Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 361 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Šikana na střední škole a její prevence
Kvapilová, Nikola
Bakalářská práce se zabývá šikanou na střední škole a její prevencí. Práce je rozdě-lena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje pojmy jako je šika-na a kyberšikana. Klasifikuje typy šikany a stádia šikany. Dále se zabývá jednotli-vými aktéry šikany, jako je agresor a oběť a dopadům šikany na agresora a oběť. Práce poukazuje na důvody, prostředky a hlavně strategii vyšetřování ši-kany. Závěr teoretické části patří prevenci a samotným preventivním opatřením. Praktická část se věnuje prezentaci výsledků z vlastního dotazníkového šetření, které mělo za cíl zjistit, jaké zkušenosti mají žáci vybrané střední školy se šikanou a kyberšikanou. Veškerá data z uskutečněného vlastního výzkumu jsou porovná-vána s teoretickými poznatky a výsledky z výzkumu, které byly na tato téma již interpretovány.
Kyberšikana na středních odborných školách
Kovářová, Lenka
Téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku kyberšikany mezi studenty na středních odborných školách. Cílem celé práce je poznat, popsat a interpretovat problém kyberšikany na středních odborných školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány informační a komunikační technologie, online bezpečnost, sociální sítě a jejich popis, popis šikany. Hlavní část práce se věnuje fenoménu kyberšikany, popisu, druhu, účastníkům, obraně a strategiím jejího zvládání, a také preventivním programům. Nakonec jsou tradiční šikana a kybernetická šikana porovnány. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou žáci středních odborných škol ohroženi kyberšikanou, zda vědí, co se pod tímto pojmem vůbec skrývá, jak moc je rozšířená, případně zda byli aktéry a komu (by) se svěřili. Poslední část výzkumu je věnována jejich vztahem k online světu, sdílení informací na sociálních sítích. Pro sběr dat byl použit fyzický a online dotazník.
Šikana na střední škole a její prevence
Pyš, Marcel
Bakalářská práce se zabývá šílenou na střední škole a její prevencí. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje definici šikany, vÿvoj, výskyt, příčiny či motivy šikany. Klasifikuje druhy šikany, rozdíly mezi šikanou a škádlením či šikanou mezi pohlavími. Práce obsahuje také řešení či prevenci šikany a základní pojmy jako agrese a agresivita. Druhá část teoretické části je věnována vysvětlením pojmu kyberšikana, čím se liší od tradiční šikany či legislativa kyberšikany. V praktické části bakalářské práce jsem zvolil kvantitativní metodu. Pomoci dotazníkového šetření, který byl vyplněn náhodnými respondenty ze střední školy v Brně. Dotazník byl rozeslán celkem 78 žákům. Výsledky tohoto šetření byly zpracovány do grafické podoby.
Ježíšova smrt - oběť za Boží lid u Gerharda Lohfinka
Kříž, Ondřej ; Frývaldský, Pavel (vedoucí práce) ; Mohelník, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je zanalyzovat, představit a zhodnotit pojetí Ježíšovy smrti jakožto oběti za Boží lid ve vybraných textech německého novozákonního exegety Gerharda Lohfinka (nar. 1934). Práce postupně ve stručnosti představuje autorův život a oblasti jeho výzkumu. Druhá část předkládá základní myšlenkové struktury, kterými Lohfink přistupuje k Ježíši z Nazareta. Součástí této druhé části je i stručná christologická analýza Lohfinkových textů. Zatímco druhá kapitola představuje christologickou část, následující představuje spíše část soteriologickou. Ve této kapitole práce soustředí dvou pozornost na Ježíšovu smrt samotnou. Ukazuje hluboké starozákonní pozadí Ježíšových gest a výroků. Lohfinkova interpretace Ježíšovy smrti pak vrcholí v jejím pojetí jako oběti smlouvy, kterou Ježíš přináší za Boží lid. Tím pak, v myšlení našeho autora, pokládá svůj život za Izrael, církev i za celý svět.
Kristova oběť - paradigma života jako pravé bohoslužby
Sluková, Jana ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Matějec, Tomáš (oponent)
Cílem práce je na základě studia biblických textů přiblížit Kristovu oběť jako příklad a vzor pro život křesťana. Práce je rozčleněna na kapitoly, z nichž první rozebírá, co je oběť, k čemu slouží, jaký může mít charakter a jak souvisí bohoslužba ve Starém i Novém zákoně s přinášením oběti. Druhá kapitola se zaměřuje na starozákonní oběti, vývoj obětních obřadů, nakládání s obětními dary a objasňuje význam obětí přinášených Bohu ve Starém zákoně. Třetí kapitola věnuje pozornost předobrazům Kristovy oběti ve Starém zákoně a čtvrtá se podrobně zabývá Ježíšovou obětí, která začíná již jeho vtělením a vrcholí smrtí na kříži. Pátá kapitola hledá v novozákonních listech a žalmech, jak lze konkrétně v každodenním životě Ježíše následovat. Kristus je vzorem a obrazem, podle nějž byl stvořen člověk. Přijal lidské tělo, aby lidem sloužil a aby jim na sobě ukázal, jak vypadá život zaměřený na uskutečnění dobra druhých. Křesťan je pozván Krista následovat a má šanci udělat to tím lépe, čím hlouběji smyslu jeho oběti porozumí. K tomu se práce snaží přispět.
Viníci a oběti ve vybraných dílech českých a sudetoněmeckých autorů
Štillerová, Jana ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Ve své práci se zabývám literárním zpracováním otázky viny za odsun Němců z českých zemí po 2. světové válce. Pohledy českých a sudetoněmeckých autorů se mnohdy velmi liší, mnohdy si ale jsou velmi podobné, ačkoliv autory dělí nejen národní příslušnost, ale také několik desítek let života od zpracování tématu a doba, jež je ovlivnila. Řezáčovo, Durychovo, Körnerovo a Mühlbergerovo ztvárnění tématu spadá do stejné epechy, a to do 50. let 20. století, zatímco Gudrun Pausewangová, která ač odsun také zažila a mohla by o něm psát hned po 2. světové válce, počkala se svou knihou čtyřicet let. Je možné, že potřebovala získat k traumatizujícímu zážitku časový odstup, aby si srovnala myšlenky a dostala určitý nadhled nad událostmi. Odsunu se také věnují autoři, kteří jej osobně nezažili: Tučková a Bernig. Dalo by se očekávat, že budou mít čeští autoři stejný pohled na problematiku viny, ale není tomu tak. Durych a Bernig jsou otevření, promlouvají obě strany, popisují Němce také jako oběti a vyzývají k dialogu a reflexi. Řezáč je jednostranný, tendenční, účelový, pouze Němci jsou viníci, nikdy oběti. Tučková také, ale opačně. Většina autorů se zabývá myšlenkou kolektivní viny, kterou Durych, Körner, Mühlberger, Bernig a Tučková problematizují, kdežto Řezáč ospravedlňuje. Mühlberger a Durych problematizují...
Psychická manipulace v partnerských vztazích
Pletichová, Eliška ; Taušová, Jitka (vedoucí práce) ; Božík, Michal (oponent)
Předkládaná práce se zabývá psychickou manipulací v partnerských vztazích. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vztah mezi manipulátorem a jeho obětí. Teoretická část je rozdělena do sedmi kapitol, přičemž první kapitola se zabývá vymezením pojmu psychické manipulace a jejím výskytem ve společnosti. Druhá kapitola se zabývá fázemi manipulativního vztahu, jež se rozdělují na fázi idealizace, fázi přivlastnění a fázi narušování identity. Třetí kapitola se zabývá manipulativními technikami. Čtvrtá kapitola je zaměřena na profil osobnosti manipulátora, kde jsem se nezabývala pouze maskami, které manipulátor ve společnosti nosí, ale zaměřila jsem se taktéž na jeho charakteristické vlastnosti a otázku, zda si je manipulativní jedinec svého chování a manipulativních technik vědom a užívá jich zcela vědomě za účelem získání souhlasu. Pátá kapitola je zaměřena na profil osobnosti oběti. V této kapitole jsem se zaměřila nejen na typické vlastnosti, jimiž oběti většinou oplývají, ale taktéž jsem se zaměřila na otázky, proč je pro oběť vždy tak těžké ze vztahu odejít a co ji vlastně nutí ve vztahu setrvávat i přes nikdy nekončící hádky a urážky. Šestá kapitola je věnována možným obranám proti manipulaci. Po teoretické části následuje praktická část, jíž je věnována sedmá kapitola. V praktické části je...
Vliv kurzu sebeobrany na psychiku žen
Studený, Pavel ; Stich, Jaroslav (vedoucí práce) ; Holá, Veronika (oponent)
Název: Vliv Kurzu Sebeobrany na psychiku žen Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, zda absolvování kurzu sebeobrany má dopad na ženskou psychiku. Zejména potom na její část v psychologii nazývanou sebeúčinnost (self-efficacy). Metody: Sběr dat proběhl formou online dotazníku v aplikaci survio, který jsme sestavili na základě dříve publikované škály "GSE," ve kterém se odpovědi hodnotily na čtyřbodové škále. Analýzu dat (zhodnocení odpovědí) jsme provedli na základě grafického zobrazení. Výsledky: Z výsledků dotazníku vyplývá, že absolvování kurzu sebeobrany má pozitivní dopad na ženskou psychiku. Dle bodového hodnocení na škále "GSE" je také patrné, že u zhruba poloviny žen došlo k nárůstu obecné sebeúčinnosti. V průměru vzrostla sebeúčinnost u těchto žen o 7,125 bodů. Klíčová slova: útočník, oběť, ženy, vnímání nebezpečí, přesnost odhadu
Vliv školní šikany na školní úspěšnost dítěte
BEČKOVSKÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat dopad šikany na školní úspěšnost. Práce je koncipována jako teoreticko-praktická. V teoretické části je popsána problematika šikany, téma školní úspěšnosti a dopad šikany na školní úspěšnost. V praktické části je popsán realizovaný výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaký dopad měla osobní zkušenost se šikanou na školní úspěšnost obětí šikany. Dílčím cílem bylo formulovat doporučení pro oběti šikany, týkající se prevence a zvládání školní neúspěšnosti spojené s prožitkem šikany. Výzkumný soubor tvořilo pět žen ve věku 17-25 let, které zažily šikanu na základní škole. S těmito komunikačními partnery byly vedeny rozhovory. Výsledky jsou prezentovány v podobě kazuistik. V rámci navržených doporučení byly uvedeny kontakty na odborníky, kteří se tématem zabývají. Poukázáno bylo na důležitost svěřit se s šikanou, nebo alespoň nalézt funkční způsob, jak přežít šikanu v roli oběti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 361 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.