Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  začátekpředchozí177 - 186další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Programovací jazyk Swift a účelnost jeho zařazení do výuky
Dmitricheva, Valeriya ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá programovacím jazykem Swift a účelností jeho zařazení do výuky. Swift je multiparadigmatickým jazykem, protože obsahuje prvky z objektově orientovaného programování, ale lze zkoušet i některé věci z funkcionálního programování. Apple představil Swift veřejnosti během WWDC 2. června 2014 a v současné době je využíván v operačních systémech Mac OS X a iOS společnosti Apple. Tato bakalářská práce je rozdělena do pěti částí. První z nich popisuje historii jazyka a jeho zařazení do kontextu ostatních programovacích jazyků. Další tří kapitoly představují základní syntaktické a sémantické konstrukce programovacího jazyka Swift na příkladu semestrální práce z prvního semestru. Obsahem poslední kapitoly je posouzení účelností zařazení jazyka Swift do výuky na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Komparativní analýza implementace finanční gramotnosti v sekundárním vzdělávání
Jandová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Masaříková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odlišného způsobu implementace finanční gramotnosti na středních školách v ČR. Na základě rešerše dostupných zdrojů byla vypracována teoretická část, kde jsou popsány kurikulární dokumenty od nejvyšší úrovně, Národní strategie finančního vzdělávání, až po školní vzdělávací programy. Dále navazuje popis didaktického systému upraveného pro finanční a ekonomické vzdělávání. V praktické části práce byla, po stanovení výzkumného problému, hypotéz a metodologie výzkumu, provedena analýza a identifikace obsahu finanční gramotnosti ve třech vybraných rámcových vzdělávacích programech. Dotazník, druhý nástroj výzkumu, měl za cíl identifikovat způsob implementace finanční gramotnosti na konkrétních středních školách a především vymezit hlavní rozdíly či podobnosti ve využívání didaktických prostředků z pohledu typu školy a regionu, a doplnit tak celkový pohled na implementaci. V závěru bylo provedeno shrnutí a celkové zhodnocení zjištěných informací.
Rozeberte objektové rysy jazyka Objective C a účelnost jeho zařazení do výuky
Saraikin, Alexey ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá objektovými rysy jazyka Objective-C a účelností jeho zařazení do výuky. Objective-C je objektově orientovaný programovací jazyk, vycházející z jazyka C a doplněný podporou objektů ze Smalltalku. V současné době je využíván v operačních systémech Mac OS X a iOS společnosti Apple. Doba jeho vzniku spadá do první poloviny 80. let, kdy byl vyvinut americkým počítačovým vědcem Bradem Coxem. Cílem této práce je analyzovat objektové rysy jazyka Objective-C, poskytnout přehled o jeho objektových vlastnostech, práci s objekty a posoudit účelnost zařazení jazyka Objective-C do výuky. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první části je uved úvod, cíle, okruhy a přínosy této bakalářské práce. Druhá kapitola se věnuje popisu objektů jazyka Objective-C a jeho užitečným pojmům. Třetí kapitola se zabývá prací s objekty. Obsahem čtvrté kapitoly je posouzení účelnosti zařazení jazyka Objective-C do výuky na vysokých školách. Pro posouzení byly stanoveny kritéria jako dostupnost literatury, vstupní podmínky a perspektivy jazyka Objective-C, popularita programovacích jazyků na trhu, uplatnění jazyka na trhu práce a náročnost syntaxe. Tato kapitola se zmiňuje o nevýhodách (výhodách) jazyka Objective-C a o možnostech jeho využití.
Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
ŠTĚDRÁ, Miroslava
Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, který obor památková péče může školám nabídnout. Představím možnosti edukačního využití jednoho památkového objektu v rámci města Český Krumlov. Své zkušenosti a vědomosti propojím s vědomostmi a zkušenostmi pedagogů vyučujících dějepis. Budu vycházet z odborné literatury z oblasti pedagogiky a památkové péče, z regionální historie, z kurikulárních dokumentů, z výzkumů, jejichž výsledky jsou zveřejněny na internetových stránkách.. Projekt bude zaměřen na doplnění a zpestření učiva, které je probíráno ve školní výuce a přispěje nejen k efektivní prezentaci památkových hodnot, ale také rozvoji vzdělanosti, kreativity a hodnotové orientace cílových skupin ve prospěch dobrovolné a udržitelné péče o kulturní dědictví.
Problematika motivace ve výuce anglického jazyka
HOUDEK, Václav
Anotace Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se motivací žáků při učení se anglickému jazyku na druhém stupni základní školy a také všeobecnými faktory, které mají vliv na celkovou úroveň zvládnutí tohoto cizího jazyka. V teoretické části je věnována pozornost kurikulárním dokumentům (Bílá kniha, RVP). Tyto dokumenty obsahují důležité kapitoly o výuce anglického jazyka na ZŠ. Dále jsou zde popsány základní a hlavní metody používané při výuce cizích jazyků a ke konci část je zde věnující se otázce motivace žáků ve vyučování. K praktické části se vztahuje výzkum, který proběhl formou dotazníku a testu. Informace, které byly takto shromážděny, slouží k zjištění stavu školní angličtiny v porovnání s tím, co se dnes děti mohou naučit mimo školu a do jaké míry jim to v budoucnu pomůže ve zdokonalování a zvládnutí tohoto jazyka.
Využití projektové metody ve výuce přírodovědných předmětů na středních školách
LESKOVCOVÁ, Martina
Bakalářská práce pojednává o využití projektové metody v přírodovědných předmětech na středních školách. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy, popsána charakteristika projektové výuky, dále typy a fáze projektové výuky a v neposlední řadě jsou popsány Rámcové vzdělávací programy pro střední školy. Pozornost je také věnována samotné realizaci projektové metody v přírodovědných předmětech. V praktické části je popsána provedená průzkumná sonda zaměřená na zjištění zkušeností učitelů s vyžíváním projektové metody a názorů na navržený příklad projektu.
Využití didaktické a audiovizuální techniky při výuce
ŠIMANOVÁ, Petra
ANOTACE Tato bakalářská práce se věnuje analýze výukových metod. Práce je zaměřena na rozdělení výukových metod, jejich charakteristiku a použití výukových metod s podporou audiovizuální a didaktické techniky. V práci uvádím druhy didaktické a audiovizuální techniky a možnosti jejich využití na školách, didaktickou a audiovizuální techniku z hlediska cílů a kompetencí pro efektivní vyučování, také uvádím rozpracování školního vzdělávacího programu pro předmět matematika a výpočetní technika a vypracování několika příprav pro matematiku a fyziku s použitím didaktické a výpočetní techniky. Dále je práce zaměřena na možnosti využití interaktivní tabule při výuce, srovnání vyučovacích hodin s použitím interaktivní tabule a vedením výuky bez použití interaktivní tabule, výhody a nevýhody staršího a nového modelu učebnic matematiky pro 6. ročník základní školy. Některé kapitoly jsou pro názornou představu doplněny obrázky.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
ZDRHOVÁ, Radka
Diplomová práce je zaměřena na sociálně patologické jevy základních škol. Teoretická část je orientována na charakteristiku patologických jevů a hlavní důraz klade na protidrogovou prevenci na základní škole. Praktická část se zaměřuje na drogovou prevenci, zejména na deváté ročníky třech základních škol v Českých Budějovicích a okolí.
Tvorba a implementace Školního vzdělávacího programuu studijního oboru Dopravní provoz v podmínkách Vyšší odborné školy, střední průmyslové školy automobilní a technické v Českých Budějovicích
ILKO, Vítězslav
Práce se věnuje problematice tvorby a implementace Školního vzdělávacího programu (ŠVP)studijního oboru Dopravní provoz v podmínkách VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích. Zabývá se obecnými východisky a předpoklady tvorby a vlastní realizace ŠVP v návaznosti na požadavky stanovenými Rámcovým vzdělávacím programem(RVP). Popisuje proces konverze požadavků RVP do podmínek konkrétního ŠVP v dané škole a vlastní realizaci nového modelu výuky dle zásad ŠVP. Práce shrnuje kvantifikovatelné výsledky zavedení ŠVP v porovnání se stávajícím Učebním plánem pro daný obor studia a porovnává očekávané přínosy plynoucí ze zavedení ŠVP pro danou školu. Zabývá se rovněž možností dalšího užití daného ŠVP studijního oboru Dopravní provoz pro tvorbu navazujících ŠVP jiných oborů, příp.škol.
Případová studie ZUŠ Liberec, Frýdlantská - specifika práce učitele v pedagogicko-psychologických souvislostech
MÁDLOVÁ, Monika
Práce předkládá případovou studii základní umělecké školy Liberec, Frýdlantská, se zaměřením na učitelská specifika v tomto typu školství. Teoretický rámec výzkumné části byl vytvořen na základě odborné literatury. Praktická část je potom popisem ZUŠ Liberec, Frýdlantská, se zaměřením na školní vzdělávací program této školy a na popis specifik učitele z pohledu žáků, učitelů a ředitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 196 záznamů.   začátekpředchozí177 - 186další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.