Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Název: Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom Diplomová práce se týká mentálně postiženého jedince s Downovým syndromem a jeho integrace v přípravné plavecké výuce. Prakticky se jedná o realizaci přípravné plavecké výuky, registraci postupného osvojování základních plaveckých dovedností, zhodnocení vstupních a výstupních plaveckých dovedností. Klíčová slova: Downův syndrom, mentální postižení, plavecká výuka, pohybová aktivita, pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, integrace, základní plavecké dovednosti.
Nonverbální projevy v didaktických výstupech studentů UK FTVS v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Dunajová, Kamila ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název práce: Nonverbální projevy v didaktických výstupech studentů UK FTVS v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání Cíle práce: Cílem této diplomové práce je posoudit míru zastoupení vybraných aspektů nonverbálních projevů v didaktických výstupech u studentů UK FTVS a zhodnotit odlišnosti v nonverbálních projevech mezi muži a ženami a mezi studenty s vyšší profilací k plavání a studenty, kteří pouze absolvovali povinnou plaveckou výuku. Metoda: Pro zkoumání vybraného souboru bylo užito metody pozorování a metody analýzy videozáznamu. Zpracování výsledků analýzy videozáznamů je prezentováno v grafech. Výsledky: Metoda videoanalýzy se pro zkoumání projevů studentů v didaktických výstupech jeví jako vhodná. Četnosti vybraných nonverbálních aspektů sledovaných jedinců jsou intraindividuálně rozdílné. Při srovnávání nonverbálních projevů studentek a studentů byly zjištěny rozdíly v jedné čtvrtině sledovaných případů. Rozdíly mezi studenty s vyšší profilací k plavání a studenty, kteří absolvovali pouze povinnou plaveckou výuku, se objevily ve všech případech. Pozitivně hovořily ve prospěch studentů s vyšší profilací k plavání, avšak v případě učitelského střehu, který vnímáme jako projev pasivity studenta, hovořily ve prospěch studentů, kteří absolvovali pouze povinnou plaveckou výuku. Klíčová...
Verbální a neverbální projev učitele plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název práce: Verbální a neverbální projev učitele plavání Cíle práce: Cílem bakalářské práce je posouzení míry didaktické kompetence potřebné k podání instrukce pro realizaci pohybového cvičení ve vodě u osob bez pedagogické praxe a u osob s pedagogickou praxí. Metoda: Výzkum je zaměřen na analýzu verbálního a neverbálního projevu učitele plavání. V této práci jsme využili zúčastněného i nezúčastněného pozorování, analýzu videozáznamů. Prostřednictvím transkripce záznamů, byl posuzován výskyt stanovených aspektů verbálního i neverbálního projevu. Četnost výskytu jednotlivých znaků a jejich procentuální zastoupení byly prezentovány v grafech. Výsledky: Z výsledků můžeme u daného výzkumného souboru konstatovat, že pedagogické zkušenosti mají vliv na výkon v testovaných situacích, zprostředkovaně lze tedy usuzovat i na vyšší míru profesních dovedností. Transkripcí a analýzou podle zvolených kritérií je možné dobře hodnotit formální znaky verbálního i nonverbálního projevu probandů, který se však jeví značně poznamenaný zjednodušenou výzkumnou situací oproti reálné praktické situaci. Klíčová slova: plavecká výuka, didaktická kompetence, komunikace verbální, komunikace neverbální
Plavecká úroveň žáků městských a vesnických základní škol
Bolomská, Dita ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Hubená, Kristýna (oponent)
Název: Plavecká úroveň žáků městských a vesnických základních škol Cíl: Cílem této práce je zhodnocení záznamů sledované evidence vstupních a výstupních hodnot plavecké úrovně dětí mladšího školního věku v rámci povinné plavecké výuky na základní škole. Základním kritériem posouzení bude, zda děti budou absolvovat plaveckou výuku v rámci vzdělávání na městské škole nebo na vesnické škole. Výsledky budou sledovány u dětí různých tříd a u hochů a dívek. Metody: V této práci jsem aplikovala smíšený typ výzkumu, při kterém jsem využila jak kvalitativní tak kvantitativní prozkoumání tohoto problému. Kvalitativní část práce vychází ze studia dostupné literatury, respektive studia tištěných i elektronických zdrojů. Kvalitativní část vychází ze zkoumání materiálu, záznamů výuky od lektorek v plavecké škole Aquasvět Chomutov. Data získaná z těchto materiálů byla analyzována pomocí popisu, grafů a tabulek. Zkoumaná data byla nasbírána během školního roku 2018/2019. Hodnocení dokumentů probíhalo v roce 2020. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že neexistuje podstatný rozdíl mezi výkonností žáků městské základní školy a vesnické základní školy. Klíčová slova: plavecká výuka, mladší školní věk, městské školy, vesnické školy
Plavecké pomůcky ve výuce osob s mentálním postižením
Komárková, Kateřina ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Hubená, Kristýna (oponent)
Název: Plavecké pomůcky ve výuce osob s mentálním postižením Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zaměření se na efektivní využívání plaveckých pomůcek v učení mentálně postižených jedinců. Záměrem práce je prostřednictvím dotazníku získat informace od učitelů plavání osob s mentálním postižením v České republice. Následně ze získaných dat vzešlých z dotazníkového šetření navrhnout optimalizaci využití plaveckého nadlehčení i dalších plaveckých pomůcek během pohybového učení ve vodě. Metody: Pro výzkum byla zvolena metoda dotazníkového šetření, kterého se účastnili učitelé plavání, kteří se dlouhodobě věnují dané problematice. Prostřednictvím dotazníkového šetření se autorka snaží hlouběji prozkoumat a analyzovat úroveň plavecké výuky v praxi. Získaná data z dotazníkového šetření byla důkladně analyzována a utříděna do jednotlivých tabulek. Výsledky: Výzkum prokázal, že v českém prostředí u osob s mentálním postižením dochází k inkluzi do plavecké výuky. V českém prostředí nelze hovořit bezprostředně o plavecké výuce osob s mentálním postižením, protože výuka zahrnuje i jiné druhy zdravotního postižení. Při plavecké výuce dochází k využívání služeb asistenta. Určité pomůcky jsou ve výuce preferovány a některé se naopak nevyužívají. Využívání plaveckých pomůcek je ve výuce ovlivněno odbouráváním...
Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra
Nováková, Linda ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra Cíle: Cílem práce bylo popsat a analyzovat interakční profil dvou instruktorek (začínající a s dlouholetou praxí), které vedou plaveckou výuku dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Získané poznatky přispějí k objektivizaci představ o didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě u dětí s poruchami autistického spektra. Metody: Celý výzkum byl proveden kombinací kvalitativních a kvantitativních metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na plaveckých lekcích dětí s poruchou autistického spektra. Ze dvou lekcí byly pořízeny videozáznamy. Pomocí nezúčastněného pozorování proběhla analýza těchto videozáznamů. Kódování jednotlivých plaveckých lekcí bylo následně provedeno metodou modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že z forem chování učitele převládala u obou instruktorek instrukce. Druhou nejčetnější subkategorií u instruktorky 01 byla korekce a u instruktorky 02 recepce. Nejčastější formou projevu učitele byl shodně u obou instruktorek řečový projev a řečový a pohybový projev. Z hlediska druhu postojové aktivity dominovala v obou případech integrace. Další nejvíce zastoupenou subkategorií byla neutrálnost. Rozdíly v četnosti výskytu různých...
Verbální projevy studentů UK FTVS v roli učitele v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Title: Verbal expressions of students UK FTVS in the role of teacher within the subject Theory and Basics of Swimming Didactics Objectives: The aim of the thesis is to evaluate the verbal level of students of 2nd year of UK FTVS in the role of swimming teacher in the didactic outputs of the subject Theory and Basics of Swimming Didactics through the agency of analysis of the audio recording in duration of 15 minutes. The persons with higher pedagogical practice in swimming lessons were compared with persons with basic swimming education. Methods: The research focused on the analysis of verbal expression of swimming teacher. For data collection we used participating observation and analysis of audio recordings. The transcription method allowed recording the occurrence of the linguistic and paralinguistic aspects of verbal expression. The frequency of phenomena was observed on individual participants and groups of students with different levels of swimming education and practice. Comparisons between groups were performed using average values and expressed as a percentages in graphs. Results: The verbal expressions of the students did not go without serious verbal offences. The filler words were dominant factor, which occurrence was considerable for all participants without irrespective of achieved...
Česká a francouzská koncepce školní plavecké výuky
Martínková, Tereza ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Česká a francouzská koncepce školní plavecké výuky. Cíl: Cílem diplomové práce je zprostředkovat základní informace o koncepci a řízení plavecké výuky na základních, středních a vysokých školách a v plaveckých oddílech ve Francii. Současně prostřednictvím dostupných zdrojů nastínit fungování výuky plavání v České republice a provést komparaci obou těchto systémů. Metody: Ke zpracování shromážděných informací byla použita metoda analýzy a syntézy. Získané informace o české a francouzské koncepci školní plavecké výuky byly následně porovnány. Výsledky: Na základě komparace koncepcí obou zemí jsme zjistili, že se uvedené systémy významně liší. Přestože je zaštituje stejný orgán, ve Francii má Ministerstvo školství a mládeže mnohem větší kompetence a výsledkem je velmi dobře organizovaná koncepce plavecké výuky. Při srovnání s Českou republikou se pak jeví, že žádná instituce řídící funkci náležitě nevykonává a v organizaci plavecké výuky v rámci povinné školní docházky jsou shledány podstatné nedostatky. Klíčová slova: Česká republika, Francie, školní vzdělávání, plavecká výuka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.