Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí21 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Pachlová, Jaroslava ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Práce se zabývá interaktivními technologiemi pro muzea a jejich vlivem na prožitek návštěvníků muzea. Teoretická část je zaměřená na prostředí muzea, muzejní edukaci a chování jeho návštěvníků. Je definován pojem interaktivita a popsán význam interaktivních technologií pro muzea. Jsou představeny technologie a příklady implementací v muzeích. V kapitole o designu interaktivních exponátů je nastíněn proces jejich návrhu, zásady designu a také na ně navázané komplikace. Záměrem praktické části je ohodnotit a porovnat vybrané muzejní interaktivní exponáty. Pro tyto potřeby byl použit aplikační rámec M-Dimensions.
Vznik muzeí v Koreji a jejich vzdělávací role
Melounová, Lucie ; Löwensteinová, Miriam (vedoucí práce) ; Glomb, Vladimír (oponent)
4 Abstrakt: Cílem této práce je za prvé pojednat o vzniku a vývoji muzeí na Korejském poloostrov , respektive po roce 1948 v Korejské republice. Za druhé je pak zám rem p iblížit jejich eduka ní innost. První muzeum, nazvané Císa ské muzeum, bylo v Koreji z ízeno až na po átku 20. století. Protože rok po jeho otev ení ve ejnosti byla Korea anektována Japonskem, stojí tak vlastn u po átk korejského muzejnictví spíše Japonci než Korejci. Po osvobození v roce 1945 jsou muzea p edána Korejc m. Muzejní innost se ale ani nesta í po ádn rozjet a p ichází korejská válka, b hem které jsou muzea poni ena. Práce se následn zam uje p edevším na nejvýznamn jší jihokorejské muzeum, kterým je Národní muzeum Koreje (NMK). Pro n j je po v tší ást jeho trvání charakteristické hlavn asté st hování z jednoho místa na jiné. V roce 2005 však snad už nadobro našlo místo v moderním nov zbudovaném objektu v soulské tvrti Jongsan. Práv na p íkladu NMK je v druhé ásti práce pojednáno blíže o muzejních vzd lávacích aktivitách. Jsou zmín ny nap íklad n které programy pro cizince i seniory, oblíbené p ednáškové cykly nebo široká nabídka komentovaných prohlídek. Na záv r jsou uvedeny p íklady n kterých výstavních projekt . Klí ová slova: korejská muzea, Národní muzeum Koreje, muzejní edukace, eduka ní programy, výstavy
Využití audiovizuální techniky, muzejní pedagogiky a literatury ve výuce vlastivědy
Rabová, Jaroslava ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Svou diplomovou práci jsem rozdělila na tři části, teoretickou, praktickou a empirickou. Teoretická část se zabývá výukou vlastivědy, didaktickou technikou a učebními pomůckami, muzejní pedagogice, jednotlivým edukačním specifikům škol a muzeí, tomu, jak by měla spolupráce vypadat, jakou roli v ní hraje osobnost muzejního pedagoga a čím je pro školu i muzeum přínosná. A v neposlední řadě literaturou, která je podle mého mínění důležitým prvkem ve výuce vlastivědy. V praktické části jsem popsala zrealizovaný projekt, v kterém je použita didaktická technika, spolupráce s muzeem a práce s literaturou. Empirická část je zaměřena na průzkum v základních školách v oblasti didaktické techniky. Klíčovými pojmy, o které se výzkum opírá, jsou např.: moderní didaktická technika, práce s moderní didaktickou technikou, vnímání didaktické techniky jako prostředku realizace výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Materiály pro edukační centrum Technického muzea v Brně
Golianová, Veronika ; Stuchlíková,, Alice (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Magisterská práce je zaměřená na edukační materiály pro dětské návštěvníky Technického muzea v Brně. Didaktické pomůcky jsou rozčleněny do dvou kategorií. Materiály v podobě tištěného průvodce pro rodiče s dětmi a tištěné pracovní skládačky a listy pro školní skupiny v doprovodu lektora. Vzdělávací pomůcky pro školní skupiny jsou barevně rozdělené do tři věkových skupin základních škol. Doplňkovými materiály jsou metodické listy pro učitele.
Muzejní fenomén a muzejní pedagogika v prostředí Jihočeského muzea v Českých Budějovicích
ŠVEJKAROVÁ, Hana
Zmapování muzejní pedagogiky v Jihočeském muzeu, její prostředky a uplatnění v programové nabídce Jihočeského muzea jako cesta k výchovnému zhodnocování volného času, neformální edukaci a k naplnění obecné mezinárodně respektované definice, která je součástí Profesního etického kodexu muzeí, přijatou organizací ICOM při UNESCO "Muzeum je stálá nevýdělečná instituce ve službách společnosti a jejího rozvoje, otevřená veřejnosti, která získává, uchovává, zkoumá, zprostředkuje a vystavuje hmotné doklady o člověku a jeho prostředí za účelem studia, vzdělávání, výchovy a potěšení"
Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
ŠTĚDRÁ, Miroslava
Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, který obor památková péče může školám nabídnout. Představím možnosti edukačního využití jednoho památkového objektu v rámci města Český Krumlov. Své zkušenosti a vědomosti propojím s vědomostmi a zkušenostmi pedagogů vyučujících dějepis. Budu vycházet z odborné literatury z oblasti pedagogiky a památkové péče, z regionální historie, z kurikulárních dokumentů, z výzkumů, jejichž výsledky jsou zveřejněny na internetových stránkách.. Projekt bude zaměřen na doplnění a zpestření učiva, které je probíráno ve školní výuce a přispěje nejen k efektivní prezentaci památkových hodnot, ale také rozvoji vzdělanosti, kreativity a hodnotové orientace cílových skupin ve prospěch dobrovolné a udržitelné péče o kulturní dědictví.
Prožitkové učení a interaktivní vzdělávací projekty a jejich význam pro vzdělávání žáků mladšího školního věku
KALMUSOVÁ, Ivona
Práce se zabývá významem učení se prožitkem pro rozvoj vzdělávání dětí mladšího školního věku. V teoretické části práce je rozebrána současná situace v českém školství, směry, kterými se ubírají snahy o inovaci, zaměřuje se i na další možnosti a výzvy, které s sebou modernizace českého školství přináší. Cílem výzkumného šetření je především analýza náhledu učitelů na přínos interaktivních vzdělávacích projektů ? tj. jejich cíle, zaměření, obsah a pojetí akcí, v tomto případě interaktivních výstav doplňujících tradiční školní výuku. Zároveň sleduje aktivitu spojenou s informovaností oslovených učitelů v oblasti využívání netradičních metod vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí21 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.