Název:
Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
Překlad názvu:
The Jesuit College in Český Krumlov Options for educational use of regional monument in the classroom and in leisure time
Autoři:
ŠTĚDRÁ, Miroslava Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, který obor památková péče může školám nabídnout. Představím možnosti edukačního využití jednoho památkového objektu v rámci města Český Krumlov. Své zkušenosti a vědomosti propojím s vědomostmi a zkušenostmi pedagogů vyučujících dějepis. Budu vycházet z odborné literatury z oblasti pedagogiky a památkové péče, z regionální historie, z kurikulárních dokumentů, z výzkumů, jejichž výsledky jsou zveřejněny na internetových stránkách.. Projekt bude zaměřen na doplnění a zpestření učiva, které je probíráno ve školní výuce a přispěje nejen k efektivní prezentaci památkových hodnot, ale také rozvoji vzdělanosti, kreativity a hodnotové orientace cílových skupin ve prospěch dobrovolné a udržitelné péče o kulturní dědictví.The aim of my thesis is to prepare a creative project in cooperation of primary schools and Gymnasium in Český Krumlov with the National Heritage Institute in České Budějovice. In the project I am going to outline the great educational potential which that discipline may offer to schools. I am going to introduce the educational possibilities of using one monument within the city of Český Krumlov. I am going to link my experience and knowledge with the experience and knowledge of teachers (lecturers who teach history). I am going to proceed from the literature of pedagogy and monument care, regional history, the curriculum, the research and the results of which are published on the website. The project is going to be focused on complementing and diversification of the curriculum, which is discussed in schools and it/the project will contribute not only to the effective presentation of heritage values, but also to the development of education, creativity, and value orientation of the target groups in favour of the voluntary and sustainable care of the cultural heritage.
Klíčová slova:
didaktický program; klíčové kompetence; Kulturně historické dědictví; kurikulum; muzejní edukace; muzejní pedagogika; památka; památková péče; památkový objekt; region; regionální historie; rámcový vzdělávací program; výchova ke kulturně historickému dědictví; školní vzdělávací program; conservation; Cultural and historical heritage; curriculum; didactic program; education of the cultural historical heritage; key competencies; monument; museum education; museum pedagogy; region; regional history; school educational program; the general educational program Citace: ŠTĚDRÁ, Miroslava. Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/32811