Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Algoritmy bezsnímačového řízení synchronního motoru s permanentními magnety
Veselý, Libor ; Prokop, Roman (oponent) ; Melichar,, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V rámci disertační práce byly řešeny algoritmy bezsnímačového řízení pro synchronní motory s permanentními magnety. Pro odhad rychlosti a polohy rotoru v oblasti vyšších otáček byl testován algoritmus založený na struktuře MRAS. Dále byl ověřen klasický přístup, využívající algoritmu rozšířené Kalmanovy filtrace pro odhad polohy a otáček za předpokladu konstantních otáček rotoru, jakož i modifikace modelu uvažující proměnné otáčky. Tyto algoritmy nejsou schopny pracovat v pásmu nízkých otáček, proto byl navrhnut nový algoritmus. Tento algoritmus je opět postaven na rozšířené Kalmanově filtraci a pracuje s modelem, který popisuje statorové změny indukčnosti ve statorových souřadnicích - systému. Při rozběhu motoru z nulových otáček vzniká potřeba znalosti počátečního nastavení rotoru. Algoritmus pro detekci počáteční polohy rotoru využívá injektování vysokofrekvenční složky.
Bezsensorové řízení BLDC motoru
Hrbáč, Zbyněk ; Grepl, Robert (oponent) ; Sova, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku bezsenzorového řízení BLDC motoru pomocí Rozšířeného Kálmánova filtru. V první části je popsán proces implementace EKF pro odhad rychlosti a elektrického natočení rotoru. K určení odhadovaných stavů používá EKF nelineární model BLDC motoru a měření některých veličin zahrnujících šum. Druhá část práce se zabývá návrhem metodiky měření a odhadem kvality bezsenzorového řízení BLDC motoru. Nejlepších výsledků bylo dosaženo analýzou zvlnění celkového proudu vstupujícího do výkonové elektroniky motoru. V závěru práce bylo ohodnoceno několik algoritmů pro bezsenzorové řízení BLDC motoru.
Bezsensorové řízení BLDC motoru
Križan, Jakub ; Toman, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou řízení bezkartáčového stejnosměrného (BLDC) motoru jak s užitím senzorů natočení, tak i bezsenzorově. Dále pojednává o problematice řízení při výpadku senzoru a zabývá se rovněž odvozením a simulací matematického modelu. První část práce rešerší shrnuje možnosti měření natočení motoru a popisuje používané metody bezsenzorového řízení. Ve druhé části je potom popsána realizace jak senzorového a bezsenzorového řízení na zařízení dSPACE, tak i řízení při výpadku senzoru. Další část práce se zabývá odvozením matematického modelu, jeho simulací v prostředí Matlab Simulink a identifikací jeho parametrů. Poslední část práce shrnuje výsledky a porovnává jednotlivé dílčí metody řízení aplikované na reálné soustavě.
Řídicí jednotka leteckého motoru - návrh hardware a základní desky
Dušek, Martin ; Dolák, Petr (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje návrh řídicí jednotky leteckého (BLDC) motoru. V textu jsou navrhnuty, prezentovány a porovnány možné metody bezsenzorového řízení, z nichž nejvhodnější je vybrána pro řízení motoru. Samotný návrh jednotky vysvětluje výběr jednotlivých součástek, použitých k realizaci obvodového řešení jednotky, a jejich důležité parametry a význam v obvodu. Realizovaná jednotka je otestována jak na schopnost řídit motor, tak na svou výkonovou zatížitelnost.
Bezsnímačové řízení pohonu se synchronním motorem
Graf, Miroslav ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Bezsnímačové řízení pohonu se synchronním motorem“ se zabývá problematikou rekonstrukce stavů při řízení synchronních motorů. Zaměřuje se na Model Reference Adaptive System a Kalmanův filtr. Oba rekonstruktory jsou prakticky implementovány na mikroprocesor a pomocí metody „target in the loop“ je ověřena jejich funkčnost.
Návrh regulátoru otáček pro BLDC motor použitý pro quadrocopter
Libicher, Radek ; Buchta, Luděk (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací elektrického regulátoru otáček pro BLDC motor, který bude použit v létajícím prostředku nazývaném kvadrokoptéra. V první části práce jsou vysvětleny způsoby řízení a bezsenzorové komutace motoru. Následně je popsán návrh vlastního hardware regulátoru. Pro tento regulátor byl naprogramován a odladěn řídící firmware.
Algoritmy bezsnímačového řízení pohonu se synchronním motorem
Mališ, Martin ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je porovnání algoritmů pro bezsnímačové řízení synchronního motoru s permanentními magnety. Pozornost je zaměřena zejména na deterministické metody estimace stavů, ověření jejich dynamických vlastností a vlivů parazitních jevů, které v případě bezsnímačového řízení hrají velkou roli. V druhé části je provedena implementace vybraných algoritmů na DSP ve frakční aritmetice s ověřením metodou Processor-in-the-loop. Poslední část se pak zabývá zprovozněním algoritmů na reálném pohonu.
Řízení stejnosměrného motoru
Šálek, Jan ; Stupka,, Radek (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá bezsenzorovým řízením stejnosměrného kartáčového motoru na základě jeho matematického modelu. Toto řešení bude použito pro aktuátory firmy Honeywell (typu ML5410 a N10010/N05010). Cílem této diplomové práce je zjistit, jestli je možné v budoucnu reálně použít tento typ řízení stejnosměrného motoru a nahradit tak stávající způsob řízení využívající Hallův snímač otáček motoru.
Algoritmy odhadu stavových veličin elektrických pohonů
Herman, Ivo ; Vavřín, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami odhadu stavů pro střídavé motory a podmínkami odhadu těchto stavů. Odvozeny byly podmínky pozorovatelnosti pro synchronní motor a dále pro odhad momentu setrvačnosti a momentu zátěže pro oba typy motorů - synchronní i indukční. Možnosti odhadu byly potvrzeny i experimentálně na reálných datech. Kovarianční matice pro všechny filtry byly nalezeny pomocí EM algoritmu. Pro oba typy motorů byla též provedena identifikace. Pro odhad stavů byly použity estimátory Rozšířený Kalmanův filtr, Unscented Kalman Filter, Particle filters a estimátor s plovoucím horizontem (MHE)
Řízení asynchronního motoru bez měření otáček
Kokeš, Petr
Při řízení asynchronního motoru (AM) bez měření otáček řešíme úlohu současného odhadu vnitřních neměřitelných stavových veličin motoru a jednoho nebo několika pomalu se měnících parametrů. Pro řešení byl zvolen algoritmus Extended Kalman Filter (EKF) a navržen EKF 7. řádu pro odhad spřaženého magnetického toku statoru a rotoru, otáček motoru a ohmického odporu statoru a rotoru. Dalším vylepšením byl model AM 9. řádu, který pomocí odpovídajícího EKF 9. řádu umožňuje navíc provádět odhad dalších parametrů statoru. Teoretické závěry byly ověřeny počítačovými simulacemi a pomocí experimentů na AM 2,2kW napájeného ze 4-hladinového střídače.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.