Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Letecké pístové motory - současný stav a perspektivy vývoje.
Mackovík, Matěj ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem aktuálních certifikovaných leteckých motorů, posouzením různých parametrů motorů jako jsou výkon, hmotnost, konstrukční uspořádání, chlazení a stanovení potenciálních výhod a nevýhod vybraných motorů. Součástí práce je odhad budoucího vývoje.
Zařízení na měření výkonu spalovacích motorů
Mikulášek, Tomáš ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo shrnutí a vývoj zařízení na měření výkonu spalovacích motorů od počátečních jednoduchých dynamometrů, až po moderní elektronická zařízení s tenzometrickou přírubou pro snímání krouticího momentu. Porovnaní jejich výhod a nevýhod tj. použitelnost, ekonomičnost, výkonnost a ovladatelnost, dále srovnání s normami zabývajícími se touto problematikou. Použití těchto zařízeni je podmíněno dodržením atmosférických podmínek stanovených normou a výrobcem.
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Termodynamika ideálních cyklů spalovacích motorů v Matlabu
Pavlíček, David ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Klíčovým aspektem této práce je knihovna funkcí, jež obsahuje funkce pro výpočet ideálních cyklů spalovacích motorů. Práce je členěná do čtyř částí. V první části je úvodem stručně popsána historie a dále v první kapitole jsou pak popsány typy reálných motorů. V části druhé, kterou pokrývá kapitola druhá, se nachází popis problematiky z hlediska termodynamiky. Předposlední část se celá věnuje MATLABu. Od historického úvodu přes popis jednotlivých funkcí knihovny po příklad možného využití. V poslední části se nachází porovnání reálného cyklu spalovacího motoru s cyklem ideálním, vytvořeným za pomoci knihovny funkcí.
Malé jednoválcové spalovací motory
Smolka, Josef ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem této práce je seznámit čtenáře s použitými technickými řešeními v oblasti malých jednoválcových motorů a stručný přehled alternativních paliv pro zážehové motory. Hlavním cílem je nabídnout ucelený přehled dostupných motorů a jejich parametrů.
Environmentální a zdravotní přínosy elektromobility
Sanetrník, Michal ; Bendl, Jiří (vedoucí práce) ; Hůnová, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zdravotními a environmentálními přínosy elektromobility. Hlavním cílem této práce je popsat stávající neúnosná zdravotní a environmentální rizika emisí silničních vozidel se spalovacím motorem a zjistit, zdali elektromobily tato rizika eliminují. Dílčím cílem práce je zhodnotit efektivitu stávajících emisních regulací v automobilové dopravě. První část této rešeršní práce popisuje stávající stav znečištění vnějšího ovzduší, zdroje znečištění, expozici a zdravotní dopady obyvatel. Druhá část je věnována elektromobilům a automobilům se spalovacími motory a porovnává jejich zdravotní a environmentální dopady. Výstupem této práce je, že vozidla se spalovacím motorem každoročně přispívají k více než čtyřem milionům předčasných úmrtí po celém světě, urychlují globální klimatickou změnu, poškozují ozonovou vrstvu, přispívají k acidifikaci, eutrofizaci a negativně působí na vegetaci i opylovače. Z těchto důvodů je nezbytné přejít na zdravotně a environmentálně příznivější alternativu. Bateriová elektrická vozidla jsou vhodnou náhradou ve všech sledovaných bodech této práce, zejména bude-li s jejich zaváděním současně probíhat přechod na obnovitelné zdroje. Klíčová slova znečištění ovzduší, emise, předčasná úmrtí, spalovací motory, elektromobily
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Vzdálená diagnostika spalovacího motoru v reálném čase
Jobánek, Vojtěch ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
V současné době se neustále zvyšuje důraz na rentabilní provoz vozidel v nákladní i osobní přepravě. Jednou ze snah je snížení neproduktivních časů řidiče i vozidla strávených údržbou a opravami. Výrazně minimalizovat tyto časy může včasná a správná diagnostika vozidla, videálním případě bez nutnosti návštěvy servisu. Vzdálená diagnostika vreálném čase včetně aplikace vyhodnocující aktuální stav vozidla představuje moderní nástroj pro efektivní využití vozidla.
Měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru
Farka, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Od počátku automobilového průmyslu již uplynula spousta let a na vlastnosti vozidel i všech jeho součástí, především motoru, je kladen stále větší a větší důraz jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska výkonu a ekologie. Výkon spalovacího motoru spolu s řadou dalších vlastností vozidel je měřen na válcových dynamometrech. Cílem práce je tedy popis a rozbor vyráběných dynamometrů, zkoušek, které na nich jsou prováděny, a také samotné měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. V závěru už je pouze uvedeno zhodnocení dopadu zkoušek na automobilový průmysl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.