Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekonomické a právní aspekty sociálního podnikání v ČR
Roušová, Patricie ; Kabourková, Kristina (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na ekonomické a legislativní aspekty sociálního podnikání v České republice. Práce vymezuje základní teoretická východiska sociálního podnikání v České republice, popisuje situaci zdravotně postižených osob ve vztahu k trhu práce a popisuje benefity plynoucí ze zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Dále se práce zaměřuje na aktuální situaci v konkrétní chráněné dílně, která má v plánu rozšířit svoji stávající kapacitu. V závěru je zhodnocena výhodnost takového projektu, dále jsou v závěru shrnuta možná rizika podnikání na chráněném trhu práce a jsou navrhnuta opatření pro budoucí chod stávající chráněné dílny.
Ethnocatering - Traditional food as a way to integration
Fungáčová, Natália ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Štěpánová, Irena (oponent)
Migrácia v sebe zahŕňa mnoho aspektov na ktoré bola upriamená pozornosť rôznych vedných disciplín. Jedným z týchto aspektov je integrácia, ktorú možno v tomto prípade vnímať ako začleňovanie imigrantov do spoločnosti hostiteľskej krajiny. Prístupy a spôsoby integrácie sa môžu vzhľadom na nevyhranenosť tohto pojmu líšiť. Práca je zameraná na konkrétny príklad snahy o integráciu imigrantiek pomocou využitia tradičnej stravy, ktorá vzišla z pôdy občianskeho združenia InBáze, o.s. Združenie vypracovalo projekt s názvom Ethnocatering, ktorý pomáha imigrantkám, presadiť sa na trhu práce prostredníctvom svojich vlastných skúseností z oblasti gastronómie, čím sa opiera o princípy sociálneho podnikania. Ženy z rôznych krajín sveta tak majú možnosť pripravovať a priblížiť tamojšej spoločnosti kulinárne špeciality typické pre krajiny z ktorých pochádzajú. V práci je uprená pozornosť na imigrantky z krajín južného Kaukazu, konkrétne Gruzínska a Arménska ako i na tradičnú stravu typickú pre tieto krajiny. Kľúčové slová: tradičná strava, etnická kuchyňa, sociálne podnikanie, imigrácia, integrácia
Analýza otevřenosti subjektů podpořených Výzvou č. 30: obsahová analýza webových stránek
Kubátová, Vendula ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Virtuální svět má pro nás všechny stále větší význam. Zasahuje nejen náš osobní život, ale ovlivňuje také nakupovací návyky. Pro řadu společností je v dnešní době již víceméně nutností být přítomný online. Předkládaná práce je první explorativní analýzou webových stránek sociálních podniků v České republice. Vzorek se skládá ze 128 sociálních podniků, které byly podpořeny Výzvou č. 30 "Sociální ekonomika" Evropského sociálního fondu, a které jeho prostřednictvím získaly nemalé částky na svůj rozvoj. S přicházejícími veřejnými financemi je tak otázka transparentnosti a otevřenosti ještě více aktuální. Práce popisuje, které informace je možné napříč webovými stránkami sociálních podniků najít, hodnotí míru jejich transparentnosti a sleduje, zda se hlásí k sociálnímu podnikání. Detailně bylo zkoumáno zveřejňování informací, na jejichž základě by bylo možné označit organizaci za sociální podnik, který je v souladu s principy Tematické sítě pro sociální ekonomiku (TESSEA), sítě, která vytvořila první českou definici sociálního podniku. Výsledky ukazují, že většina sociálních podniků webové stránky má. Přestože informace hledané na webových stránkách byly základní, s jejich zveřejňováním mají některé sociální podniky problémy a zveřejňují necelých 40 % hledaných informací. Téměř 82 % společností se hlásí...
Bezdomovectví a reálné možnosti návratu na trh práce
Boučková, Jana ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Barták, Miroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit současné a potenciální budoucí možnosti návratu cílové skupiny lidí bez domova na trh práce, jakožto prostředku k jejich sociálnímu začlenění do společnosti, se zaměřením na území Hl. m. Prahy; a vlastní formulace návrhů opatření pro další řešení této problematiky. Pro potřeby analýz jsou využita data získaná z dostupné literatury, akademických článků, veřejněpolitických dokumentů, webových stránek a expertních rozhovorů. Výstupy provedených analýz ukazují, že současné možnosti návratu na trh práce pro cílovou skupinu lidí bez domova jsou velmi omezené, a to zejména v počtu reálných pracovních nabídek uzpůsobených této cílové skupině. Zároveň bylo zjištěno, že tomuto způsobu začleňování není v současnosti věnováno tolik pozornosti, kolik by bylo zapotřebí ke zlepšení stávající situace. Na základě uskutečněných analýz byla zformována možná doporučení pro další řešení této problematiky, mezi něž řadím zejména důraz na individuální přístup k lidem bez domova jako specifické cílové skupině a vytvoření přímých opatření pro rozvoj jejich zaměstnávání skrze podporu sociálního podnikání, vytvoření výhodnějších vstupních podmínek pro nové projekty a zavedení zvýhodnění zaměstnavatelů ze soukromého sektoru.
Podpora sociální ekonomiky evropskými institucemi v kontextu politiky zaměstnanosti EU
Dufková, Anna ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Kotíková, Jaromíra (oponent)
Téma sociální ekonomiky je v současné době velmi aktuální, a to na úrovni EU, a tedy i jejích členských států. Je kladen důraz na podporu jejího rozvoje, jelikož díky ní mimo jiné vznikají nová pracovní místa a dochází k hospodářskému růstu. Práce má za cíl popsat formy podpory sociální ekonomiky, která je jí poskytována institucemi EU a to v kontextu politiky zaměstnanosti EU v období let 2010-2015. Práce identifikuje nejen formy podpory, ale rovněž její zdůvodnění v dokumentech evropských institucí a také se zabývá podporou sociální ekonomiky v České republice.
Sociální podniky v Praze : komunikace podnikání se sociálním prospěchem
Čížková, Klára ; Matyáš, Ondřej (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o sociálních podnicích a jejich využití marketingových nástrojů pro jejich komunikaci. V první části diplomové práce je vymezena oblast, ve které se sociální podniky a sociální firmy v České republice pohybují, včetně legislativního prostředí. Jelikož se jedná o relativně nový koncept, tak jsou zde odkazy na přístupy a inspiraci ze zahraničí. Část práce věnovaná marketingu představuje možné přístupy k marketingové prezentaci a celkové komunikaci sociálních podniků a sociálních firem. Snahou byl přehled možných způsobů jejich komunikace směrem k jejich cílovým skupinám. Samotný výzkum je zaměřen na komunikaci sociálních podniků z několika úhlů. Jednak se jedná o pohled samotných subjektů sociálních ekonomiky, představené prostřednictvím dotazníku a obsahové analýzy webových stránek a výročních zpráv. Dále je zde prezentován pohled organizace NESsT, která se věnuje tématice sociálního podnikání. Poslední pohled na sociální podniky a sociální firmy a jejich komunikaci tvoří dotazníkové šetření u vybrané části veřejnosti.
Analýza sociálního podniku podle TESSEA: Případová studie Pracovní Sobota s. r. o.
Hrabáková, Štěpánka ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Cílem práce byla analýza sociálního podniku podle kritérií vypracovaných Tematickou sítí pro sociální ekonomiku TESSEA. Analýza sociálního podniku byla realizována pomocí případové studie. Analýzou dokumentů, byly získány informace, o tom, která kritéria sociálního podniku podle TESSEA subjekt naplňuje, nebo nenaplňuje. Dále byly popsány a analyzovány mechanismy, které způsobují nenaplňování těchto kritérií. Tato data byla získána prostřednictvím rozhovorů s reprezentanty vybraného sociálního podniku. Po provedení výzkumu bylo možné konstatovat, že vybraný sociální podnik splňuje kritéria TESSEA pro sociální podniky, a také byly pojmenovány faktory, které dle zástupců podniku ovlivňují fakt, že některá kritéria nejsou organizací naplňována. Mezi tyto hlavní faktory patří nedostatek finančních a časových zdrojů, nedostatečné know-how, legislativní omezení či napodobování ziskových firem.
Sociální podnikání: Pragulic, prohlídky města očima lidí bez domova
Jurečková, Tereza ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Sociální podnikání je poměrně novou, ale stále populárnější cestou, jak dosahovat společenského prospěchu a zároveň možností, jak vybudovat udržitelnou organizaci. Zahrnuje rozmanité organizační formy a inovativní přístup k řešení problémů za využití byznys nástrojů. Jak taková organizace funguje v praxi, ukáže tato práce na případu sociálního podniku Pragulic, který zaměstnává bezdomovce jako průvodce městem. Cílem práce je popsat fungování tohoto sociálního podniku z různých perspektiv (socioekonomických a politických). Kromě toho si práce klade za cíl zjistit také, jaké faktory ovlivňují fungování sociálního podniku Pragulic, jaký má společenský dopad na zainteresované aktéry a kterému pojetí sociálního podnikání se Pragulic blíží. První část práce uvádí do historického kontextu, představuje pojmy spjaté se sociálním podnikáním, popisuje jeho nejdůležitější oblasti a přitom reflektuje jednotlivé regionální odlišnosti a vytváří metodologii pro zkoumání sociálního podniku. V empirické části práce kombinuje metody jako jsou autoetnografický výzkum, který reflektuje osobní zkušenost zakladatelky tohoto sociálního podniku, semistruktorované rozhovory s průvodci a analýzu dokumentů, které se vážou k fungování organizace. Klíčová slova: sociální podnikání, společensky prospěšné podnikání, Pragulic,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.