|
Exportní příležitosti pro české výrobce na trhu USA
Kopečná, Martina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Rolenc, Martin (oponent)
Diplomová práce na téma Exportní příležitosti pro české výrobce na trhu USA mapuje vývoj vzájemné obchodní výměny mezi Českou republikou a USA a její komoditní strukturu, jak stát podporuje exportéry, kteří se rozhodnou vyvážet na trh USA, zda existují na trhu USA příležitosti pro české výrobce, jak se na tomto trhu mohou prosadit a které obory jsou pro ně perspektivní. Důležitou část tvoří interkulturální rozdíly. Jako kritéria byly zvoleny malé a střední podnikatelské subjekty bez dřívějších exportních zkušeností, ale se zájmem o vstup na trh USA, a podpora exportu českým státem, a co v tomto směru exportérům nabízí pro geograficky vzdálená teritoria, jako jsou USA.
|
|
Čína jako obchodní partner pro české dovozce
Nosrätiová, Aneta ; Sztogrynová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vávra, František (oponent)
Práce se zabývá problematikou dovozu z Číny z pohledu českého importéra. Věnuje se postavení Číny a Hong Kongu v mezinárodním obchodu a jejich vztahům k České republice. Analyzuje podmínky dovozu, průběh dovozních operací, interkulturální rozdíly v obchodním jednání a další náležitosti s dovozem související. Na základě této analýzy jsou zformulována doporučení pro úspěšný import zboží z Číny. Závěr práce je věnován konkrétnímu obchodnímu případu, který demonstruje průběh dovozu z Číny v praxi.
|
|
Francouzské investice v České republice
Chumová, Petra ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Korandová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce popisuje vývoj francouzských investic v České republice. Uvádí ekonomickou charakteristiku Francie a analyzuje kulturní, sociální a politické aspekty země. Práce se věnuje česko-francouzským obchodním vztahům. Snaží se zachytit činnost některých organizací, které podporují a napomáhají v rozvoji hospodářské a kulturní spolupráce Francie a České republiky a k přílivu dalších francouzských investic do České republiky. Práce se věnuje zastoupení a působení francouzských společností v naší ekonomice.
|
| |
|
Vliv židovského náboženství na obchod a obchodní jednání
Syhanevych, Vladyslav ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Tato práce je věnována otázkám izraelsko-židovské koncepce obchodu, zvláštnostem izraelského obchodního jednaní a průběhu tohoto jednání. První kapitola je věnovaná popisu židovské filozofii a náboženství, identifikací nositelů židovského náboženství, historii židovského národa a jeho představy o bohu a lidstvu. Cílem druhé kapitoly je popsat etiku obchodních vztahů v židovské tradici a její vliv na podnikání. Třetí kapitola je zaměřena na popis aspektů souvisejících s obchodním jednáním.
|
| |
|
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti: Japonsko
Kotrčová, Eva ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Hájková, Eliška (oponent)
Práce analyzuje podnikatelské prostředí Japonska a posuzuje jeho výhody a nevýhody z pohledu zahraničního podnikatele,který chce vstoupit na japonský trh.Zabývá se všeobecnými informacemi o této zemi a popisuje vývoj japonského hospodářství a jeho současný stav. Dále se věnuje zahraničnímu obchodu Japonska a jeho struktuře a perspektivním odvětvím pro zahraniční firmy. Zabývá se také obchodními vztahy Japonska a EU a ČR a podmínkami vstupu na trh. Jako poslední se práce zaměřuje na japonskou obchodní etiketu.
|
|
Zvláštnosti podnikatelského prostředí Dánska
Halamíčková, Zuzana ; Mišovská, Soňa (vedoucí práce) ; Jelen, Valentin (oponent)
Práce nejprve vymezuje pojmy podnikatelské prostředí a PEST analýza. Po seznámení čtenáře se základními údaji o Dánsku práce analyzuje jednotlivé složky podnikatelského prostředí Dánska, tedy prostředí politické a právní, ekonomické, sociální a kulturní, technologické. Hledá odpověď na otázku, které faktory lákají do Dánska zahraniční investory a které je naopak odrazují. Pozornost je věnována i přeshraniční spolupráci se Švédskem v rámci regionu ?resund.
|
|
Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Švýcarska
Šťastná, Dagmar ; Sztogrynová, Miroslava (vedoucí práce) ; Řehounek, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá podnikatelským prostředím, obchodními zvyklostmi a kulturními specifiky Švýcarska. Analyzuje obchodní jednání se švýcarským obchodním partnerem, uvádí užitečné rady firem, které mají zkušenosti se švýcarským trhem. Dále nastiňuje ekonomický pohled na Švýcarsko ? tato část práce je věnována švýcarskému hospodářství, zahraničnímu obchodu mezi Švýcarskem a Českou republikou, Švýcarskem a Evropskou unií, členství země v mezinárodních organizacích. Poslední kapitola diplomové práce pojednává o švýcarském podnikatelském prostředí.
|
| |