Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 252 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamická analýza konstrukce zatížená seismickým zatížením
Šulerová, Zdeňka ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem odezvy železobetonové konstrukce na účinky seizmického zatížení. Byla provedena časová a spektrální analýza, které jsou uvedeny jako možné způsoby výpočty v normě EN 1998-1:2004. Výsledné hodnoty globálních deformací a napětí na vybraných prutech z časové a spektrální analýzy byly nejprve porovnány pro vodorovné složky seizmického zatížení působící pouze v jednom směru. Následně bylo provedeno srovnání časového průběhu s kombinacemi těchto účinků uvedených v příslušné normě. V závěru jsou zhodnoceny výsledky použitých analýz.
Deformačně-napěťová analýza tepny s ateromem
Janík, Rostislav ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
V této diplomové práci je rozpracována deformačně napěťová analýza kyčelní tepny s ateromem. Model tepny je vytvořen jako 3D a symetrický v podélném řezu. První část práce se zabývá rešerší, která zahrnuje zisk informací z oblasti medicíny potřebných k řešení dané problematiky. Další část se věnuje nelineární mechanice, konstitutivnímu modelování z hlediska biomechaniky a výpočtovému modelování tepen. V následující části je již provedena analýza pro zatížení tepny zvýšeným krevním tlakem. Nakonec byly specifikovány nejistoty použitého modelu a vyhodnoceno riziko ruptury aterosklerotického plátu.
Zakružování pásů
Kornherr, Milan ; Suchánek, Miroslav (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Tato práce řeší teoretický rozbor role plastické deformace u procesu zakružování pásů. Vysvětluje průběhy napětí při zatěžování a při odlehčování. Práce se dále zabývá výpočtem odpružení a ohybového momentu při určitém zakřivení pásů. Zpráva obsahuje ilustrativní příklad doplněný výpočtovým programem.
Hnací ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Riemel, Pavel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Výsledné hodnoty porovnat se srovnatelným vznětovým motorem a tím ověřit jeho případnou funkčnost. V úvodu práce je uveden vznětový motor, jeho základní využití, princip funkce a popis jeho hlavních částí. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část obsahuje popis výpočtu se související grafikou, druhá výpočtovou přílohu, ve které jsou výpočty termodynamického cyklu, sil působících na pístní skupinu, pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky výpočtu.
Jednopolový rámový most
Kapsa, Štěpán ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem jednopolové rámové konstrukce silničního mostu, která je založena hlubinně na pilotách. Vzhledem k velikosti rozpětí 26 m jsou v nosné konstrukci navrženy dodatečně předpjaté kabely. Konstrukce je analyzována prostorovým prutovým modelem a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti ve směru podélném a příčném. Součástí návrhu je studie vlivu podepření výpočetního modelu a srovnání působení aktivního a klidového zemního tlaku na konstrukci.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového vznětového motoru
Zarambukas, Michalis ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce je pro zadaný pětiválcový naftový motor spočítat geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky a poté porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Dalším krokem je provést výpočet termodynamického cyklu a výsledek zakreslit do p-V diagramu. Výpočet síly působící na píst, který zahrnuje návrh základních rozměrů pístu a pístního čepu, z toho vyplývající hmotnost pístní skupiny, následné maximální zrychlení a setrvačná síla pístní skupiny, výpočet měrného tlaku, napětí v pístním čepu. Stanovení základních rozměrů ojnice a materiálové vlastnosti oka ojnice a bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v důsledku setrvačných sil od tlaku plynů a bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je popsán dieselový motor od jeho vzniku přes princip činnosti, až k jeho uplatnění ve společnosti. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Návrh programu pro tvorbu a řešení příkladů z prostého tahu/tlaku prutů a jejich soustav
Martínek, Tomáš ; Kubík, Petr (oponent) ; Polzer, Stanislav (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vypracování programu, který bude řešit úlohy z oblasti prostého tahu/tlaku prutů a prutových soustav v rozsahu bakalářského studia. Práce se sestává ze dvou programů, vypracovaných ve vývojovém prostředí Borland Delphi. Programy umožňují uživateli definovat prut (prutovou soustavu) na základě geometrických parametrů a vazeb, určí míru statické neurčitosti, provedou potřebné výpočty a v případě potřeby určí deformační podmínku (program pro řešení prutu). Písemná část práce slouží jako manuál k přiloženým programům.
Ustálený chod vedení 400 kV
Jurča, Ondřej ; Bok, Jaromír (oponent) ; Blažek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o metodách řešení vedení v napěťových hladinách velmi vysokého napětí a zvlášť vysokého napětí. V první, teoretické části práce, jsou rozebrány různé metody řešení těchto vedení. Jedná se především o přesné řešení, které modelujeme pomocí vedení s rovnoměrně rozloženými parametry a přibližným řešením, jež modelujeme pomocí vedení se soustředěnými parametry. Dále jsou zde probrány zvláštní případy ustáleného chodu vedení a to chod vedení naprázdno, nakrátko a chod vedení s přirozeným výkonem. V závěru teoretické části je uvedena obecná metoda řešení sítí velmi vysokého a zvlášť vysokého napětí a také jsou zde uvedeny některé grafické metody řešení těchto sítí a jejich stručný popis. Ve druhé, praktické části, jsou výše uvedené metody řešení aplikovány na konkrétní vedení s danými parametry a za pomocí nich je provedeno řešení poměrů na začátku vedení v ustáleném chodu a při zvláštních připadech chodu vedení. V závěru práce jsou shrnuty získané výsledky a závěrečné posouzení jednotlivých metod řešení z hlediska přesnosti výpočtu.
Optimalizace provozu indukční pece ve slévárně Vsetín
Trachta, Jiří ; Nowak, Stanislav (oponent) ; Lázničková, Ilona (vedoucí práce)
Cílem této práce je optimalizace provozu indukční pece ve slévárně společnosti PROMET FOUNDRY a.s. V této slévárně jsou instalovány dvě indukční tavící pece o shodné konstrukci, které mohou pracovat buď v režimu tavení, či v udržovacím režimu. V režimu tavení pak může pracovat nejvýše jedna pec. Pece jsou zapojeny jako jednofázové a způsobují značnou nesymetrii v distribuční soustavě. V oblasti slévárny je malá distribuční síť provozovaná společností Zásobování teplem Vsetín a.s. Odběr slévárny je natolik dominantní, že si v roce 2009 nechala společnost Zásobování teplem Vsetín provést od Laboratoře diagnostiky výkonů, jež je součástí katedry elektrotechniky Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava, měření s názvem Prošetření příčin zvýšeného odběru jalové elektřiny při přechodu z dodávky na odběr elektřiny. Výsledkem tohoto elaborátu je zjištění, že se v distribuční síti v oblasti Jiráskova ve Vsetíně vyskytují zvýšené hodnoty jalového výkonu způsobené nesymetrickým zatížením. Dalším závěrem je to, že je nutné vyhledat zákazníka způsobujícího nesymetrii a nařídit mu relevantní opatření. Posledním krokem je zjištění, zda lze takovéto zařízení účinně symetrizovat. Následně bylo prokázáno, že původcem tohoto nesymetrického zatížení je právě slévárna Promet foundry a bylo by vhodné symetrizovat její odběr. Proto slévárna Promet Foundry oslovila firmu Autel a.s. se zadáním na odstranění příčin této nesymetrie způsobené provozem současných pecí s minimálními náklady a co nejmenším dopadem jak na provoz, tak i na provozně stavební zásahy v areálu firmy. Tato práce se tedy bude zabývat několika tématy, jejichž výsledkem bude představení použité ohřívací technologie, představení společnosti a provozu fungujícího zařízení a následné návrhy možného odstranění nesymetrie potažmo snížení hodnoty jalového výkonu, který je odebírán ze sítě. V práci bude popsáno několik způsobů, které se používají v průmyslu na symetrizaci odběrů. Následně bude provedena volba vhodného symetrizačního zařízení a výpočet jeho parametrů.
Deformačně napěťová analýza rázem zatížené přední části automobilu.
Hrubý, Jaroslav ; Vémola, Aleš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovou analýzou deformace a napětí rázem zatížené přední části automobilu Škoda Octavia II. generace využitím explicitního přístupu metody konečných prvků (MKP). Cílem této práce je posouzení odolnosti přední části vozu při tomto rázovém namáhání a porovnání dat, které byly získány z počítačové simulace nárazu vozidla s pevnou nepoddajnou bariérou, s přístupy využívaným ve vědní disciplíně s názvem Soudní inženýrství. Porovnání počítačové simulace nárazu vozidla s tuhou bariérou bude provedeno s korelační metodou a metodou tzv. energetického rastru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 252 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.