Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Akcelerace zpracování 3D obrazových dat na GPU
Kozovský, Radoslav ; Klepárník, Petr (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; }p.western { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 11pt; }p.cjk { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 11pt; }p.ctl { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 12pt; } Cílem této práce je akcelerace výpočtu zvolených 2D a 3D obrazových filtrů pomocí GPU s využitím OpenCL. Konkrétně se zabývá implementací a porovnáním různých variant Sobelova hranového detektoru a Gaussova filtru s využitím globální nebo lokální paměti. Podařilo se dosáhnout zrychlení na 3D variantách filtrů. Na 2D variantách filtrů byla režie pro přenos dat do a z GPU příliš vysoká.
Multidimensional transfer functions for scalar volumetric data visualization
Mach, Pavel ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
Objemový rendering (direct volume rendering) je algoritmus k zobrazování třírozměrných skalárních dat, jako je například snímek z CT. Tento algoritmus využívá konceptu Přechodových funkcí k přiřazení optických vlastností datovým hodnotám. Zaměřili jsme se na dvourozměrné přechodové funkce, které kromě primárního datasetu mají jako vstup ještě doplňkový. Konkrétně jsme se zaměřili na počítání tohoto doplňkového datasetu z hlediska křivosti primární obrazové funkce. K tomu jsme využili analýzy vlastních čísel Hessovy matice pro každý bod snímku. Navrhli jsme jeden vzorec a implementovali několik dalších pro počítání pravděpodobnosti že daný obrazový bod je součástí cévy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Segmentation and density estimation in femur
Horáček, Jan ; Maršálek, Lukáš (vedoucí práce)
Název práce: Segmentace a odhad hustoty ve stehenním kloubu Autor: Jan Horáček Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Lukáš Maršálek e-mail vedoucího: lukas.marsalek@mff.cuni.cz Abstrakt: Existují dvě hlavní metody pro léčbu zlomenin krčku stehenní kosti - totální endoprotéza a spojení speciálním kovovým šroubem. Při dostatečně kvalitní kosti je preferován šroub. Ovšem pokud je příliš řídká, šroub se může proříznout kloubní hlavicí, což vede k dalším operacím. Tato práce se zabývá novou metodou pro měření hustoty kostní trámčiny kloubní hlavice, které slouží lékaři jako další vodítko pro rozhodnutí, zda aplikovat šroub nebo totální endoprotézu. Náš přístup je založen na poloautomatické segmentaci kloubní hlavice z CT dat, založené na hledání optimální cesty v polárních souřadnicích na axiálních řezech, kde základ cenové funkce tvoří kom- binace vlastností okostice, zejména směrový charakter 3D gradientů a velikost gradientů ve 2D řezech, kde tvoří typické "kanálky" . Pomocí vyplňování a mor- fologických operací je pak vytvořen objem, jehož vlastnosti jsou dále měřeny. Výsledná implementace byla experimentálně ověřena na RTG klinice FN na...
Java klient pro 3D zobrazení medicínských obrazových dat
Bireš, Jiří ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá interaktivním zobrazováním 3D medicínských obrazových dat v jazyce Java. Cílem práce je zjistit přínosy využití tohoto jazyka v medicínských vizualizacích a najít vhodné prostředky pro jeho další využití. Součástí práce je vývoj ukázkové aplikace vytvořené v prostředí tohoto jazyka. V závěru práce jsou zhodnoceny přínosy a nevýhody použitých technologií a je navržen další možný rozvoj testovací aplikace.
Vizualizace značených buněk modelového organismu
Kubíček, Radek ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, zabývající se zobrazením volumetrických (objemových) dat, má za úkol zobrazit a zvýraznit značené buňky modelových organismů v datech sejmutých konfokálním mikroskopem. Vstupní data tvoří jednolitý volumetrický celek složený z jednotlivých řezů, který je nutno vhodnou metodou zobrazit a poté identifikovat a zvýraznit buňky označené metodou GFP (Green Fluorescent Protein) nebo fluoreskováním chlorofylu. Hlavním cílem této práce je nalézt pokud možno optimální efektivní metodu umožňující toto zvýraznění, pracující ideálně bez manuálního zásahu uživatele. Vzhledem ke struktuře dat je však tento cíl jen těžko splnitelný, proto postačí nalezení metody operující v manuálním režimu. Nakonec je třeba dosažené výsledky práce zaintegrovat do nástroje FluorCam pro zobrazování dat z dekonvolučního konfokálního mikroskopu.
Realistické zobrazení mraků a kouře
Kopidol, Jan ; Žák, Pavel (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro vykreslování objemových dat jako jsou mraky nebo kouř v počítačové grafice. V úvodu jsou shrnuty techniky a triky používané v počítačové grafice pro zobrazení těchto těles ve scéně, především ty, které využívají objemovou reprezentaci, jejich výhody a nevýhody. Následující část je hlouběji věnována vybrané technice pro zobrazování objemových dat - vykreslování mraků a kouře s ohledem na chování světla uvnitř jejich objemu (nazývané participating media), jejímu principu a vztahům ze kterých vychází. Je uveden krátký přehled aplikací, sloužících pro realistické zobrazování scény, které by byly vhodné pro implementaci vybraného algoritmu. Blender, do kterého je algoritmus implementován je popsána podrobněji, včetně jeho vnitřní struktury, obzvláště renderovacího engine. Poslední část práce je věnována návrhu algoritmu, jeho integrace do aplikace a postupu při jeho implementaci.
Využití GPU pro akcelerované zpracování obrazu
Bačík, Ladislav ; Španěl, Michal (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá moderními technologiemi grafického hardware a jeho využitím pro obecné výpočty. Soustředí se především na architekturu unifikovaných procesorů a implementaci algoritmů pomocí programového rozhraní CUDA. Základem je zvolit vhodný algoritmus demonstrující výkon GPU. Cílem této práce je implementace multiplatformní knihovny, která poskytne vektorizaci diskrétních volumetrických dat. Pro tento proces byl zvolen algoritmus Marching cubes, hledající povrch nasnímaného objektu. V knihovně bude obsažena jak část pro zpracování na grafickém zařízení, tak na CPU. Na závěr obě varianty porovnáme a vyjádříme se k výhodám či nevýhodám těchto přístupů.
Nekonečná jeskyně
Pospíšil, Petr ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo implementovat aplikaci, které bude zobrazovat nekonečnou jeskyni. Základ této jeskyně tvoří šumová funkce Simplex noise. Šum získaný touto funkcí je následně prahován a na získanou mřížku bodů je poté aplikován algoritmus Marching tetrahedrons. Ten vstupní volumetrická data převádí do hraniční reprezentace. V aplikaci byl také použit Phongův osvětlovací model a dále Bump mapping pro zvýšení vizuální kvality. Aplikace je založena na knihovně OpenGL. V první polovině technické zprávy byly uvedené metody teoreticky popsány, druhá polovina pak obsahuje popis samotné implementace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.