Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zaměstnanost absolventů vysokých škol
Fodorová, Veronika ; Langhamrová, Jitka (vedoucí práce) ; Miskolczi, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zaměstnaností absolventů vysokých škol. Práce poskytuje celistvý pohled na vysokoškolské absolventy i v porovnání s celou populací a populaci vysokoškolsky vzdělaných. Čerpat z ní mohou především zájemci o studium na vysoké škole a studenti na vysoké škole, ale i (potenciální) zřizovatelé vysokých škol. V práci jsou uvedeny míry nezaměstnanosti podle dosaženého vzdělání a dále míry nezaměstnanosti absolventů podle doby od absolvování, kraje vysoké školy, zřizovatele vysoké školy a typu vysoké školy. Důležitou součástí jsou standardizované míry nezaměstnanosti jednotlivých škol. Dále je také vypočítána nezaměstnanost u absolventů Vysoké školy ekonomické podle fakult. Navíc jsou přidány hodnoty průměrného hrubého měsíčního výdělku podle vzdělání se zaměřením na vysokoškolsky vzdělané podle odvětví. Celá práce se zabývá hodnotami pouze pro Českou republiku.
Vliv materiálních podmínek studentů na studijní úspěšnost
Machek, Roman ; Bína, Vladislav (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem materiálního zázemí na úspěšnost studentů při studiu na vysoké škole. Je členěna do několika částí. V teoretické části jsou popsány, rozebírány a případně komentovány výsledky, ke kterým došli jiní lidé zabývající se stejnou, případně podobnou problematikou. V další, praktické, části je popsáno, jak probíhal výzkum, jaké jsem získal data a také vyhodnocení a výsledky jednotlivých testů, které měly za úkol identifikovat faktory materiální povahy, které mohou mít vliv na úspěšný průběh vysokoškolského studia. V závěru jsou všechny výsledky sumarizovány a komentovány s doporučením pro další výzkum.
Aplikace metody Balanced Scorecard na vysoké škole
Mládek, Jiří ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Říhová, Zora (oponent)
Samotný název diplomové práce "Aplikace metody Balanced Scorecard na vysoké škole" vypovídá o tom, že diplomová práce se zabývá vytvořením strategického systému řízení Balanced Scorecard pro vysokou školu. Metoda je dále doplněna o podporu IT, takže se jedná o určitou modifikaci Balanced Scorecard a to o IT BSC, a o automatizovanou podporu. Diplomová práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. V první části je řešen popis strategie a řízení, je představena metoda Balanced Scorecard, popis kroků návrhu a implementace. Na konci teoretické kapitoly je shrnutí výhod a nevýhod Balanced Scorecard. V první části práce se jedná o shrnutí teoretických poznatků z dostupných zdrojů a literatury. Praktická část práce zohledňuje získané znalosti z teoretické části. Nejprve jsou představeny a analyzovány konkrétní vysoké školy, kde je metoda Balanced Scorecard aplikována. Dále je popsán a detailněji zpracován návrh samotné metody Balanced Scorecard. V závěru diplomové práce je celkově projekt vyhodnocen a je provedeno porovnání mezi soukromou a státní vysokou školou.
University Graduates’ Unemployment in Slovakia
Čížová, Natália ; Pavelka, Tomáš (vedoucí práce) ; Dobrylovský, Jiří (oponent)
Vysoká nezaměstnanost mladých lidí není na Slovensku unikátem, ale celosvětovým problémem, který trápí v současnosti mnoho vyspělých zemí světa. Bakalářská práce se rozděluje na teoretickou a analytickou část a zabývá se vysvětlením fungování trhu práce, nezaměstnanosti s ohledem na absolventy, přičemž dále analyzuje nezaměstnané absolventy vysokých škol na Slovensku podle ukončeného studijního oboru, podle ukončené vysoké školy, z časového a regionálního hlediska a definuje nástroje aktivní politiky ke zlepšení současného stavu nezaměstnanosti absolventů.
Řízení a financovaní vybraných vysokých škol v zahraničí
Beznosková, Marie ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Slintáková, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá systémem financování a řízení vysokých škol v České republice a ve Velké Británii. V první části je charakterizováno vysokoškolské vzdělávání v České republice a ve Velké Británií. Druhá část se věnuje rozdílům ve financování českých vysokých škol a také struktuře příjmů britských vysokoškolských institucí. Poslední část práce se zabývá financováním vybraných vysokých škol a jejich strukturou řízení. Je zde provedeno srovnání zdrojů příjmů a hodnocení vybraných vysokých škol pomocí mezinárodních žebříčků a poměrových ukazatelů.
Faktory ovlivňující uplatnění absolventů terciálního školství v České republice a na Slovensku
Ondrová, Kateřina
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení faktorů ovlivňujících uplatnění absolventů terciárního školství. Teoretická část práce se věnuje charakteristikám vysokého školství, trhu práce a především přehledu hlavních faktorů ovlivňujících přechod absolventů ze vzdělávání na trh práce. Faktory jsou rozděleny na vnější a vnitřní, přičemž vlastní kvantitativní výzkum se věnuje zejména těm vnitřním, které může absolvent sám ovlivnit. Primární data jsou získána od absolventů prostřednictvím elektronického dotazování a zpracována ve statistickém programu. Na základě těchto dat jsou identifikovány faktory uplatnění na jednotlivých trzích a jsou dále zhodnoceny v diskuzi.
Kariérní centrum - nástroj pro zvyšování zaměstnanosti absolventů vysokých škol
Píchová, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu služeb, poskytovaných vysokou školou často v rámci subjektu kariérního centra, majících zvyšovat uplatnitelnost absolventů vysokých škol a usnadňovat jejich přechod mezi vysokou školou a pracovním trhem. V teoretické části se práce zabývá vysvětlením základním pojmů ze zkoumané oblasti, seznámením se se situací absolventů na pracovním trhu v České republice a oblastmi, ve kterých by se měli studenti vysoké školy rozvíjet, aby lépe vyhověli požadavkům pracovního trhu. V rámci bakalářské práce byl proveden výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření mezi absolventy PEF MENDELU, jehož cílem bylo ověřit efektivitu kariérního centra na vysoké škole a služeb jím poskytovaných.
Vědeckotechnické parky jako nástroj podpory inovačního podnikání
EIBLOVÁ, Eva
Cílem předložené práce je zhodnocení činnosti vědeckotechnických parků v Jihočeském kraji a jejich přínosu pro rozvoj malého a středního podnikání. Analýzou dostupných informací a výzkumem na vybrané skupině malých a středních firem se prokázalo že: a) Existují vhodné podmínky pro podporu inovačních aktivit malých a středních firem v regionu, včetně dostatečné volné kapacity ve stávajících VTP. b) Mezi malými a středními firmami je malá informovanost o možnosti využití a spolupráce s VTP v regionu c) Firmy jsou ochotny a připraveny k inovativnímu chování d) Firmy mají malý zájem na spolupráci s VTP Aplikace inovací je pro každou firmu stěžejním předpokladem pro udržení tempa s vývojem trhu a udržení si konkurenceschopnosti. Malí podnikatelé s určitým inovativním záměrem, ale většinou nemají dostatek finančních prostředků na jejich vývoj a následnou aplikaci. Další problém představuje samotná ochota a připravenost firem k inovativnímu chování. Někdy zde není dostatečné přesvědčení, že věnování se vývoji inovacím přinese zlepšení situace. Malé a střední firmy, které představují základní stavební prvek stability ekonomiky celého státu, ovšem prokazují malou informovanost o možnosti využití a spolupráce s VTP v regionu a s tím spojený malý zájem firem o spolupráci s těmito institucemi. Přínos, který spolupráce s VTP nabízí tak zůstává z části nevyužit.
Životní styl studenta PF JU
ZATLOUKALOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá životním stylem studentů denního i kombinovaného studia PF JU, zaměřuje se na budoucí učitele v mateřských školách. Vychází z předpokladu, že životní styl je ta oblast života člověka, kterou lze ovlivňovat a měnit a že osvojením zdravého způsobu života ovlivňuje člověk nejen sebe, ale i osoby, na které působí. A zejména u učitelů, zvlášť potom v mateřské škole by se nemělo na tento fakt zapomínat. Teoretická část se zabývá vybranými složkami zdravého životního stylu. Popisuje, jak životní styl ovlivňuje tělesné zdraví člověka a jak souvisí s jeho psychikou. Věnuje se vlivu učitele a jeho životního stylu na děti v mateřské škole. Nakonec charakterizuje vývojové období, ve kterém se nachází studenti denního a kombinovaného studia a popisuje specifika terciárního vzdělávání. V praktické části jsou pomocí grafů znázorněny výsledky dotazníků na aktuální životní styl studentů PF JU oboru učitelství pro mateřské školy denního i kombinovaného studia.
Preference zaměstnání studentek a studentů ekonomických oborů v České republice a zahraničí
BRŮŽKOVÁ, Karolína
Práce si klade za cíl zjistit, jaké jsou představy studentek a studentů ekonomických oborů v České republice a zahraničí o jejich budoucím zaměstnání a možnostech uplatnění se na trhu práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.