Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Akcelerace RSA na GPU
Balogh, Tomáš ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací obecného algoritmu RSA prostřednictvím Montgomeryho násobení pro grafické karty. Pro vybranou platformu CUDA jsou vytvořeny čtyři verze implementace s cílem dosáhnutí co nejvyššího zrychlení výpočtu v porovnání s výpočtem na procesoru. Zrychlení výpočtu je kromě jiného dosaženo paralelizací aritmetických operací sčítání a násobení velkých čísel.
Detekce zájmových bodů na CUDA
Ryba, Jan ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Detekce rohových bodů je jednou z mnoha činností, v rámci počítačového vidění, použitelných pro určování pohybu, sledování objektů, porovnávání obrazů, atd. Většina algoritmů je však komplexních a výpočetně náročných. Zde vstupuje platforma CUDA. Funkce běžící paralelně na grafických akcelerátorech mohou výrazně snížit čas nutný pro výpočet. Takto je umožněno detekovat rohové body v real-time nebo rychleji. Práce se zabývá algoritmy Moravec a Harris a jejich efektivní implementací na CUDA. Důležitý je i průzkum možností a výkonu platformy CUDA.
Využití moderních GPU pro obecné výpočty
Potěšil, Josef ; Černocký, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o obecných výpočtech na grafických kartách. Konkrétním druhem zkoumaných výpočtů jsou řadící algoritmy. Začátek této práce se věnuje obecně tématice obecných výpočtů, dostupným nástrojům a technologiím. Dále pokračuje základními teoretickými informacemi o řazení. Nakonec popisuje implementaci několika řadícíh algoritmů v prostředí jazyka CUDA, testy výkonnosti a zhodnocení výsledků testů.
Genetic Algorithm Acceleration Using OpenCL
Hrušovský, Marek ; Šimek, Václav (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
This thesis tries to accelerate genetic algorithm (GA) using OpenCL standard. Acceleration is important for the industry that solves complex problems suitable for GA. The first part of the work contains theoretical background that is needed to understand the topic of parallelization GA and the OpenCL standard. The N-queens problem was chosen to demonstrate the capabilities of accelerating permutation genetic algorithm using the OpenCL standard. The designed model uses for acceleration two GPU cards. The last part of the work deals with benchmarking the parts that are important for GA. One random generator on the GPU is approximately 80 times faster than parallel version on the CPU. One evaluation method can be up to 8000 times faster on the GPU than on the CPU. The crossover functions did not obtain any significant speed-up. However, the parts are capable to obtain speed-ups but due to selection and crossover genetic algorithm operator the whole run of parallel GA on the GPU is maximally twice as fast as on the CPU.
Generování komplexních procedurálních terénů na GPU
Ryba, Jan ; Bartoň, Radek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Generování komplexních plně prostorových terénů je velmi náročnou činností, buďto datově nebo výpočetní, případně obojí. Datovou náročnost můžeme značně omezit, nebo plně eliminovat použitím procedurálního přístupu, kdy však vyvstává problém výpočetní náročnosti. Zde vstupuje platforma CUDA. Výpočty prováděné paralelně na grafických akcelerátorech mohou výrazně snížit čas nutný pro výpočet. Takto můžeme dosáhnout generování velmi komplexních terénů v reálném čase. Jelikož je metoda plně prostorová, dává nám to možnost navázat generování na jakákoliv volumetrická data. Pro využití v herním, či filmovém průmyslu.
Akcelerace kryptografie pomocí GPU
Potěšil, Josef ; Čejka, Rudolf (oponent) ; Lampa, Petr (vedoucí práce)
V této práci bude čtenář nejprve seznámen s vybranými pojmy z oblasti kryptografie. Ve spojení s popisem architektury a programových prostředků pro programování grafických karet (CUDA, OpenCL) byl vybrán algoritmus AES, za účelem jeho akcelerace pomocí GPU. Dále se práce zabývá mapováním aplikačních rozhraní, která existují pro komunikaci se specializovanými krypto-koprocesory v jádrech operačních systémů Linux/BSD (CryptoAPI, OCF) a jejich podporou uvnitř multiplatformní knihovny OpenSSL. Následně práce pojednává o implementačních detailech, dosažených zrychleních a o integraci s OpenSSL. Závěr pojednává o možnostech využití implementovaného algoritmu a krátce o jeho využití přímo v jádrech operačního systému.
Detekce pohyblivého objektu ve videu na CUDA
Čermák, Michal ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje sledování objektů ve videa z monokulární kamery za pomocí modelu sledovaného tělesa. Stav 3D objektu je určený pomocí minimalizace účelové funkce užitím částicového filtru. Účelová funkce je založena na podobnosti renderované scény a skutečného videa.
Zobrazování animovaných oblaků v reálném čase
Kučera, Vít ; Pečiva, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Mraky můžeme spatřit kdykoliv se podíváme na oblohu. Jsou nedílnou součásti počasí na zemi, součástí koloběhu vody v přírodě a také významným indikátorem změn počasí. Oblaka jsou významnou částí vytváření realisticky vypadajících venkovních scén. Real-timové zobrazení dynamicky měnící se oblohy je velmi náročné, vzhled ovlivňuje mnoho faktorů . Každý uživatel leteckých simulátorů by chtěl prolétávat kolem realisticky vypadajících oblak. Práce popisuje dva významné směry zobrazení. Ukazuje na tvorbu realisticky vypadajících oblak, která využívá Perlinova šumu ale především směru který využívá fluidní dynamiky, pro realistické modelování chování mraků.
Real-time vizualizace povětrnostních vlivů v terénu
Vlček, Adam ; Jošth, Radovan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Díky obrovskému výpočetnímu výkonu se virtuální realita stává stále pestřejší a dynamičtější. Tato práce si klade za cíl prozkoumat vybrané povětrnostní vlivy v terénu, možnosti jejich simulace a dynamického zobrazení v reálném čase na současných osobních počítačích. Cílem je spíš nalezení dobře vypadajících rychlých aproximací než dokonalý fyzikální model. Je zde rozebráno použití moderních programovatelných GPU nejen pro účely zobrazování, ale také jako velmi silný výpočetní prostředek pro simulaci přírodních dějů. Práce je zaměřena zejména na pohyb vody terénem a její vliv na něj. Jedná se například o tání sněhu, erozi nebo výskyt různých druhů rostlin podle preferované vlhkosti. Pro tyto účely je využito dynamické texturování terénu a algoritmy umožňující rychlou úpravou zobrazované geometrie včetně počítání normál.
Akcelerace genetického algoritmu s využitím GPU
Pospíchal, Petr ; Šimek, Václav (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tento text představuje diplomovou práci se zaměřením na akceleraci Genetických algoritmů s použitím grafických čipů. První část popisuje Genetické algoritmy a s ním související populaci, chromozom, křížení, mutaci a selekci. Další část je věnována možnostem využití grafických karet jako prostředku pro obecné výpočty, kde jsou popsány jak možnosti programovatelné grafické pipeline s použitím DirectX/OpenGL a Cg, tak specializované knihovny pro GPGPU se zaměřením na architekturu CUDA. Další kapitola se zaměřuje na návrh implementace s použitím GPU, popsány jsou PGA modely a dílčí problémy, jako jsou rychlé řazení a generování náhodných čísel. Následují detaily implementace -- migrace, křížení a selekce mapovaná na CUDA softwarový model. Závěrem je provedeno srovnání rychlosti a kvality CPU a GPU části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.