů
Vítek, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší převodových ústrojí používaných v nákladních automobilech a autobusech. První část práce tvoří seznámení s jednotlivými částmi převodového ústrojí, s kterými se můžeme u nákladních automobilů a autobusů setkat, jejich princip a konstrukci. Druhá polovina práce se zabývá systémy, které používají nejznámější výrobci nákladních automobilů a autobusů, a také současnými trendy v této problematice.
Výpočtové modely dynamiky převodových ústrojí
Czakó, Alexander ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá zhrnutím poznatkov o výpočtovom modelovaní dynamiky prevodových ústrojenstiev. Modelovanie dynamiky má rozdielne stupne zložitosti. Od modálnej, harmonickej analýzy riešenej v MKP až po vytváranie virtuálneho prototypu v MBS prostredí. V úvode sú uvedené základy analytickej dynamiky a mechanického kmitania, ktoré sú základom jednotlivých analýz. Popísané sú aj zdroje vibrácii v prevodových ústrojenstvách.
Hnací ústrojí moderních elektromobilů
Mraček, Pavel ; Zajac, Roman (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hnacím ústrojím moderních elektromobilů. Úvodní část práce se stručně věnuje významným historickým milníkům elektromobility. Hlavní část práce popisuje různé koncepce samotného hnacího ústrojí a rozebírá jednotlivé užité komponenty. Rozebrány jsou zejména elektromotory, akumulátory a převodovky. Celou práci uzavírá srovnání sériově vyráběných elektromobilů rozdělených do dvou kategorií podle ceny.
Moderní traktorové převodovky
Bartošová, Daniela ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem moderních trendů v oblasti traktorových převodovek. Zdůvodňuje, proč nejpoužívanějším druhem převodovek jsou právě převodovky řazené pod zatížením a hydrostatické převodovky. Dále je práce především věnována inovativním prvkům v koncepci převodovek u vybraných výrobců traktorů.
Implementace real-time protokolu
Procházka, Jan ; Skořepa, Michal (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou multicastového vysílání, rozebírá typ ASM i SSM. Dále řeší princip využití RTP/RTCP protokolu pro velké multicastové skupiny, například pro vysílání IPTV. Byl vytvořen model pro simulaci chování sítě při zatížení velkým počtem přijímačů. Aplikace byla vytvořena v prostředí Java a využívá doporučení RFC3550. Dále jsou rozebrány procesy během komunikace, inicializace, odhlášení, struktury paketů jak datových, tak signalizačních. Systém je navržen tak, že dokáže multicastovou síť simulovat a získávat předpokládané parametry provozu, nebo může pracovat v reálném provozu například jako monitor třetí strany. V obou režimech bylo provedeno měření modelových situací. Výsledky měření byly poté porovnány. Princip a ovládání systému bylo podrobně popsáno. Výstupy měření jsou graficky zpracovány a obsaženy v práci.
Design of gearbox for electric vehicles
Košík, Matej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with designing electric vehicle gearbox. Gearbox should serve as virtual replacement for actual transmission of VW ID.3 EV. Designed gearbox has two gears. In the first section there is an extensive search processed of drivetrain and transmission of battery electric vehicles. Next section contains choice of transmission concept and analyses solving of individual structural nodes – gear wheels, band breaks (components that engage individual gears), carriers, shaft, bearing. In the conclusion of diploma thesis, the two-gear planetary transmission is evaluated.
Transmission of Air Turbines
Pauliny, Matúš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The purpose of this project is to research the use of transmissions in wind power generation. This includes: investigating various functional requirement imposed on wind power station transmissions throughout their service life, investigating transmission design concepts of various drivetrain arraignments used in the industry today as well as those of the future, and respectively analyzing each design concept in terms of its efficiency and service life.
Analýza elektrických a hybridních vozidel
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V současné době začínají být zdroje ropy pomalu omezené, a proto je potřeba uvažovat nad alternativními zdroji energie. Výsledkem tohoto semestrálního projektu je základní přehled o aktuálním vývoji elektrických a hybridních automobilů, s možným uplatněním v běžném provozu a také přiblížení jejich hlavních vlastností, jako jsou dojezdová vzdálenost, cena a obsluha při cestování. Energie, potřebná pro provoz elektromobilu uložena v akumulátorech, se dobíjí pomocí elektrických stanic, kterým je také věnována část práce. Dále je práce zaměřena na dimenzování pohonu a výpočet spotřeby energie pro definovanou trať čtyřkolového elektrického invalidního vozíku. Závěr práce se zabývá budoucím vývojem hybridních a elektrických vozidel, nastiňuje předpokládaný směr vývoje v oblasti výkonové elektroniky, motorů a propagace těchto vozidel zákazníkovi.
Renovace historického vozu Trabant 601
Krček, Štěpán ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné bakalářské práce je vytvoření technického postupu prací při renovaci automobilu Trabant 601 a následně postup aplikovat v praxi. První část práce se věnuje historii a vývoji automobilky VEB Sachcenring Automobilwerke Zwickau. Následuje historie automobilu Trabant 601 s popisem vyráběných variant. Další kapitoly se věnují technickému popisu vozidla a postupu prací při renovaci. Celá renovace je podložena fotodokumentací. V poslední části je zhodnocena cenová náročnost celého projektu.
Vliv kvality optických konektorů na přenos
Bernkopf, Miroslav ; Křepelka, Václav (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá optickými konektory a jejich vlivy na útlum při přenosu realizovaném po optickém vlákně. Optická vlákna a přenosy po světlovodech hrají v poslední době významnou roli z důvodu neustálého tlaku na zvyšování přenosové kapacity a přenosových rychlostí. Klasická metalická vedení již nemohou stačit, proto je třeba stále více nasazovat moderní optická vlákna. Vláken jsou různé druhy a dají se spojovat mnoha způsoby. Práce pojednává zejména o rozebíratelném způsobu spojení přes optický konektor, který největší mírou ovlivňuje celkový útlum a délku trasy. Na konektor jsou kladeny velké požadavky z hlediska čistoty, jakosti, mechanického provedení a způsobu zabroušení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.