Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diverzita a rozšíření štírů (Arachnida: Scorpiones)
Plíšková, Jana ; Šťáhlavský, František (vedoucí práce) ; Kůrka, Antonín (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje otázce druhové rozmanitosti a biogeografii řádu Scorpiones. V rámci tohoto zaměření je nastíněna základní problematika a hlavní rozkol ve vyšší klasifikaci štírů, která v současné době není pevně stanovena a stále doznává určitých změn. V práci je dále uveden přehled současných 15 čeledí, na něž se řád štírů dělí podle klasifikace navržené Solegladem & Fetem (2003), včetně jejich rozšíření, počtu rodů a druhů, které zahrnují. Dále jsou zde diskutovány faktory, které měly nebo stále mají vliv na rozšíření štírů. Mezi faktory ovlivňující rozšíření a diverzitu štírů byly zahrnuty kontinentální drift a čtvrtohorní klimatické změny jakožto aspekty historické, a dále teplota, partenogeneze a lidský faktor jakožto aspekty ekologické. Ty ovlivnily biogeografii štírů na odlišné taxonomické úrovni, v jinak dlouhém časovém evolučním měřítku a na různě velkém území.
Zvýšení bezpečnosti přistávacího manévru
Zedníček, Václav ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá metodikou, bezpečností a chybami pilotů při přistávacím manévru. Obsahuje statistiku a rozbory nehod při přistání letounů do maximální vzletové hmotnosti 5700 kg. Dále se zabývá metodami odhadu výšky nad zemí. Popisuje používané systémy pro usnadnění přistání a navrhuje vlastní technická řešení pro zvýšení bezpečnosti na základě průzkumu mezi piloty.
Analýza a vyhodnocení rizik dopravně spediční firmy
Čegan, Tomáš ; Máša, Votěch (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a vyhodnocení rizik v dopravně spediční firmě – Doprava Vícha s. r. o. Práce popisuje současnou situaci v dopravě, příslušnou legislativu a metody k analýze a vyhodnocování rizik – FMEA, WHAT IF. Dále popisuje současný stav ve firmě a analyzuje příčiny vzniku a dopady rizik spojených s přepravou nákladními vozy. Na základě provedených analýz navrhuje sadu opatření, jak tyto rizika zmírnit. Přílohou práce je provozní příručka pro řidiče se soupisem postupů chování v rizikových situacích.
Diagnostika systémů s lidským operátorem
Havlíková, Marie ; Malec, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce je tématicky zaměřená na systémy s lidským operátorem, který významnou měrou přispívá ke spolehlivosti a bezpečnosti tohoto systému. Teoretická část práce se zabývá činnostmi člověka a komunikací v systémech MMS, hodnocením a pravděpodobnostními odhady lidské spolehlivosti v MMS. Součástí práce je popis neuromuskulárního systému lidského operátora jako výkonného pohonného systému při regulačních činnostech v systémech MMS a přehled modelů lidského řidiče při kompenzační příčném řízení vozidla. Praktická část disertační práce je založena na analýzách experimentálních dat jízd souborů řidičů v různých prostředích a s různou spánkovou deprivací během celého dne. Veškerá data byla získána na základě spolupráce a se souhlasem výzkumného pracoviště Dopravní fakulty ČVUT Praha. Součástí práce jsou rovněž návrhy simulačních modelů řidiče s nelineárními komponenty pro příčné řízení vozidla. Jízdy simulačních modelů jsou porovnávány se skutečnými jízdami řidičů na trenažéru a jsou sledovány shodné a rozdílné znaky v dynamice jízdy. Cílem disertační práce detekovat a získat na základě analýzy experimentálních dat významné charakteristiky dynamického projevu jízdy. Zjistit, jak se mění charakter jízdy vlivem únavy řidiče a jakých změn dosahují zvolené hodnotící charakteristiky. Získané výsledky disertační práce pomohou v asistenčním systému, kde spolu s dalšími komponenty upozorní na možné vyjetí z jízdní dráhy a mikrospánek řidiče.
Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel
Dluhoš, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
DLUHOŠ, J. Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 90 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Diplomová práce pojednává o bezpečnosti civilního letectví, ve kterém je dle statistik FAA v 80% jako hlavním viníkem vzniku letecké nehody či incidentu označen lidský činitel, lidský faktor, lidská chyba či pouze chyba pilota. Hlavním cílem této diplomové práce je tedy vyhodnocení a posouzení příčin vzniku leteckých nehod letounů všeobecného letectví v civilním leteckém provozu ČR. V praktické části diplomové práce byly analyzovány letecké nehody letounů s maximální vzletovou hmotností do 2250 kg a sportovních létajících zařízení vzniklých na území ČR od roku 2006 do konce roku 2012. V závěru práce jsou vyhodnoceny hlavní příčiny vzniku leteckých nehod a také byly navrženy další možná opatření vedoucí ke snížení nehodovosti způsobené vlivem lidského činitele.
Vliv preventivních bezpečnostních opatření na nehodovost v leteckém provozu ČR
Jonáš, Jiří ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je posoudit vliv bezpečnostních kampaní, které jsou vydávány ÚCL, na bezpečnost letového provozu v ČR. Posuzována je kategorie letadel 0 – 5700 kg vyjma sportovní létajících zařízení za období let 1993 – 2011. Samotné posouzení zahrnuje popis jednotlivých kampaní, zjištění všech dostupných informací, jejich zpracování a závěrečné zhodnocení účinnosti vydaných bezpečnostních kampaní.
Lidský faktor v letectví
Vaňourek, Jiří ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled nehod letadel, způsobených selháním lidského faktoru ve všeobecném letectví a v kategorii ultralehkých letadel na území ČR od roku 2000. Analyzuje závěry nehod s cílem najít podobnosti u jednotlivých nehod. Ze zjištěných závěrů jsou vytvořeny návrhy na možná opatření, jak zabránit vzniku těchto nehod. Součástí práce jsou také přílohy (formuláře, atd.).
Tvorba systému pro hodnocení a řízení výkonnosti pracovníků v zákaznickém servisu
Kiss, Jan ; Radilová, Jindra (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení zaměstnanců a jejich řízení s hodnocením spojeným v zákaznickém centru nadnárodní společnosti. Úvodní část je věnována teoretickým podkladům, které se zabývají řízením lidských zdrojů, a to zejména oblastí hodnocení a řízení výkonu zaměstnance. Analytická část práce popisuje a posuzuje současný systém hodnocení a řízení zaměstnanců, který je používán v popisovaném týmu. Cílem analytické části je nalezení a identifikace nedostatků používaného systému. Závěrečná část diplomové práce je věnována autorovým návrhům řešení. Výstupem je soubor doporučení a návrhů změn k odstranění nedostatků zjištěných analýzou současného stavu.
Personální management ve veřejné správě
Pokorný, Pavel ; Šebek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem mojí diplomové práce „Personální management ve veřejné správě“ je představit pojem personální management a analyzovat jeho možnosti uplatnění ve veřejné správě, konkrétně ve Vězeňské službě ČR, ve věznici Kuřim se zaměřením na vzdělávání pracovníků v různých úrovních řízení.
Vliv kvality mechanických prací na optický přenos
Tihlařík, Tomáš ; Křepelka, Václav (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou působení lidského faktoru při manipulaci s optickými vlákny. Popisuje typy jednotlivých vláken a metody používané při jejich pokládce a spojování. Metody pokládky a spojování jsou v jednotlivých kapitolách popsány s důrazem na jejich aplikaci v různých prostředích a podmínkách. Práce se věnuje přípravě spojovaných optických vláken. Zdůrazňuje problémy, které mohou nastat při nedodržení správného postupu nebo z důvodů nekvalitních zařízení. Problémy vznikajícími při spojování vláken se prakticky zabývá samostatná kapitola, kde jsou negativní vlivy změřeny a vyhodnoceny pomocí výukových souborů EF-970-01 PLASTIC firmy MIKROKOM, s.r.o. Dále se práce zaměřuje na detailnější popis mechanických spojek optických vláken 3MTM FibrlokTM. Tyto spojky byly zapůjčeny pro účely testování několikanásobného použití pro vytvoření spoje optických vláken. Spojky byly testovány za extrémních podmínek. Výsledkem měření jsou statisticky zpracované hodnoty vložného útlumu a úrovně zpětného odrazu měřeného metodou OTDR. Z porovnání naměřených hodnot s katalogovými údaji a ohledem na praktickou použitelnost vytvořeného spoje je výsledkem možnost použití spojky až pro 75 násobné využití jedné spojky. Následuje predikce velikosti vložného útlumu vypočtená pro tisíce dalších použití spojky. Práce také pojednává o svařovaných spojích optických vláken a obsahuje srovnání takto vytvořených spojů dvěma různými lámačkami. Porovnávány jsou lámačky CORNING LWL-TRENNGERAT S46999-M9-D12 a novější lámačka Fitel S325A. Výsledkem jsou nižší hodnoty útlumu sváru při použití staršího modelu S46999-M9-D12. Do výsledků obou předchozích měření se promítl vliv lidského faktoru. V případě mechanických spojek 3MTM FibrlokTM zvýšením směrodatné odchylky vložného útlumu a nerovnoměrným útlumem svárů v případě testování lámaček.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.