Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 308 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Utváření pozitivního sociálního klimatu ve třídě pomocí dramatické výchovy
ŽIŽKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce Utváření pozitivního sociálního klimatu ve třídě pomocí dramatické výchovy zjišťuje, jak lze prostřednictvím dramatické výchovy utvářet příznivé prostředí ve třídě mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje sociálnímu klimatu třídy, jejím činitelům důležitým pro vytváření příznivého prostředí mateřské školy, dále odkazuje na charakteristiku dramatické výchovy, její funkci v předškolním vzdělávání (zejména v rozvíjení osobnostních a sociálních dovedností dětí) a také její potřebnost pro pedagogy. Praktická část práce věnuje pozornost možnostem, jak pracovat s těmito činnostmi v mateřské škole. Byl zpracován a realizován projekt, v němž byly zahrnuty připravené dramatické aktivity, které u dětí podněcují jejich tvořivost, fantazii, empatii, spolupráci v kolektivu, vzájemný respekt, přátelskou atmosféru ve třídě atd. Výzkumné šetření bylo postaveno na kvalitativním výzkumu, konkrétně na metodách zúčastněného pozorování, videozáznamů, rozhovoru jako zpětné vazby k realizovanému projektu a vlastních poznatků a zápisků. Výzkumným vzorkem byly děti a učitelka třídy mateřské školy. Na základě projektu bylo zjištěno, že je dramatická výchova pro sociální klima třídy velice prospěšná.
Využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku
SPURNÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku. Cílem práce je charakterizovat a poukázat na význam a možnosti propojování hudebních a dramatických činností dětí předškolního věku k rozvoji tvořivosti. Obsahem teoretické části je tvořivost a její vymezení, charakteristika současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na rozvoj tvořivosti, charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte, dramatická výchova a její vymezení, prožitkové a kooperativním učení dětí v předškolním věku prostřednictvím dramatické výchovy a hry. Práce se dále věnuje písni, její charakteristice a hudebním činnostem v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program, kde je využito písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku pomocí metod dramatické výchovy a hudebních činností s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Každá část je podrobně reflektována s ohledem na konkrétní vzdělávací výstupy pro dítě.
Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy
BAMBASOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy se věnuje tématům čtenářské pregramotnosti, současné dětské literatury a jejímu následnému využití v mateřských školách. Teoretická část obsahuje vedle problematiky čtenářské pregramotnosti také popsání současné české dětské literatury. Dále popisuje metody, jak s knihami pracovat. Mezi těmito metodami jsou pak vyzdvižené dramaticko-výchovné techniky a jejich fúze s literární výchovou v mateřské škole. Cílem praktické části je skrze dotazníkové šetření v mateřských školách zmapovat, které konkrétní knihy si pedagogové pro svou práci vybírají, jaká je motivace jejich výběru a následné využití těchto knih. Výzkumné šetření prokázalo, že dotazovaní pro svou práci opravdu využívají současné knihy, které byly vydané v posledních deseti letech. Vybírají si je především z důvodu vhodnosti námětu pro svůj vzdělávací plán, poutavému příběhu a velkoformátovým ilustracím. Jejich následná práce se pak různí podle konkrétního zaměření knihy.
Využití metod dramatické výchovy u dětí předškolního věku
KORCHOVÁ, Adriana
V práci se zabývám dramatickou výchovou a využitím jejích metod u dětí v předškolním věku. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část specifikuje dramatickou výchovu a základní pojmy, metody, techniky s ní spojené, dále vývoj dítěte v předškolním věku a předškolní vzdělávání, ve kterém se zabývám i Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Součástí praktické části je projekt na téma "Vesmír", díky kterému zjišťuji, jakými způsoby lze metody v mateřské škole využívat. Hlavní myšlenkou mé bakalářské práce je prokázat důležitost dramatické výchovy při práci s dětmi v předškolním věku Využívám k tomu metodu pozorování a rozhovoru s kolegyněmi a rodiči, hospitace kolegyň a rodičů.
Dramatická výchova v mateřské škole jako prostředek k rozvoji sociálních dovedností u dětí předškolního věku
TŘASÁKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá rozvojem sociálních dovedností v předškolním vzdělávání pomocí metod dramatické výchovy. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části lze najít charakteristiku současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na dramatickou výchovu, vymezení pojmu, dále její principy, metody, formy, prostředky. Práce se dále věnuje dramatické výchově jako prostředku pro sociální a kooperativní učení. Zabývá se hrou a volnou hrou. Součástí praktické části je struktura lekce, dle které je vytvořeno 15 lekcí zaměřených na rozvoj sociálních dovedností pomocí metod dramatické výchovy. Všechny lekce jsou provázány ročními obdobími a některé z nich jsou motivované příběhy. V každá lekce obsahuje cíle vedoucí k rozvoji sociálních dovedností, které navazují na RVP PV. Pro vyhodnocení lekcí je využito metody pozorování, reflexe dětí při jednotlivých lekcích a zároveň sebereflexe učitele.
Vliv literárně-dramatických her a cvičení s tématem pohádka na rozvoj osobnosti dětí předškolního věku
ŠKARDOVÁ, Eva
Záměrem práce je rozvinout a obohatit dětskou stránku osobnosti skrze zábavnou formu literárně-dramatických her a cvičení na téma pohádka. Kvalifikační práce je rozčleněna do dvou částí. První teoretická část se zabývá vysvětlením základních termínů z dramatické výchovy a také pojmů hra a cvičení. Dále charakterizuje období předškolního věku z hlediska vývojové psychologie. Popisuje tělesný a pohybový vývoj, poznávací procesy a emoční a sociální vývoj. Poté pojímá téma pohádek. Věnuje se významu pohádek pro rozvoj osobnosti dítěte a psychologickému rozboru vybraných pohádek. Druhá praktická část představuje navržený projekt pro děti předškolního věku s názvem "Poznej říši pohádek". Nakonec je zhodnocena praktická zkušenost s projektem ve vybrané mateřské školce. V závěru práce je zhodnoceno, zda je cíl bakalářské práce naplněn.
Možnosti využití Alenky v říši divů Lewise Carrolla ve výuce angličtiny
JIRKŮ, Dana
Anotace Diplomová práce popisuje metodické možnosti využití díla Alenka v říši divů od Lewise Carrolla. Struktura diplomové práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá využitím literatury ve výuce cizího jazyka. Vymezuje pojem a metody dramatické výchovy v rámci výuky cizího jazyka. Praktická část obsahuje konkrétní metody práce s literárním dílem se zvláštním zřetelem na dramatické zpracování. Přílohou diplomové práce je videozáznam divadelní hry {\clq}Alice in Wonderland`.
Význam dramatické výchovy se zaměřením na občanskou výchovu
PAŠEK, Jan
1. Uvedení do problematiky systému školní dramatiky.základní terminologie a problematika, volba témat, textů a cílů u dramatické hry a improvizace, organizační formy, metody a techniky, vyhodnocení hry a improvizace\\ 2. Osobnostní a společenský rozvoj aktérů dramatické hry a improvizace (věd, zájmy, společenské dění, prostor, čas apod.), porovnání postavení textu (autora, improvizace), aktérů hry (žáci) a role pedagoga ve školní dramatice\\ 3. Narativnost ve školní dramatice-povaha vyprávění, fikce, obsahový rámec, psychologické aspekty hry a improvizace-jaká je skupina a hráči, rozvíjení schopností a dovedností\\ 4. Sociologický výzkum na téma zkušenosti a uplatnění dramatické výchovy u pedagogů na základní škole se zaměřením na občanskou výchovu (uplatnění technik ankety, dotazníku, pozorování zúčastněného přímého apod.), vlastní zkušenosti s provedením dramatické výchovy na hodinách občanské výchovy, popřípadě uvedení vlastních her, které by se daly uplatnit při vyučování\\ 5. Rozhovor s profesorem Milošem Horanským (popřípadě s jiným odborníkem zabývajícím se touto problematikou) o významu a uplatnění dramatické výchovy na základní škole, o formách a organizaci dramatické výchovy na základní škole
Dramaticko výchovné lekce projektované s dětmi prvního stupně základní školy
Divoká, Michaela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám přínosem dramatické výchovy pro žáky prvního stupně základní školy. V úvodu uvažuji nad teoretickými východisky dramatické výchovy, projektové výuky, jejich využití a vlivu na osobnost dítěte. Důležitou kapitolu teoretické části tvoří vývojová specifika prvostupňových dětí. Součástí diplomové práce je návrh dramaticko- výchovných lekcí pro všechny ročníky prvního stupně základní školy. Těžištěm práce je zpracování dramaticko-výchovných lekcí v rámci jednoho tématu (o patronce voršilského školství, svaté Voršile). Jednotlivé lekce jsou navrženy tak, aby každá odpovídala vývojovému stupni žáků konkrétního ročníku. Praktická část obsahuje akční výzkum a vyhodnocení dotazníku, který prověří hloubku znalostí žáků před a po projektu v rámci daného tématu. Dále zahrnuje dotazník pro zpětnou vazbu od učitelů jednotlivých tříd a odpovědi na výzkumné otázky. Realizace navrženého projektu je doplněna popisem, vlastní reflexí a porovnáním práce v jednotlivých ročnících. Druhá část diplomové práce zahrnuje také porovnání použitých metod dramatické výchovy z hlediska funkčnosti, vzhledem k věku a vývojovým specifikům žáků jednotlivých ročníků. V závěru se zamýšlím nad vlivem dramatické výchovy na osobnost žáků prvního stupně základní školy. Smyslem této práce je vytvořit...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 308 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.