Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky teorie barev
Koroleva, Anfisa ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Daná bakalářská práce se zabývá problematikou interpretace barev a barevných obrazů v počítačové grafice. Konkrétně je práce zaměřena na vývoj jednoduchých webových aplikací – appletů, které budou sloužit pro interaktivní podání metod používaných v oblasti počítačového zpracování barevných obrazů. Vytvořené applety by měly demonstrovat příslušnou teorii týkající se míchání barev v různých barevných modelech, převodu barevného obrazu na šedotónový, převodu šedotónového obrazu do nepravých barev, převodu fyzikálního světla do barevných prostorů CIE XYZ a L*a*b*. V první části práce je po- psán teoretický základ k požadovaným appletům. Následující praktická část je věnována vlastnímu postupu implementace appletů pomocí JavaScriptu a HTML.
Obrazové kodeky založené na vlnkové transformaci
Kiska, Tomáš ; Říha, Kamil (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsána problematika obrazových kodeků založených na vlnkové transformaci, která se dnes již běžně používá hlavně při práci s digitálními fotografiemi nebo jinými snímky. Pomocí těchto algoritmů lze komprimovaná data efektivně ukládat. Jsou zde popsány hlavní obrazové formáty a typy komprese, vhodné pro úpravu snímků. Dále jsme stručně obeznámeni se způsobem hodnocení kvality výsledného snímku. Zaměření je tedy na diskrétní vlnkovou transformaci, při které se využívají tzv. vlnky, z niž nejznámějsí je Haarova nebo Daubechies. Dále jsou popsány barevné prostory, ve kterých může být snímek zobrazen. Při kódování a dekódování je to model RGB a YCbCr. V neposlední řadě je zmíněn pojem dekompozice obrazu. Nakonec jsou uvedeny a podrobně rozebrány obrazové kodeky EZW, SPITH a EBCOT.
RGB MATRIX LED systém
Sikora, Roman ; Fedra,, Zbyněk (oponent) ; Hudcová, Lucie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem řídícího software pro modul zadní RGB LED svítilny umožňující navrhovat a zobrazovat libovolná barevná schémata. Součástí práce je kompletní tvorba software pro platformou Raspberry Pi 3, kterým je svítilna řízená. Tato práce se také věnuje vytvoření uživatelského rozhraní na platformě Windows pro snadný návrh barevných schémat obsahujících typické funkce zadní svítilny jako tail, stop, reverse, fog, direction indicator, coming home a leaving home. Součástí práce je implementace řízení modelu přes automobilovou sběrnici CAN a tvorba řídícího software na platformě Windows. V práci je rovněž celek složený z modelu lampy a Raspberry Pi testován na Conducted emissions.
Světlo řízené mikropočítačem s bezdrátovým rozhraním
Kéry, Július ; Kapinus, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Svetlo je súčasťou ľudského života od narodenia. Je teda logické, aby dnešná technika sa snažila zúžitkovať tento aspekt nášho života na rôznych úrovniach ovládania až po možnosť bezdrôtového ovládania. Dnes môžeme vidieť na každom kroku výsledky ľudského snaženia. Semafory a lampy na uliciach slúžiace ako bezpečnostné opatrenia, reklamné tabule vytvárajúce záujem u ľudí. Taktiež je svetlo využívané ako prostriedok na liečenie ľudí s rôznymi problémami a chorobami - svetelné terapie.
Experimentální hardwarový hudební nástroj, demonstrující možnosti sonifikace světla
Rezek, Václav ; Jirásek, Ondřej (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a konstrukce experimentálního hudebního nástroje SuperDu-perRainbowThing, jehož experimentálnost spočívá v sonifikaci barevného spektra. Hlavní hardwarová část nástroje je tvořena mikrokontrolerem Arduino a počítačem Raspberry Pi. Část softwarová, která s hardwarem komunikuje pomocí standartu MIDI v prostředí Pure Data a jazyce Python. Nástroj v reálném čase tvoří zvukový výstup na základě barvy, kterou hráč nastavuje.
Detekce krajiny v obrazech
Dufka, Zbyněk ; Křupka, Aleš (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je shrnutí teorie, ze které vychází metody pro detekci objektů v rozsáhlé databázi obrazů a dále zpracování vlastního algoritmu pro detekci krajiny. Teoretická část popisuje zpracované metody Viola-Jones a HOG, které se dají uplatnit na lidské tváře a anomálie na rentgenových snímcích. Následná analýza identifikace objektů v obraze popisuje metody, které je možné využít při návrhu algoritmu pro vyhodnocení obrazu z hlediska přírodních prvků. Součástí praktické práce je kromě otestování již hotových algoritmů také rozbor metody stavěné přímo na míru detekci krajiny. Zpracovaný algoritmus je implementován do prostředí RapidMiner.
Akcelerace algoritmů komprese dat s využitím GPU
Cacek, Pavel ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi akcelerace kompresního algoritmu na grafické kartě. Konkrétním zkoumaným algoritmem je kompresní algoritmus JPEG, který se používá pro kompresi obrazových dat. V textu jsou nejprve představeny technologie, pomocí kterých můžeme využívat výpočetní sílu grafických karet. Dále se práce zaměřuje na teoretický popis algoritmu JPEG a následně je popsána jeho implementace pomocí OpenCL a NVIDIA CUDA. Nakonec je provedeno srovnání výkonu těchto GPGPU technologií.  
Ztrátová komprese obrazu
Bařina, David ; Herout, Adam (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pokročilými metodami ztrátové komprese obrazu. Mezi tyto metody patří diskrétní kosinová transformace a Haarova diskrétní vlnková transformace. Dále je zde vysvětlen princip barevných modelů a algoritmů používaných při bezeztrátové kompresi dat. Cílem práce je implementace knihovny pracující na základě těchto poznatků.
Program pro výpočet transformací barevných souřadnic a mísení barev
Jurzykowski, Michal ; Štukavec, Radim (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Nejdůležitější lidský smysl je zrak. Vidíme pomocí očí, které jsou citlivé na malou část elektromagentického vlnění. Bílé sluneční světlo obsahuje celé viditelné spektrum. Rozkladem bílého světla získáme barevné spektrum. Barvy rozeznáváme čípky, které jsou citlivé na červené, zelené a modré spektrum světla. V minulosti vzniklo mnoho barevných modelů využivající aditivní nebo subtraktivní míchání barev. Jeden z prvních matematicky definovaných modelů byl CIE 1931 neboli XYZ. Společně s ním byl vytvořen xy chromatický diagram, pro zobrazení barevného prostoru.Nejznámější barevné modely jsou RGB a CMY. V televizní technice se používá YUV. Modely HSV a HSL jsou více intuitivní. Mají tři základní parametry: barevný tón, sytost a jas.
Detekce jízdních pruhů a překážek
Dojava, Marian ; Červinka, Luděk (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je popsat využití kamery jako snímače pro asistenční systém automobilu. Byly navrženy způsoby nalezení silnic, jízdních pruhů a překážek na vozovce. To vše za použití pouze jedné kamery. Řešení je realizováno metodami založenými na barvě a gradientu obrazu. Metody byly použity jak jednoduché tak i s matematickým modelem. Výsledkem práce je souhrn často používaných metod a jejich otestování a vzájemné porovnání. V závěru práce je představena realizace vlastního programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.