Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pozornost a její aspekty u osob po traumatickém poranění mozku
Kasalická, Michaela ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Práce se v teoretické části zabývá teoretickými koncepty kognitivních funkcí a pozornosti. Další část pojednává o traumatických poraněních mozku, jejich dělení a hodnocení závažnosti. Následuje charakteristika deficitů různých aspektů pozornosti, které mohou nastat v důsledku traumatického poranění mozku, a problémů v běžném životě, které z nich mohou plynout. Hlavní část práce pojednává o neuropsychologickém vyšetření pozornosti a následné rehabilitaci, zejména o kognitivní rehabilitaci pozornosti a strategiích určených ke kompenzaci deficitů pozornosti. Praktická část spočívá v návrhu výzkumu účinnosti fyzické aktivity jako podpory kognitivní rehabilitace pozornosti prostřednictvím počítačového kognitivně-rehabilitačního programu Neurop-2. Je postavena na nedávných poznatcích o přítomnosti a charakteristikách neurogeneze u dospělých osob. Klíčová slova: traumatické poranění mozku, poruchy pozornosti, neuropsychologické vyšetření pozornosti, kognitivní rehabilitace, fyzická aktivita
Dětská skupinová psychoterapie pohledem rodičů
Mýtina, Ondřej ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Veselá, Ivana (oponent)
NÁZEV: Dětská skupinová psychoterapie pohledem rodičů AUTOR: Ondřej Mýtina KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Tato bakalářská práce se zabývá rodičovským pohledem na paralelní rodičovskou podpůrnou a dětskou psychoterapeutickou skupinu. V teoretické části práce je věnována pozornost psychoterapii, skupinové psychoterapii, specifikům dětské psychoterapie. Zvláštní pozornost je věnována faktoru universality ve skupinové psychoterapii. Teoretická část se dále věnuje poradenství, zejména skupinovému. Podstatná část se zabývá specifiky participace rodiče v terapii dítěte a paralelními intervencemi u dítěte a rodiče. V části empirické je představen vlastní výzkum. Ten spočívá v analýze pěti rozhovorů s rodiči, kteří po dobu jednoho roku docházeli na rodičovskou podpůrnou skupinu, zatímco s touto skupinou paralelně probíhala dětská psychoterapeutická skupina. Rozhovory jsou analyzovány dle principů zakotvené teorie. Výsledky ukazují, že rodiče zažívali na skupině fenomén universality a mohli sdílet různá témata související s problematickou výchovou jejich dětí. Diskuse výsledků s teorií ukázala, že naše výsledky souhlasí s dostupnou teorií. Především potvrzují přítomnost terapeutického faktoru v podpůrné skupině. KLÍČOVÁ SLOVA: podpůrné skupiny pro rodiče,...
ADHD v MŠ - jak se rodí diagnóza
VETCHÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na vznik a okolnosti diagnózy syndromu ADHD v mateřských školách u dětí předškolního věku. V úvodu práce jsou vysvětleny základní pojmy týkající se syndromu ADHD ( terminologie, dílčí symptomy {--} hyperaktivita, impulzivita, poruchy pozornosti, ..atd). Dále jsou zmíněny jeho možné příčiny, druhy reedukace a léčby a přístupy k hyperaktivnímu dítěti. Práce obsahuje také popis postupů při odhalování a stanovování odborné diagnózy této poruchy. Praktická část je zaměřena právě na proces a cestu stanovování diagnózy syndromu ADHD, kde hodnotí jaké byly příčiny a okolnosti pro její stanovení, kdo tak učinil a jaký měla vliv na život samotného dítěte a jeho okolí.
Problematika dětí s ADHD a SPU a její řešení formou svépomocných skupin
KOŠNAROVÁ, Jana
Hyperaktivita a poruchy pozornosti jsou velice složitým jevem, ke kterému je potřeba přistupovat komplexně. V současné době neexistují žádné univerzální ani zázračné metody nápravy. Problematika specifických poruch učení spolu s ADHD paří aktuálně k obecně nejsledovanějším v oblasti základního školství v České republice. V současnosti se stává jedním z nejdiskutovanějších témat otázka agresivity dětí, dětské hyperaktivity a problémů ve výchově právě těchto dětí. Žádný obor a žádná metoda nenahradí kvalitní rodinné prostředí, výchovné působení rodičů a emoční vazby v rodině. Je však řada případů, kdy porucha nebo disharmonický vývoj dítěte může přímo narušit dobře fungující rodinu. Je třeba zdůraznit, že sebelepší rodina sama nezvládne výrazně hyperaktivní dítě. Ve všech těchto případech je spolupráce s odborníky nezbytná. Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí s dysfunkční poruchou zvanou syndrom ADHD. Obsah práce je v první části členěn do jednotlivých kapitol, které popisují terminologii týkající se ADHD, vývoj z historického hlediska, symptomatologii, možné příčiny vzniku této poruchy, diagnostiku a především možnosti jejího řešení pomocí komplexního přístupu. Další kapitoly jsou zaměřeny na specifické poruchy učení, které s ADHD úzce souvisejí. Stěžejní část práce spočívá ve vyzdvižení důležité úlohy svépomocných skupin a občanských sdružení na místní i celostátní úrovni. Druhá část je věnována vlastnímu výzkumu, a to v regionu Česká Lípa. Ten se týká zmapování současné situace v České Lípě, konkrétně se zaměřuje na poskytované formy péče a služby dětem s ADHD a SPU a jejich rodinám. Dále jsou formou dotazníku osloveni rodiče dětí s ADHD a SPU s cílem zjistit jejich spokojenost s poskytovanými službami, názory a potřeby, informovanost o svépomocných skupinách včetně zájmu o založení místní svépomocné skupiny či občanského sdružení. Diplomovou prací chtěla autorka více přiblížit aktuální problematiku specifických poruch pozornosti, chování i učení a pojmout možnosti jejího řešení z různých aspektů. Především pak vyzdvihnout důležitost občanského sektoru sehrávajícího nezastupitelnou roli při řešení výše zmíněné problematiky. Autorka chtěla zároveň touto cestou poukázat na potřebu pomáhat zkvalitňovat život těmto dětem i jejich nejbližšímu okolí.
Problematika dítěte s hyperkinetickým syndromem a jeho integrace do mateřských škol a do běžných tříd základních škol.
RAINEROVÁ, Lucie
Moje bakalářská práce je zaměřena na zjištění stavu integrace dětí s hyperkinetickým syndromem do kolektivu ostatních dětí ve školských zařízeních. Chtěla jsem také zjistit, které projevy této poruchy a jakým způsobem ovlivňují jejich integraci a navrhnout, kterými opatřeními ji lze podpořit. Hyperkinetickým syndromem se rozumí vývojová porucha charakterizovaná nepřiměřeným stupněm pozornosti, hyperaktivity a impulzivity.Příčinami hyperkinetického syndromu mohou být mozková dysfunkce z doby prenatální a perinatální, nebo poškození mozku během dětství. Dále pak je možná příčina genetického nebo alergického původu. Postiženo touto poruchou je 3-10% dětské populace a to valná většina chlapců. Důsledky bývají většinou v oblasti potřeby citové akceptace a sociálního kontaktu.Potíže ve vztazích s vrstevníky jsou časté. Má spíše více nepřátel než kamarádů. Výsledky mé práce ukazují, že integrace těchto dětí se jeví jako méně obtížná. Hypotéza se tedy vyvrací. Cíl práce byl splněn.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.