Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 234 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potravinové zásoby českých domácností
Medová, Daniela
Medová, D. Potravinové zásoby českých domácností. Diplomová práce. Brno: Men-delova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá charakteristikou spotřebitelského chování souvi-sejícího s nákupy potravin do zásoby u českých domácností. V práci jsou identifi-kovány potraviny, které české domácnosti nakupují do zásoby, kde je spotřebitelé skladují, jejich motivace si dělat potravinové zásoby a faktory, které ovlivňují veli-kost potravinových zásob. Dále je zde uvedena velikost spotřeby a výdajů českých domácností za potraviny, velikost potravinového odpadu a nejčastější důvody vyhození potravin. Charakteristika vznikla za pomoci zpracování primárních a sekundárních dat. Primární data byla sbírána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 319) a strukturovaných rozhovorů (n = 20). Na základě výsledků z tohoto výzkumu, jsou navrhnuta doporučení pro obchodníky i spotřebitele, kte-rá povedou ke snížení potravinového odpadu.
Identifikace faktorů ovlivňujících spotřebitele při nákupu potravin pod privátní značkou
Hrdlička, Aleš
Diplomová práce se věnuje faktorům, jež mají vliv na spotřebitele při nákupu potravin pod privátní značkou. Je analyzován trh maloobchodu a privátních značek. Práce se věnuje také vlivu ekologických aspektů na spotřebitele. Ekologie ovlivňuje přibližně 50 % spotřebitelů. Závislost mezi socioekonomických charakteristik a objemem nakoupených potravin pod privátní značkou byly prokázány u věku, převážné ekonomické aktivity a vzdělání. Pomocí shlukové analýzy byly vytvořeny 3 segmenty: běžní spotřebitelé, ekologové a designeři. Největší vliv na spotřebitele má cena, kvalita, vlastní zkušenost, dostupnost obchodu a tuzemský původ zboží.
Návrh nové marketingové strategie pro odvětví české autorské tvorby
Bocek, Anna
Diplomová práce se zabývá tématem české autorské tvorby módy a módních doplňků. Cílem je navržení možných marketingových doporučení pro české tvůrce. Data potřebná k analýze spotřebitelova chování a situace na trhu české autorské tvorby byla shromážděna pomocí dotazníkových šetření. Prvního – zaměřeného na spotřebitele (n=134), druhého – určeného tvůrcům (n=12). Získána data byla podrobena vhodným statistickým testům, které byly provedeny s pomocí statistického softwaru Statistica. Na základě provedené analýzy byla navržena vhodná doporučení. Ta se týkala zejména působení tvůrce na sociálních sítích, které byly shledány jako nejpodstatnější v rámci propagace tvůrce a jeho výrobků.
Marketingová a komunikační strategie Cyklo Čermák
Čermák, Marek
Cílem této bakalářské práce je vytvoření marketingové a komunikační strategie podnikatelského subjektu Cyklo Čermák pro druhou polovinu roku 2023. Výsledný plán je šitý na míru konkrétní situaci subjektu. Vychází z analýzy současné situace subjektu. Aktuální data doplňuje o předpokládané trendy. Výzkumná část práce se opírá o dotazníkové šetření zaměřené na chování spotřebitelů. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část, metodologii a praktickou část. Teoretická část je tvořena literární rešerší, metodologie popisuje použité metody a praktická část se věnuje konkrétní situaci podnikatelského subjektu. V závěru bakalářské práce jsou obsaženy tipy na zlepšení současné situace.
Vnímání privátních značek spotřebiteli
Žemličková, Iveta
Žemličková, I. Vnímání privátních značek spotřebiteli. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce pojednává o tom, jak jsou privátní značky vnímány konzumenty. Zaměřuje se na chování spotřebitelů na trhu privátních značek v oblasti potravin, přesněji zkoumá faktory, které motivují zákazníky k nákupu. V práci se čtenář seznámí se základními pojmy a shrnutím, co bylo o tomto problému doposud zkoumáno. Následně je pomocí dotazníkového šetření zkoumán pohled spotřebitelů na privátní značky. Výsledky ukazují, že dochází ke změně jejich vnímání, protože jsou privátní značky považovány jako kvalitnější, než tomu tak bylo dříve. Spotřebitelé si také relativně uvědomují přítomnost privátních značek v obchodě, které mají spojené s nízkou cenou. Výsledky slouží k určení doporučení pro prodejce s cílem zvýšit povědomí o privátních značkách.
Dopad udržitelné produkce potravin na chování spotřebitele
Yerengaliyeva, Guldana
Tato diplomová práce se zabývá vlivem udržitelné produkce potravin na chování spotřebitelů. K dosažení cíle práce byla provedena analýza ekologického zemědělství v EU a v ČR, analýza trhu s biopotravinami v ČR a posouzení ochoty platit vyšší cenu za biopotraviny. Bylo také provedeno dotazníkové šetření mezi spotřebiteli s cílem zjistit jejich názor na biopotraviny a nákupní chování vůči těmto produktům. Výsledkem diplomové práce bylo zjištění, které faktory ovlivňují nákupní chování spotřebitelů vůči biopotravinam a které faktory jsou bariérou nákupu biopotravin. Byla také formulována doporučení pro spotřebitele a výrobce zabývající se výrobou a prodejem biopotravin.
Tak co si necháme přivézt k jídlu?
Němcová, Martina
Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s rozvozem jídla. Cílem této práce je návrh doporučení pro provozovatele restaurací umožňující rozvoz jídla a další subjekty působící na daném trhu. Tato doporučení přispějí ke zlepšení konkurenční výhody provozovatelů a také ke zvýšení spokojenosti zákaz-níků, kteří si objednávají jídlo online. Dílčím cílem práce je identifikace faktorů ovlivňující chování spotřebitelů při objednávání jídla tímto způsobem. Výzkum je zaměřen na obyvatele Jihomoravského kraje ve věku 18–53 let. K dosažení stano-vených cílů je provedena analýza sekundárních dat a dat primárních, která byla získána prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu, a to hloubko-vými rozhovory (n = 20) a dotazníkovým šetřením (n = 300). Získaná data jsou zpracována a vyhodnocena pomocí matematicko-statistických metod. Na základě zjištěných poznatků jsou formulována doporučení pro subjekty podnikající na trhu s rozvozem jídla.
Je zálohování PET lahví lepší cestou k třídění odpadu?
Rousová, Klára
Rousová, K. Je zálohování PET lahví lepší cestou k třídění odpadu? Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá tím, jak by ovlivnil zálohový systém na PET lahve české spotřebitele a jiné subjekty. V práci je modelováno, jakou roli hraje záloha v rozhodovacím procesu českého spotřebitele. K modelování ekonomických modelů je využívána metoda indiferenční analýzy. Empirická část práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v první části je analyzován rozhodovací proces průměrného českého spotřebitele v prostředí, kde je zaveden zálohovací systém na PET lahve. V druhé části je obecný vzorec rozhodovacího procesu z první části aplikován na konkrétní spotřebitele s různými podmínkami, které také rozhodovací proces ovlivňují a je pozorováno, jak se rozhodování různých spotřebitelů bude lišit. Diskutovány jsou další aspekty související s tímto tématem, jako je například dopad, který bude mít zavedení zálohového systému na výrobce balených nápojů, maloobchodníky, nebo existující třídící systém. V závěru jsou shrnuty veškeré poznatky a možná další využití této práce.
Průzkum nákupního chování a preferencí českých hokejových brankářů na trhu s hokejovou brankářskou výstrojí
Habart, Jan ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Opelík, Daniel (oponent)
Název: Průzkum nákupního chování a preferencí českých hokejových brankářů na trhu s hokejovou brankářskou výstrojí Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit a popsat nákupní chování a preference českých hokejových čistě amatérských brankářů na trhu s hokejovými brankářskými lapačkami. Dalším vytyčeným cílem bylo: poznat faktory, které jsou při koupi lapaček zásadní a které brankáře nejvíce ovlivňují, zjistit obvyklá místa nákupu brankářských lapaček, nejpoužívanější značky lapaček mezi "hobby" brankáři a loajalitu těchto brankářů ke značkám lapaček. Posledním cílem je identifikovat cenovou citlivost "hobby" brankářů při jejich nákupech. Metody: V práci byla využita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu. Kvantitativní metoda reprezentována dotazníkovým šetřením byla použita pro získání velkého množství dat (celkem 195 získaných odpovědí), která byla následně porovnávána s odpověďmi tří rozhovorů reprezentujících metodu kvalitativní. Rozhovory sloužily k získání rozvinutějších a přesnějších odpovědí na danou problematiku. Výsledky: Z výsledků dotazníků a rozhovorů vyplynulo, že hokejovým "hobby" brankářům nejvíce záleží na funkčnosti lapaček, přičemž lapačky nejčastěji nakupují na internetových bazarech. Nejužívanější značkou je značka Bauer, jež má méně loajální zákazníky než jiné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 234 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.