Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol
Čermák, Karel ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá posouzením vlivu cílené podpory zřizovatele v oblasti jazykového vzdělávání v základních školách na základě posouzení kvalitativních hodnot výsledků vzdělávání, na základě realizace koncepčních změn v oblasti jazykového vzdělávání, zařazených do školních vzdělávacích programů, na základě rozšiřovaní rozsahu cizojazyčného vzdělávání a na základě rozsahu oblastí komunikativního přístupu využívaných při výuce cizích jazyků. Tato práce vychází ze základních forem financování školství, z teorie přímých metod výuky jazyků a z aktuálních poznatků v oblasti jazykového vzdělávání. Výzkumné části předchází zhodnocení výchozích podmínek před zahájením systémové podpory rozvoje jazykového vzdělávání. Stěžejními podklady jsou statistické údaje, evaluační materiály a výsledky dotazníkového šetření ze všech patnácti základních škol, jejichž zřizovatelem je Městská část Praha 6. Všechny výše zmíněné poznatky jsou zpracovány formou srovnávacího výzkumu se zaměřením na výši finanční podpory, kvantitativní ukazatele rozvoje jazykového vzdělávání a hodnocení kvalitativní úrovně výuky cizích jazyků z pravidelného testování anglického jazyka.
Příležitosti a limity systémů řízení kvality ve vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato práce nazvaná "Příležitosti a limity hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání" se zabývá možnostmi zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání. Diplomová práce je složena ze dvou částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a definice k problematice vzdělávání, provedena analýza a zhodnocení přístupů k hodnocení kvality a efektivity vzdělávání, včetně vysvětlení konkrétních modelů a metod hodnocení, pomocí nichž lze měřit vliv vzdělávání na zaměstnance nebo na podnik jako celek. Empirická část se zabývá analýzou systému hodnocení vzdělávání v praxi, konkrétně ve dvou společnostech (Wrigley, Pivovary Staropramen) a v pěti středních školách. V této části práce je uvedeno, jak tuto problematiku řeší a jaké jsou silné a slabé stránky zvolených přístupů. V závěrečné části jsou shrnuta zjištění a uvedena doporučení a náměty.
Kvalita vzdělávání a analýza výsledků šetření PISA 2012 v České republice s důrazem na mezikrajské rozdíly
Bednářová, Tereza ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kvalitou vzdělávání a možnostmi jejího měření, konkrétně pak testováním Programme for International Student Assessment. Cílem práce je zjistit, zda existují významné rozdíly mezi kraji České republiky a odhalit případné možné faktory ovlivňující příčiny těchto rozdílů. Vzdělání je obecně považováno za faktor regionálního rozvoje a prostředek, jak zlepšit ekonomickou a sociální situaci regionu. Teoretická část mapuje definice základních pojmů, roli vzdělání v teoriích regionálního rozvoje, problematiku měření kvality vzdělávání a okolnosti testování PISA. Praktická část již konkrétně představuje vzdělávací systém na úrovni celé republiky i roli krajů jako samosprávných celků. Hlavní pozornost je zaměřena na výsledky testování PISA. Ty poslední z roku 2012 jsou na krajské úrovni podrobeny bližší analýze.
VŠ pedagogové a jejich vztahy k praxi
ČEP, Adam
Cílem práce je zjistit, zda by vysokoškolští pedagogové měli zájem o umístění na stáži v hostitelské organizaci na předem stanovené časové období. Během této doby pedagog získává nové a rozšiřuje své stávající praktické zkušenosti a poznatky, které je následně schopen přenést do výuky. Tím se výuka obohacuje a nabývá praktičtějšího charakteru. Na základě analýz a uplatňování teoretických modelů je pedagog schopen přenášet poznatky i opačným směrem, tedy z oblasti teorie do praxe. Při fungování tohoto cyklu vzniká tzv. znalostní komunita, ve které probíhá oboustranný transfer vědomostí, a zapojené subjekty se ve svých činnostech vzájemně zlepšují. Tím, že je pedagog v úzkém kontaktu s praxí, je schopen zprostředkovávat studentům přednášky vedené odborníky z praxe, stáže pro studenty, diskuze se zástupci podniků při úpravách studijních programů a mnohé další. Při vzájemně výhodné spolupráci z ní mohou mít prospěch vysoké školy, partnerské podniky a především studenti.
Názory Čechů na úroveň výuky na školách
Dimitrová, Michaela
Centrum pro výzkum veřejného mínění se v zářijovém výzkumu zajímalo, jak čeští občané hodnotí kvalitu výuky na všech úrovních školního vzdělávání. Součástí tiskové informace je též časové srovnání aktuálních výsledků s údaji získanými v předchozích šetřeních. Dále Češi posuzovali, které z uvedených vlastností (znalosti, samostatnost, sebedůvěra, orientace ve společnosti, kázeň, morální hodnoty) dokáží jednotlivé typy škol rozvíjet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.