Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 210 záznamů.  začátekpředchozí191 - 200další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Behaviorální ekonomie - relativita výběru spotřebitele
KRATOCHVÍLOVÁ, Pavla
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na behaviorální ekonomii. Jedná se o kombinaci ekonomie, psychologie a sociologie. Zkoumá člověka jako bytost, která dělá chyby. Volba lidí je ovlivněna několika faktory. Zaměřila jsem se konkrétně na návnadu. Je to přidaná nedominantní varianta, která má vliv na volbu. S touto návnadou se zvyšuje preference u alternativy, která je dominantní k přidané možnosti. Ve své práci se pokusím ověřit tuto teorii pomocí experimentu. Oslovila jsem 120 subjektů a rozdělila je do dvou skupin. První skupina dostala dotazník s návnadou. Druhá část lidí obdržela dotazník bez návnady. Každý dotazník obsahoval doplňující otázky: zda subjekt je muž nebo žena, zda studuje nebo pracuje a jaké je jeho nejvyšší dokončené vzdělání. S těmito otázkami jsem zjišťovala, jestli některý z těchto faktorů ovlivňuje účinek návnady. Získaná data byla zpracována v programu Statistica pomocí Logitova modelu. Zpracování bylo rozděleno do dvou částí, protože někteří lidé preferovali naši návnadu, i když byl předpoklad, že si ji nikdo nevybere. V první části jsme vypustili preference pro návnadu, ve druhé části jsme spojili data u návnady s výsledkem k ní dominantní alternativě. Výsledky v obou částech byly velmi podobné a vypovídaly stejné informace. Velký vliv mělo to, jaký druh dotazníku (s návnadou nebo bez návnady) subjekt dostal. Z dalších otázek, které byly uvedeny, se podařil prokázat vliv u faktoru, který zkoumal, zda subjekt studuje nebo pracuje, tedy zda má svůj příjem nebo je závislý na třetí osobě. U pohlaví a nejvyššího dosaženého vzdělání se nám vliv nepodařilo prokázat.
Vliv tištěných médií a internetu na volnočasové aktivity žáků staršího školního věku
ZAVADILOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na míru využití Internetu a tištěných médii ve volného čase žáků staršího školního věku. V teoretické části jsou podány ucelené informace týkající se médii, detailně pak médii tištěných a Internetu. Jsou zde popsány pozitivní i negativní vlivy těchto médii na socializaci a formování osobnosti žáka staršího školního věku ve volnočasových činnostech. V teoretické části, jsou analyzována některá problematická mediální sdělení, jako je mediální násilí a vliv reklamy. V souvislosti s negativními aspekty, je zde popsán význam a důležitost mediální výchovy na školách a v rodinách. V empirické části je pro sběr primárních dat, využita kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika dotazníku. Výzkum se zabývá především interakcí žáků staršího školního věku s médii a časem stráveným s těmito médii, porovnává proporce práce s Internetem a s tištěnými médii a zjišťuje související preference. Výzkum též sleduje diference v užívání dvou výše zmíněných médii z hlediska pohlaví, věku a bydliště respondentů.
Vliv médií na prožívání a chování lidí v době hospodářské krize 2008 - 2009
Novotný, Tomáš ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Práce zkoumá vliv médií na českou společnost v období hospodářské krize 2008-2009. Teoretická část obsahuje analýzu lidské komunikace a rozbor českých masových médií. Stručně popisuje příčiny hospodářské krize a její medializaci ve sledovaných letech. Zjištěná východiska jsou ověřena prostřednictvím online strukturovaného dotazníku. V praktické části práce jsou vyhodnocena data průzkumu a navrhnuta řešení, jak předcházet zjištěným problémům v negativním vlivu médií na českou společnost.
Postavení cestovního ruchu v ekonomice členských států EU
Kureková, Sylvia ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza mezinárodního cestovního ruchu a jeho vlivu na ekonomiku členských států Evropské unie. V úvodní kapitole je vymezen pojem cestovní ruch, ve druhé kapitole je popsáno postavení Evropy ve světovém cestovním ruchu. Dále se práce zabývá ekonomickým významem cestovního ruchu v Evropské unii a faktory, které cestovní ruch v EU ovlivňují. Hlavní část práce je věnována vlivu mezinárodního cestovního ruchu na ekonomiku jednotlivých členských států EU. Závěrečná kapitola je zaměřena na současné světové trendy a perspektivy dalšího rozvoje cestovního ruchu.
Vliv investic na regionální produktivitu
NESHYBOVÁ, Iveta
Tato bakalářská práce se zabývá posouzením vlivu investic na regionální produktivitu a to ve všech čtrnácti krajích České republiky. V první části práce jsou uvedeny teoretické pojmy týkající se produktivity a investic z makroekonomického pohledu. V druhé části jsou data získaná ze zdrojů českého statistického úřadu porovnána a na závěr jsou zhodnoceny výsledky zjištění.
Vliv kinematografie na názor veřejnosti
PFLEGEROVÁ, Jana
Do masmédia patří i kinematografie, se kterou se setkáváme v dnešní době stále častěji. V ČR se řídí podle zákona č. 249/2006 Sb., kterým se mění zákon č.273/1993Sb. o některých podmínkách výroby, šíření a archivování audiovizuálních děl,o změně a doplnění některých zákonů a některých dalších předpisů, ve znění pozdějších předpisů. Tvůrčí způsob života ustupuje do pozadí a nyní se preferuje konzumní způsob života, který se orientuje na spotřebu a zábavu. Typické znaky životního stylu: kognitivní zhodnocení sebe sama a svého postavení ve světě {--} osobní životní filozofie, způsob prožívání {--} kvalitou a intenzitou prožitku se lidé navzájem liší, vztah k práci, odpočinku a pohybové aktivitě {--} regenerace a relaxace, zvládání sociálních interakcí {--} dostatečná opěrná sociální síť, ego úroveň {--} kompetence při zvládání náročných životních situací. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují výběr filmu a jak ovlivňuje vybraný film názory široké veřejnosti. Cíl byl naplněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H1:Široká veřejnost upřednostňuje filmy s komediální tématikou. H1 byla potvrzena. 96 respondentů (20%) odpovědělo, že nejoblíbenějším filmovým žánrem jsou komedie. Z tohoto počtu bylo 53 respondentů ženského pohlaví a 43 mužského pohlaví. Jak u mužského pohlaví, tak i u ženského ohlaví komedie byl nejoblíbenější filmový žánr., H2: Široká veřejnost preferuje české filmy. H2 byla potvrzena. Česká společnost (59%) navštěvuje radši české filmy. U ženského pohlaví (61 respondentů) bylo více odpovědí pro český než u mužského pohlaví (35 respondentů)., H3: Široká veřejnost upřednostňuje filmy, které jsou v nabídce masmedií. H3 byla vyvrácena. 56 respondentů (34%) si vybírá film dle žánru, z toho bylo 27 ženského pohlaví a 29 mužského pohlaví. Nejoblíbenějším kritériem filmu je žánr. Z celkového počtu tvořilo 55% ženské pohlaví. Z toho můžeme usoudit, že kina více navštěvují ženy. Ženy (55%) tvořily nejvíce početnou věkovou kategorii od 16 do 25 let. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že si široká veřejnost chodí do kina odpočinout, pobavit se a užít si humor a zábavu. Animované a komediální filmy, jsou většinou humorné a zábavné, proto jsou v prvních pozicích žebříčku návštěvnosti. Z výzkumu vyplynulo, že široká veřejnost dává přednost v 59% českým filmům. Na základě výsledků provedeného výzkumu je nutno konstatovat, že vliv kinematografie na názor veřejnosti je sice oblast spadající do pedagogiky volného času a prevence rizikového chování, ale přesto je této problematice věnováno v široké veřejnosti málo pozornosti. Předpokládám, že by bakalářská práce mohla být využita jako vhodný doplňující materiál týkající se problematiky životního způsobu osob v české společnosti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 210 záznamů.   začátekpředchozí191 - 200další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.