Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nástroje společnosti Microsoft na podporu správy síťové infrastruktury a jejich soulad s normami ITIL
Kahoun, Jakub ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Čermáková, Dana (oponent)
Cílem této práce je vyhodnotit podporu procesů dle ITIL v. 3 pro správu IT infrastruktury v produktech společnosti Microsoft. Těžištěm je při tom Microsoft System Center Essentials jako řešení pro dohled a správu IT infrastruktury středně velkých firem. První část práce popisuje procesy, které podporují provoz IT infrastruktury a které budou srovnávány se SystemCenter Essentials. Popis procesů vychází z originálních publikací poslední verze ITIL. V druhé části je zprvu popsáno portfolio produktů společnosti Microsoft, které jsou zaměřeny na správu IT infrastruktury. Potom následuje popis Systems Center Essentials na základě vlastního testování aplikace. V závěru je provedeno srovnání podpory procesů dle ITIL. Pokud přímá podpora v System Center Essentials chybí, jsou zváženy další možnosti jako je customizace System Center Essentials nebo podpora prostřednictvím jiných produktů řady System Center.
Srovnání metodik zaměřených na řízení ICT procesů s důrazem na ITIL
Žižka, Petr ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Janeček, Tomáš (oponent)
Obsahem této diplomové práce je podrobný popis metodik a sad nejlepších praktik pro řízení informatických procesů a informatiky jako celku, jejich srovnání z hlediska historie, obsahu, zaměření a struktury. V této práci je kladen důraz zejména na sadu nejlepších postupů zvanou Information Technology Infrastructure Library (ITIL). V práci jsou také popsány vzájemné vztahy mezi jednotlivými metodikami a mezi ITILem v2 a v3 a to, jakým způsobem využívat tyto metodiky společně tak, aby nastal maximální synergický efekt. První kapitola je věnována ITILu. Popisuje jeho historii, zejména jeho druhou verzi. Zvláštní kapitola je věnována popisu rozdílů mezi druhou a třetí verzí a mapování procesů z druhé verze na verzi třetí. Jsou zde popsány základní principy ITILu v3 a podrobný popis jednotlivých publikací a hlavních procesů. Další část se zabývá ČSN/ISO 20 000, Cobitem a ITGPM. U každého z těchto dokumentů je uveden popis, výhody jeho implementace a vztah vůči ITILu. U normy ČSN/ISO 20 000 je navíc ještě popsán způsob, jakým je možné certifikaci získat. V následující části je provedeno detailní srovnání ITILu, Cobitu a ČSN/ISO 20 000. Srovnávacími kritérii jsou: typ, předmět, velikost organizace, odvětví, dostupnost, certifikace organizace, certifikace jednotlivců, vazba na ostatní metodiky, rozsah, koncept životního cyklu, popis procesů, silné a slabé stránky. Praktická část této diplomové práce se zabývá zejména optimalizací katalogu služeb a tvorbou prototypu SLA pro IT oddělení Rádia Svobodná Evropa. Tato část je hlavním přínosem této práce.
Methodology of IT Project Management
Filina, Peter ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Práce se snaží podat ucelený přehled o metodologii projektového řízení na poli informačních technologií. Cílem práce je prozkoumat nejrozšířenější přístupy používané v praxi a zasadit je do kontextu všeobecného managementu a spojit je s technologickými aspekty. Vybrané metodiky budou porovnány a identifikovány jejich společné prvky i specifika.
Standardy bezpečnosti, vývoj, porovnání
Böhmová, Lucie ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Doucek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou řízení bezpečnosti informací. V teoretické části je objasněn pojem bezpečnost informačních systémů. Dále se práce zabývá jednotlivými koncepty řízení a spojenými metodikami. V další části je uveden základní přehled standardů a norem v Americe i v Evropě. Zmíněné koncepty, metodiky a normy jsou definovány v historickém vývoji a logicky vzájemně porovnány. Praktická část práce se věnuje zhodnocení a analýze vyzrálosti vybraných IT procesů ve společnosti Digital Solutions, s.r.o. dle metodiky Cobit.
Operations Acceptance Management
Suchá, Ivana ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Kozderka, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá procesem Operations Acceptance Management, jehož hlavní náplní je řízení Operations Acceptance testů (OAT). V první části se autor zaměřuje na teoretické zakotvení problému v rámci nejlepších praktik ITSM frameworku ITIL. Diskutovány jsou přínosy, problematická místa procesu i možnosti jeho automatizace. Druhá část práce obsahuje případovou studii z DHL IT Services (Prague), kde bylo zavedeno řešení optimalizace celkového workflow procesu pomocí jednoduchých webových aplikací a na jehož vzniku se autor této práce osobně podílel.
Service Desk z pohledu statistiky
Kabátková, Jana ; Arltová, Markéta (vedoucí práce) ; Čejp, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V první části popisujeme teoretický základ toho, co v dalších částech vysvětlujeme a analyzujeme v praxi. V této části tedy nalezneme všechny fáze životního cyklu služby dle metodiky ITIL (IT Infrastructure Library - knihovna infrastruktury IT), které slouží všem organizacím, které se zabývají správou služeb v IT. Zaměřujeme se hlavně na aktuální verzi této metodiky ITIL V3, která je seskupena v pěti knihách a postupně prochází celý životní cyklus služby. Vzhledem k tomu, že se v praxi nepoužívá pouze jedna norma, jsou v této práci popsány také jiné metodiky, které jsou často využívány. Ve druhé části práce je pak ukázána praxe dodávky služby v oblasti IT u společnosti Pražská energetika a.s. Jsou zde zmapovány jednotlivé procesy, role a funkce jedné z fází a to Provozu služeb. Primárním cílem této části je však detailní popis funkce Service Desk, u které porovnávám teorii s praxí. V poslední, třetí části analyzujeme získaná data, a to za účelem vyhodnocení práce Service Desku. Jedním z cílů této analýzy bude i predikce dat, čehož dosáhneme pomocí časových řad. Výsledky této analýzy pak budou dány k dispozici managementu společnosti.
Implementation of ICT projects according to ITIL version 3
Krištofič, Michael ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá implementací ICT projektů dle třetí verze mezinárodně uznávané knihovny infrastruktury informačních technologií (ITIL v3). Konkrétně se jedná o dva projekty realizované společností Renault - ToIP zabývající se přenosem hlasu prostřednictvím datových sítí a projekt S.P.T. týkající se standardizace pracovních stanic. Cílem práce je popsání průběhu nasazení obou projektů do podnikové praxe a vyhodnocení procesů a výsledků implementací na základě doporučení ITIL v3. Tento cíl bude dosažen pomocí studia dostupných zdrojů, autorových osobních zkušeností z pozice IT support v společnosti Renault a konfrontací praxe s teoretickými znalostmi. Přínosem práce je vyhodnocení správnosti postupu implementace projektů dle doporučení ITIL, odhalení případných nedostatků a navržení možných zlepšení. Práce je členěná na teoretickou a praktickou část. První, teoretická část se dále člení do dvou kapitol - úvodní sekce pojednává o doporučeních ITIL v3, se zaměřením především na implementaci služeb (Service Transition) a aspekty jejich běžného provozu (Service Operations). Druhá kapitola je věnovaná VoIP, teda technologii přenosu digitalizovaného hlasu prostřednictvím datových sítí. Součástí kapitoly jsou fyzikální poznatky přenosu hlasu do digitální formy, komponenty sítě VoIP a nejčastěji používané typy architektur. Druhá, praktická část bude zaměřená na implementaci obou projektů v společnosti Renault. Závěrem bude průběh nasazení konfrontován s ITIL v3 a na základě odhalených nedostatků budou navrhnuté možné zlepšení.
Metodiky řízení informatických procesů
Řenč, Leoš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kufner, Vladimír (oponent)
Obsahem této diplomové práce jsou metodiky řízení informatických procesů, jejich srovnání z hlediska obsahu, zaměření, nabízené podpory při jejich aplikaci a školení zaměstnanců, z hlediska mezinárodního uznání a rozšíření mezi podniky. Práce se zaobírá aspektem vzájemné návaznosti metodik a použitím takto provázaných metodik v podnikové praxi. Úvodní část je věnována charakteristice jednotlivých metodik, popsáním jejich základních konceptů a návazností. Je zde uvedeno rozšíření metodik ve vybraných zemích včetně naznačeného trendu budoucího vývoje. Následující část této práce se zabývá možnostmi certifikace a školení pro všechny uvedené metodiky, možnostmi podpory při zavádění. Je zde charakterizován stav současné nabídky pro oblast školení a podpory metodik řízení informatických procesů v České republice. Přínosem těchto prvních dvou částí je přehledné srovnání dle definovaných kritérií. Závěrečná část je zaměřena na praktickou aplikaci metodik řízení IT procesů v jejich vzájemné návaznosti. Je zde obsažena hrubá analýza uplatnění jednotlivých metodik v České pojišťovně a na ní navazující detailní analýza vybraných IT procesů. V návaznosti na detailní analýzu jsou uvedeny návrhy na optimalizaci jednotlivých procesů. Toto je v souvislosti s probíhající aktualizací procesů hlavní přínos této práce. Jsou zde popsány aktuálně platné přístupy k této problematice v České pojišťovně i předpokládaný budoucí vývoj.
Modelování podnikových procesů
Skala, Jakub ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Pálka, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Modelování podnikových procesů se zaměřením na metriky procesního rozhraní. Cílem práce je navrhnout architekturu metrik, která umožnila sestrojit typové metriky procesního rozhraní. Na začátku je čtenář seznámen se základními pojmy souvisejícími s procesním modelováním, procesním řízením a spojením strategie a metrik. Následuje část popisující vytvořenou architekturu metrik, která se orientuje na podporu procesního řízení organizace. Sada typových metrik byla vybrána s přihlédnutím na možnost jejich umístnění na procesní rozhraní. Takto vytvořená sada by při implementaci do organizace měla pomoci propojit strategii s procesy. V poslední části práce následuje praktická aplikace získaných znalostí na projektu PARMA. Tento projekt se zabývá návrhem a zavedením procesního řízení do úřadu městské části Prahy 10. V práci jsou analyzovány dva procesy, na které jsou aplikovány závěry získané v teoretické části práce.
Řízení informační bezpečnosti v metodikách ITIL a Cobit
Štolbová, Milena ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Pösinger, Martin (oponent)
Řízení informační bezpečnosti patří k hlavním procesům v podniku. Tato práce pojednává o aspektech řízení informační bezpečnosti podle metodik ITIL a COBIT. V první části je práce zaměřená na definování informační bezpečnosti, vymezení pojmů nezbytných pro označení dopadů bezpečnostních incidentů, dále na nejčastější hrozby, kterým organizace musí čelit, a na přístupy metodik ITIL, COBIT a ISO/IEC 27002:2005 k řízení informační bezpečnosti a jejich specifika. V další části práce lze nalézt stručný pohled na strukturu metodiky COBIT a detailnější popis dokumentu COBIT Security Baseline. Následující kapitola pak vymezuje metodiku ITIL, stručně srovnává ITIL v2 a ITIL v3, a především přináší podrobnější náhled do dokumentu Security management, který popisuje bezpečnost v podniku dle standardu ITIL. Cílem této práce, splněným v poslední kapitole, je srovnat hlavní rysy obou zmíněných metodik, jejich rozsah použitelnosti v prostředí společnosti, a především porovnat je v oblasti řízení informační bezpečnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.