Název:
Vytvoření a ověření metodické řady výuky snowboardingu pro 1. stupeň ZŠ
Překlad názvu:
Methodology book for teaching snowboarding for primary school children
Autoři:
STEJSKALOVÁ, Monika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Úkolem diplomové práce bylo vytvořit posloupnost snowboardových cvičení pro 1. stupeň základní školy, která byla následně ověřena v praxi. Jednalo se o žáky ve věku od 6 10 let Základní školy T. G. Masaryka Vimperk. Pro sestavení a ověření metodické řady byla uskutečněna dvě zimní soustředění. První pětidenní zimní soustředění probíhalo v prosinci 2017 s dětmi od 2. do 5. třídy. Druhé pětidenní soustředění bylo realizováno v lednu 2018 s žáky 1. třídy. Obě skupiny byly vedeny stejným způsobem. První den byla použita cvičení pro seznámení se snowboardem, ostatní dny výuky byly uskutečněny na sjezdovce. Na konci soustředění byli všichni žáci schopni projet plynule smýkaný oblouk. Řezané oblouky projeté po frontsidové hraně zvládlo 58% dětí a po backsidové hraně 42%. Hlavním přínosem diplomové práce je sestavená posloupnost cvičení, kterou mohou trenéři a učitelé použít při výuce snowboardingu.The aim of diploma thesis was to create a sequence of snowboard exercises for primary school pupils. These exercises were then tested with children from Základní škola T. G. Masaryka Vimperk, aged 6 to 10 years. In order to create and test the methodical sequence, two winter training sessions were organized. The first five-day session for pupils from the 2nd to the 5th grade took place in December 2017, while the second session for children of the 1st grade was realized in January 2018. Both groups were directed in the same way. On the first day, exercises for getting to know the snowboard were implemented. The remaining days were then spent on the slope. By the last day of training, both groups were able to ride a slope using skidded turns. 58% of the pupils managed to learn frontside carved turns, while 42% learned backside carved turns. The main contribution of the diploma thesis is the sequence of exercises which can be used by teachers and trainers to teach snowboarding.
Klíčová slova:
bezpečnostní pravidla; dovednosti; metodická řada; mladší školní věk; snowboarding; methodical sequence; safety regulations; skills; snowboarding; younger pupils Citace: STEJSKALOVÁ, Monika. Vytvoření a ověření metodické řady výuky snowboardingu pro 1. stupeň ZŠ. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/51665