Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv prostředí na uměleckou tvorbu : environmentální umění jako inspirace k výtvarně ekologickým projektům s dětmi
Vondra, Mikuláš ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Vondra, M. (2011). Vliv prostředí na uměleckou tovrbu, environmentální umění jako inspirace k výtvarně ekologickým projektům s dětmi. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 104 stran. (Přílohy mimo knižní vazbu - vlastní výtvarné práce v tomto složení: 13 maleb, 4 grafiky a 16 fotografií) Diplomová práce se zabývá vlivem prostředí na uměleckou tvorbu v souvislosti s pojmem environment a environmentální umění. Analyzuje rozdílné výklady pojmu a kunsthistorická východiska environmentálního umění. Srovnává dvě rozdílné kultury - finskou a českou a jejich pojetí environmentálního umění, z čehož vyplývá problematické uchopení tohoto pojmu v českém prostředí. Didaktická část práce prezentuje projekt podhorského centra volného času zaměřeného na ekologickou výchovu skrze výtvarné aktivity v přírodě.
Tady všude žijeme
Skálová, Alena ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práce se věnuje principům komunitního a site-specific divadla a možnostem jejich využití v dramatické výchově a dětském nebo mladém divadle. Shrnuje kořeny a vývoj těchto alternativních divadelních proudů na pomezí uměleckých a společenských disciplín, představuje jejich hlavní směry a podrobněji popisuje obsah a průběh několika příkladů projektů komunitního divadla a site-specific. Na teorii a praktické příklady obou směrů navazuje práce úvahami o konkrétním komunitně-dramatickém projektu, který by z obou proudů čerpal, a její součástí je návrh praktického plánu pro realizaci tohoto projektu. Text se pokouší zachytit také širší kulturní a sociální souvislosti a možný přesah, který propojení těchto divadelních disciplín a dramatické výchovy nabízí. Klade si otázky o roli a možnostech tohoto provázání v současné společnosti a současném umění.
Naše ulice Křížová
Sopoušková, Petra ; Nekvindová, Terezie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je úzce spjato s mým předchozím studiem na fakultě architektury. Cílem práce je prozkoumat nenaplánovatelnou organičnost urbánního prostředí, která je mu vlastní, ale vzhledem ke standardizovanému postupu navrhování či rekonstrukcí veřejných prostranství je pro architekta obtížné a nepřirozené s ní pracovat. Ve své práci se pomocí uměleckého výzkumu snažím nalézt, popsat a dokázat existenci imaginárního prostoru, který doplňuje fyzickou hmotu měst. Pro svůj experiment jsem si vybrala ulici, kde 5 let bydlím a která má zároveň pohnutý osud – ulici Křížovou na Starém Brně. Výstupem diplomové práce jsou přednáška a skripta, které prezentují výsledky abstrahovaného uvažování získané terénním výzkumem. Cílem této přednášky je v posluchači podnítit schopnost takto definovaný nehmotný prostor města vnímat a věřit v jeho existenci.
LETNÍ PROJEKT DIVADLA CONTINUO Ve sklepě
Šišková, Daniela ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Diplomová práce Letní projekt divadla Continuo Ve sklepě pojednává o mé zkušenosti na letní dílně pořádané divadlem Continuo a to konkrétně na site specific projektu Ve sklepě. Věnuji se, nejprve formou deníku a poté postupným rozepisováním, jednotlivým přístupům k práci, cvičením a tvorbě představení Ve sklepě. V závěrečné části práce se věnuji vlastní autorské práci Coco.on, která vznikla v rámci školního projektu Sám sobě napospas. Tato tvorba vycházela právě ze zkušeností získaných z letní dílny.
JOHAN -centrum pro kulturní a sociální projekty
Náhlíková, Petra ; VÁCLAVOVÁ, Denisa (vedoucí práce) ; KAŠPAR, David (oponent)
Bakalářská práce si klade za hlavní cíl seznámit čtenáře se specifiky fungování plzeňské neziskové organizace JOHAN - centra pro kulturní a sociální projekty - a to na základě případové studie sledující vývoj, historii, provoz, dramaturgii, finance a aktivity této organizace. Ukazuje, v čem se kulturně sociální centrum odlišuje od jiných kulturních center. Mapuje důležité aspekty nutné pro vznik takovéto instituce a pro zajištění jejího provozu. Poukazuje na to, jaké výhody a nevýhody přináší postupný rozvoj a nutná profesionalizace organizace. V neposlední řadě se také zabývá podrobněji ojedinělým prostorem bývalé budovy nádraží Plzeň Jižní Předměstí tzv. Moving Station, který vznikl jako jeden z prvních kulturních industriálních prostorů v České republice. Sleduje také, jaké přínosy vyplývají z členství JOHANu v kulturních sítích Trans Europe Halls a Nová síť. Práce by měla sloužit i jako inspirace, jak řešit provozní, finanční i produkční záležitosti v nově vznikajících typově obdobných organizacích v jiných lokalitách či městech.
Proměna krajiny
Krátký, Adam ; SCHMELZOVÁ, Radoslava (vedoucí práce) ; ŠEJN, Miloš (oponent)
Práce je reflexí site-specific projektu Proměna krajiny v Tichém údolí v Roztokách. Soustředím se v ní na popis a analýzu participativní podoby umělecké práce v krajině.
Vztah herce a diváka v různých divadelních prostorech
Balcar, Michal ; GROSSMANNOVÁ-MÁLKOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; SALZMANNOVÁ, Eva (oponent)
Tato práce popisuje vztahy mezi hledištěm a jevištěm a jejich vzájemné působení. Zabývá se vývojem divadelního prostoru v různých historických obdobích a pojmem site specific.Obsahuje souhrn základních pojmů týkajících se divadelního prostoru, diváka, publika, obecenstva a site specific. Opírá se o poznatky předních odborníků na daná témata. Cílem je analyzovat své dosavadní herecké zkušenosti nabyté ve školním divadle Disk i v různých divadelních i nedivadleních prostorech, zmapovat tendenci vývoje hlediště a jeviště a jejich následné působení na herecký výkon a celkový vjem publika. Vztah herce a diváka se v každém představení se vytváří díky mnohým faktorům, jako je sociální facilitace, podoba dramatického prostoru a proces jedinečné komunikace mezi těmi, kteří divadlo vytvářejí a jejich recipienty.
Topos Kolektiv: Vlastní prožitek vnímání krajiny / místa a jeho artikulace skrze (hudebně pohybové) performance
Kerle, Tereza ; SCHMELZOVÁ, Radoslava (vedoucí práce) ; ŠEJN, Miloš (oponent)
Práce je reflexí site-specific projektu Nečtiny realizovaného uskupením Topos Kolektiv v kapli sv. Anny a přilehlém lomu v Nečtinech v Plzeňském kraji. Soustředím se v ní na popis a analýzu site specific podoby umělecké práce v daném místě a krajině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.