| |
|
AeroWorks: Panel zadávání módů pro systém autopilota
Cibula, Peter ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá implementací aplikace pro panel zadávání módů pro systém autopilota. Popisuje systémy automatického řízení letu od jejich počátků až po současnost. Zabývá se modelem prostorového pohybu letounu. Dále popisuje hardwarovou charakteristiku panelu pro zadávání módů, aplikaci, kterou je panel nahrán, z hlediska implementace a funkčnosti, testování na leteckém simulátoru SimStar a plány do budoucna.
|
|
Přehled letadel poháněných lidskou silou
Valuch, Tomáš ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je vypracován historický vývoj letadel poháněných lidskou silou. Cílem práce je vypracovat přehled lidsky poháněných letadel, vyhodnotit trendy v konstrukci draku a také vyhodnotit trendy zadaných konstrukčních parametrů. První část se věnuje historickému vývoji letadel. Další část se zaměřuje na popis Kremerových cen a jejich důležitosti pro rozvoj této kategorie letadel. Dále jsou popsány konstrukční prvky draku a jsou vyhodnoceny konstrukční parametry a letové výkony. Poslední část se věnuje budoucímu vývoji a dosaženým rekordům.
|
| |
|
Využitelnost civilních antikolizních systémů bezpilotními prostředky
Batelka, Marek ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato práce vysvětluje dnešní a budoucí technologie systémů k zabránění kolize letadel ve vzduchu a jejich aplikaci pro bezpilotní prostředky. První část práce popisuje bezpilotní prostředky a jejich kategorizaci. Další část se věnuje legislativním požadavkům na jejich provoz. Hlavní část práce se zabývá systémy TCAS, ADS-B, FLARM a dalšími, které jsou v dnešní době využívány v civilním letectví jako hlavní technologie pro zabránění srážky. Poslední část popisuje UAV systémy se zaměřením na samotné snímače používané v systémech bezpilotních prostředků pro vyhnutí se kolizi. Celá práce řeší problematiku vývoje protisrážkových systémů a shrnuje současné technologie s výhledem možných uplatnění v blízké budoucnosti.
|
|
AeroWorks - Rekonstrukce průběhu letu
Pribula, Ondrej ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá spracováním a vizualizací letových dat. Obsahuje popis letových veličin, pohybu letadla a přístrojů používaných při jejich zobrazování. Značná část projektu se zabýva popisem aplikace pro rekonstrukci průběhu letu a zobrazení letových veličin. Je zde popsána její tvorba, kalibrace, použité nástroje a postupy.
|
| |
|
Návrh diagnostické soustavy pro malý dopravní letoun
Harasim, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Díky tlaku leteckých společností a provozovatelů letadel na snížení provozních nákladů, jsou do systémů letadel intalovány diagnostické soustavy, kterými lze sledovat opotřebení jednotlivých funkčních prvků. Díky tomuto sledování lze ušetřit nejen finanční prostředky vynaložené na údržbu, ale zejména to vede ke zvyšování bezpečnosti celkového provozu letadel. Úkolem práce je navrhnout diagnostickou soustavu pro malý dopravní letoun. K takovému návrhu je potřeba správného pochopení funkcí částí jednotlivých systémů letounu. Část práce je věnována postupu výběru vhodných diagnostických parametrů, v další části se zabývám vhodnými možnostmi jejich snímání. V celkovém shrnutí uvádím diagnostické parametry které jsem zvolil ke snímání a doporučené způsoby jejich měření.
|
|
New Mobility Trends in Data Networks
Skořepa, Michal ; Róka, Rastislav (oponent) ; Bešťák, Robert (oponent) ; Koton, Jaroslav (vedoucí práce)
The doctoral thesis is focused on a design of novel Mobile IPv6 handover strategy suitable for deployment in aeronautical data networks. The current handover strategies provide sufficient performance in the conventional ground networks such as WiFi or UMTS that dispose high bandwidth and low latency. However, as this thesis shows, deploying these handover strategies in aeronautical data link environment does not bring desired benefits - the handover latency is high and the related overhead gets high as well. The novel MIPv6 handover strategy presented in this thesis is based on a simple thought: ''I am an aircraft, I know where I'm flying!'' This means that the movement of the aircraft is not random, it is highly predictable. Thanks to that, inter-network handovers may be anticipated and necessary IP handover related actions can be taken in advance, while the aircraft is connected via a broadband ground link at the origination airport. The thesis also presents a comparison of the existing handover strategies with the proposed new one conducted using an analytical approach. This allows to quantify the benefits of the novel handover strategy and the drawbacks of the current ones.
|
|
Regulátoru napětí palubní sítě letadel s motory WALTER M337
Formánek, Michael ; Bartík, Ondřej (oponent) ; Kaczmarczyk, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou aktuálního řešení regulace palubní sítě v letadlech užívajících motory české výroby Walter, speciálně pak Walter M137 a M337. Práce pojednává o stylu aktuálně používaného řešení pro obsluhu dobíjecího dynama a dále o možnostech jeho náhrady za použití moderních technologií. Následuje návrh a výroba nově navrženého zařízení. Nezbytnou součástí práce je také identifikace systému původního řešení a s ním spojený návrh nového regulátoru. V práci je řešeno srovnání původního a navrhovaného řešení v několika definovaných bodech. Součásti následujícího textu je také certifikační stránka návrhu, finanční zhodnocení a doporučení pro další směřování.
|