Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vytvoření a ověření metodické řady výuky snowboardingu pro 1. stupeň ZŠ
STEJSKALOVÁ, Monika
Úkolem diplomové práce bylo vytvořit posloupnost snowboardových cvičení pro 1. stupeň základní školy, která byla následně ověřena v praxi. Jednalo se o žáky ve věku od 6 10 let Základní školy T. G. Masaryka Vimperk. Pro sestavení a ověření metodické řady byla uskutečněna dvě zimní soustředění. První pětidenní zimní soustředění probíhalo v prosinci 2017 s dětmi od 2. do 5. třídy. Druhé pětidenní soustředění bylo realizováno v lednu 2018 s žáky 1. třídy. Obě skupiny byly vedeny stejným způsobem. První den byla použita cvičení pro seznámení se snowboardem, ostatní dny výuky byly uskutečněny na sjezdovce. Na konci soustředění byli všichni žáci schopni projet plynule smýkaný oblouk. Řezané oblouky projeté po frontsidové hraně zvládlo 58% dětí a po backsidové hraně 42%. Hlavním přínosem diplomové práce je sestavená posloupnost cvičení, kterou mohou trenéři a učitelé použít při výuce snowboardingu.
Snowboarding a jeho popularita mezi žáky gymnázií v různých městech na území České republiky
Zelinková, Monika ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na snowboarding a jeho popularitu mezi žáky gymnázií v různých městech České republiky. Práce obsahuje teoretickou část popisující historii snowboardingu a obecné informace o tomto zimním sportu. Klíčovou metodou sběru dat je anketové šetření na gymnáziích v šesti různých městech České republiky; byla to následující města: Praha, Brno, Liberec, České Budějovice, Tábor a Mariánské Lázně. KLÍČOVÁ SLOVA snowboarding, snowboard, pohybová aktivita, zimní sport, oblíbenost, gymnázium, žáci
Porovnání techniky jízdy na snowboardu na sněhu a simulátoru.
Kubišta, Adam ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název práce: Porovnání jízdy na snowboardu na simulátoru a sněhu Autor: Adam Kubišta Vedoucí práce: PaedDr. Tomáš Gnad Cíl práce: Cílem práce je porovnání jízdy a metodiky výuky na snowboardu na simulátoru Maxxtracks a na sněhu. Metody: K účelům práce byly zvoleny metody analýzy dat a kvalitativního výzkumného šetření, a to formou rozhovoru. Rozhovory přinesly objektivní pohled, který je v tomto odvětví výuky snowboardingu velmi důležitý, a to zejména vzhledem k tomu, že takováto výuka není častá. Výsledky: Jízda na simulátoru Maxxtracks se v mnohém podobá jízdě na sněhu. Má své výhody i nevýhody. Na základě naší práce podpořené rozhovory s instruktory snowboardingu, se simulátor jeví jako užitečný stroj, zejména pro výuku začátečníků. Výhodou oproti sněhu je zejména tréninková tyč na přidržování a zrcadlo pro kontrolu pohybů. Nevýhodou je nemožnost nacvičit všechny snowboardingové dovednosti. Výuka je tak neúplná a chybějící dovednosti je třeba nacvičit až na sněhu. Klíčová slova: Snowboarding, technika a metodika jízdy, simulátor.
Podíl snowboardingu na rozvoji cestovního ruchu v turistickém regionu Krkonoše
Boháčová, Monika
Předložená diplomová práce se zabývá podílem snowboardingu na rozvoji cestovního ruchu v Krkonoších a možnostmi dalšího rozvoje tohoto turistického regionu. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu cestovní ruch, jeho významnost a důležitost, správní členění a charakteristiky turistického regionu Krkonoše, historii vzniku snowboardingu a jeho ekologické aspekty. V této části je popsán i pozitivní vliv snowboardingu na rozvoj cestovního ruchu a realizované rozvojové projekty v regionu Krkonoše. V praktické části je proveden průzkum na základě dotazníkového šetření a zjištěné výsledky jsou prezentovány v podobě grafů doplněných slovním komentářem. Za pomoci shlukové analýzy došlo k rozdělení krkonošských ski areálů do shluků na základě vybraných indikátorů. Následným sestavením SWOT analýzy došlo k jejich komplexnímu vyhodnocení, nalezení nedostatků a nových možností rozvoje. Empirická část doplňuje teoretickou, která vychází ze studia odborné literatury. Závěr diplomové práce tvoří doporučení autorky pro další rozvoj zimního cestovního ruchu v Krkonoších.
Vývoj a trend popularity lyžování a snowboardingu
Tišer, Kryštof ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Gnad, Tomáš (oponent)
Název práce Vývoj a trend popularity lyžování a snowboardingu. Hlavní cíl práce Hlavním cílem této práce bylo zmapovat aktuální situaci trendů v lyžování a snowboardingu. Pokusit se predikovat, kam se tato odvětví zimních sportů ubírají. Metody Pro výzkum jsem zvolil metodu dotazníkového šetření neboli ankety. Výsledky byly shromážděny a statisticky zpracovány v programu společnosti Google zvané Google forms. Anketa obsahovala 16 otázek určených pro respondenty, kteří aktivně provozují lyžování nebo snowboarding, případně oba tyto sporty. Otázky byly koncipovány tak, aby byla možná pouze jedna odpověď, případně výběrem z více možností. Anketa byla uložena v elektronické podobě na internetových stránkách www.google.com, odkud bylo nashromážděno celkem 1095 dotazníků. 83 z nich bylo získáno osobním kontaktem a následně zaneseno do programu. Při zpracování bakalářské práce jsme využívali zejména metody analýzy, indukce, dedukce, syntézy a metodu dotazování. Výsledky Výsledky výzkumu ukazují, že nejen lyžování, ale i značně modernější snowboarding mají již svou kulminační fázi za sebou a pomalu přicházejí o své příznivce. Klíčová slova Lyžování, snowboarding, trend, vývoj
Porovnání vybraných parametrů při jízdě na lyžích a snowboardu
Bulínová, Michaela ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název práce: Porovnání vybraných parametrů při jízdě na lyžích a snowboardu. Cíle: Cílem práce je porovnání tepové frekvence a doby zatížení při jízdě na lyžích a snowboardu ve slalomové trati. Metody: Statistické metody pro výpočet BMI (body mass index), měření TF pomocí sporttesteru značky Polar, měření doby zatížení, statistické metody pro výpočet aritmetického průměru. Výsledky: Na základě našich výsledků byla potvrzena hypotéza H1, že doba zatížení při jízdě ve slalomové trati na lyžích bude kratší než při jízdě na snowboardu. Druhá hypotéza H2, že intenzita zatížení při jízdě ve slalomové trati na snowboardu bude vyšší, něž na lyžích, se nepotvrdila. Klíčová slova: lyžování, snowboarding, tepová frekvence, doba zatížení, slalomová trať
Formy a metody výuky snowboardingu na základních a středních školách na Táborsku
Zamrzlová, Alena ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice výuky snowboardingu žáků staršího školního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá technikou jízdy a dvěma zásadními a odlišnými snowboardovými styly - freestyle (měkké vázání) a alpine (tvrdé vázání). Objasňuje zde metodiku výuky a jednotlivé prvky metodické řady snowboardingu, které se osvojují pomocí motorického učení. Dále pojednává o pohybových schopnostech, dovednostech a dalších faktorech, které souvisí se snowboardingem. Protože se diplomová práce zabývá výukou školního snowboardingu, zaměřuje se v teoretické části ještě na začlenění snowboardingu do vzdělávacích programů a na kvalifikaci učitelů pro výuku. V praktické části pomocí metody dotazování zjišťuje, zda a za jakých podmínek probíhá výuka snowboardingu žáků staršího školního věku na školách na Táborsku. Zabývá se i jejím odborným a materiálním zajištěním. Na zimních výcvikových kurzech jedné základní školy byla metodou pozorování a experimentu realizována další část výzkumu. Výzkum se věnuje výuce snowboardingu žáků začátečníků s odlišným typem vybavení a zkoumá rychlost naučení se základních navazovaných oblouků. Experiment se zaměřuje na rychlost projetí vytyčené tratě začátečníky s tvrdým vázáním a pokročilými žáky freestylisty, kteří se na tvrdé...
Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR.
Hraško, Petr ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Jindra, Matouš (oponent)
Název práce: Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR. Cíl práce: Cílem diplomové práce je komplexně zhodnotit lyžařské výcvikové kurzy na vybraných základních školách v ČR v pěti oblastech, jimiž je personální zajištění kurzu, náplň a organizace kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, volba metodiky výuky a ekonomické aspekty. Pro zhodnocení bude stěžejní potvrzení či vyvrácení vyslovených pracovních hypotéz. Metodologie práce: Naše práce má charakter kvalitativního výzkumu. Data ke zpracování tématu jsou získána formou neanonymního anketního šetření na náhodně vybraných základních školách ze všech krajů ČR. Pro tyto účely je použit nestandardizovaný dotazník, tvořený otevřenými, polouzavřenými i zavřenými otázkami a sestavený tak, aby umožňoval komplexně hodnotit LVK podle zvolených oblastí zájmu, kterými jsou personální zajištění, organizace a náplň kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, metodika výuky a ekonomické zajištění. Získaná data jsou vyhodnocena v programu Survio a Microsoft EXCEL® a doplněna grafy a slovním komentářem. Výsledky: Lyžařské výcvikové kurzy na ZŠ byly hodnoceny v pěti zvolených oblastech. Ke každé oblasti zájmu se vázala alespoň jedna pracovní hypotéza. Při hodnocení odpovědí, týkajících se personálního zajištění kurzu, byla potvrzena...
Komplexní zhodnocení lyžařských výcvikových kurzů na vybraných základních školách v ČR
Hraško, Petr ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Jindra, Matouš (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR. Cíl práce: Cílem diplomové práce je komplexně zhodnotit lyžařské výcvikové kurzy na vybraných základních školách v ČR v pěti oblastech, jimiž je personální zajištění kurzu, náplň a organizace kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, volba metodiky výuky a ekonomické aspekty. Pro zhodnocení bude stěžejní potvrzení či vyvrácení vyslovených pracovních hypotéz. Metodologie práce: Naše práce má charakter kvalitativního výzkumu. Data ke zpracování tématu jsou získána formou neanonymního anketního šetření na náhodně vybraných základních školách ze všech krajů ČR. Pro tyto účely je použit nestandardizovaný dotazník, tvořený otevřenými, polouzavřenými i zavřenými otázkami a sestavený tak, aby umožňoval komplexně hodnotit LVK podle zvolených oblastí zájmu, kterými jsou personální zajištění, organizace a náplň kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, metodika výuky a ekonomické zajištění. Získaná data jsou vyhodnocena v programu Survio a Microsoft EXCEL® a doplněna grafy a slovním komentářem. Výsledky: Lyžařské výcvikové kurzy na ZŠ byly hodnoceny v pěti zvolených oblastech. Ke každé oblasti zájmu se vázala alespoň jedna pracovní hypotéza. Při hodnocení odpovědí, týkajících se personálního zajištění kurzu, byla...
Lyžování a snowboardování na 1. stupni ZŠ
Lutašová, Andrea ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zájmem dětí mladšího školního věku o zimní sporty - lyžování, snowboardování. Snaží se odhalit příčinu menšího zájmu o lyžařské kurzy. Dotazníkovou metodou bylo zjištěno, že děti mladšího školního věku většinou sportují, na lyžařský kurz by jely, ale jeden z hlavních problémů jsou finance. Rozhovory s učiteli základních a středních škol ukázaly, že zimními sporty se v podstatě zabývají ty děti, které se s nimi seznámily už v předškolním a mladším školním věku. Práce přináší doporučení zařadit lyžařský kurz již na 1. stupeň základní školy a tím zvýšit počet dětí na základní i střední škole, které budou mít zájem o zimní sporty, chuť navštívit lyžařské kurzy a tím zvýšit svou fyzickou a psychickou zdatnost. Klíčová slova: mladší školní věk, pohybová aktivita, snowboardování, lyžování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.