Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry
Hermánková, Lucie ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Antoš, Svatopluk (oponent)
Diplomová práce "Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry" přináší výsledky případové studie zaměřené na konkrétní pracoviště linky důvěry. Případem je studium vlivu supervize na zvládání profesní role pracovníků tohoto pracoviště. Teoretická část diplomové práce se zabývá klíčovými pojmy resilience a supervize, představuje obecnou charakteristiku linek důvěry, metodu telefonické krizové intervence a sociální službu telefonické krizové pomoci. Empirická část diplomové práce osvětluje kontext pracoviště linky důvěry, které bylo předmětem případové studie. Ústředním tématem výzkumu je zvládání profesní role pracovníků linky důvěry a vliv supervize na jeho proměny v čase. Výzkum zachycuje proměny vnímání supervize a jejího působení při zvládání profesní role pracovníků linky důvěry.
Problematika týraných dětí. Biblicko-psychologická reflexe.
Zárubová, Šárka ; Liguš, Ján (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem. Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem. Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem. Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem.
Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry)
Pittnerová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Schõnfelderová, Marie (oponent)
Práce vysvětluje pojem krize, krizová intervence a telefonická krizová intervence, její postupy a techniky. Zabývá se historií vzniku linek důvěry v České republice, ale i ve světě. Blíže se zaměřuje na strukturu a zásady vedení hovoru na lince důvěry. Zjišťuje požadavky, které jsou kladeny na pracovníka linky důvěry, a představuje některé organizace pořádající výcviky v telefonické krizové intervenci. Uvádí organizace věnující se telefonické krizové intervenci i na mezinárodní úrovni. Pracovník na lince důvěry, tedy pracovník v pomáhajících profesích může být ohrožen tzv. syndromem vyhoření. Z toho důvodu práce neopomíjí kapitoly věnující se supervizi a psychohygieny. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní hovory ze služby na lince důvěry.
Řízení změny ve vedení týmu a souvisejících činnostech při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory
Borecká, Jana ; Holmerová, Iva (vedoucí práce) ; Tesařová, Martina (oponent)
BORECKÁ, Jana. Řízení změny ve vedení týmu a souvisejících činnostech při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory. Praha, 2010. Magisterská práce. Univerzita Karlova. Fakulta humanitních studií. Katedra řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích. Vedoucí práce Prim. MUDr. Iva Holmerová, PhD. Klíčová slova: linka důvěry, krizová intervence, senioři, změny ve stáří, metodika práce se seniory na lince důvěry, řízení změny, dlouhodobí klienti, etika, týmová práce, supervize, případová studie. Tato magisterská práce je zaměřena na řízení změny ve vedení týmu při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory. První část představuje důležitý teoretický základ pro porozumění druhé, praktické části. Je věnována specifikům profesionální pomoci po telefonu - tedy hlavním zásadám krizové intervence, ze kterých sociální pracovník vychází při výkonu své profese. V této části je dále věnován prostor problematice stáří a změnám, které v tomto období přicházejí. V první části jsou také představeni dlouhodobí klienti coby specifická skupina, která se na krizovou linku obrací a přináší s sebou důležité etické otázky nejen pro pracovníky, kteří jsou s klienty v přímém kontaktu, ale také pro vedení. Druhá část přibližuje čtenáři linku Senior telefon, zmiňuje její...
Specifika telefonní krizové intervence obětem obchodu s lidmi
HONZÍKOVÁ, Eva
Téma diplomové práce {\clq}qSpecifika telefonní krizové intervence obětem obchodu s lidmi`` bylo zvoleno z důvodu vlastních zkušeností autorky. Diplomová práce se snaží zmapovat komplexní obraz specializované linky důvěry pro obchodované osoby a zjistit jaké má linka specifika v porovnání s linkou pro běžnou populaci. Obchod s lidmi je trestný čin, při němž dochází k hrubému porušování lidských práv. Rozšíření v Evropě posledních let se dává často do souvislosti se specifickou migrační situací, proto se jedná o aktuální téma. Vzhledem k tomu, že je obchod s lidmi rozsáhlý po celé ČR, obětem je zamezen volný pohyb a jsou vytrženy ze známého prostředí, je důležitý kontakt s neomezenou dostupností. Z tohoto důvodu bývá prvotní kontakt s oběťmi obchodu často formou telefonní krizová intervence, která by měla být velice profesionální. Teorie práce se zabývá telefonní krizovou intervencí, obchodem s lidmi, pracovníky a klienty. Je vysvětleno zasazení TKI do kontextu a objasnění forem a druhů služby. Blíže je popsáno internetové poradenství. Jsou vyjasněny postupy práce na běžné lince důvěry a popsány základní principy služby. Dalším okruhem byly pracovníci na lince důvěry, jejich výcvik, týmová spolupráce a supervize. Obchod s lidmi tvořil následující kapitolu a rozkrýval problematiku legislativy, mechanizmu obchodu s lidmi, formy, trasy, příčiny a následky. Posledním okruhem byla klientela, která objasňovala použití termínu obchodovaná osoba a oběť obchodu s lidmi, a popisovala rizikové klienty na linkách důvěry. Cíle práce byly zjištění specifiky telefonní krizové intervence v problematice obchodu s lidmi. Porovnat předpoklady pracovníka pro specializovanou telefonní krizovou intervenci s běžnou telefonní krizovou intervencí, fungující pro celou populaci. Zmapovat postupy práce v rámci telefonní krizové intervence. Zmapovat postupy práce v rámci internetového poradenství. Autorka se domnívá, že cíle práce byly splněny. Vzhledem k uvedeným cílům práce byl využit kvalitativní výzkum. Data získala autorka metodou dotazování. Jako technika sběru byl vybrán polostrukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. Rozhovor trval přibližně hodinu a tvořil dva okruhy. Výzkumný soubor obsahoval dvě skupiny respondentů - pracovníků, poskytujících službu telefonní krizové intervence. Jednou skupinou bylo 10 pracovníků, které pracují na specializované lince, zaměřené na obchod s lidmi. Druhou skupinu představovalo 10 pracovníků, poskytující telefonní krizovou intervenci široké populaci. Na základě výsledků vzešlých z kvalitativního šetření stanovila autorka následující tři hypotézy. Potřebnost základního kurzu telefonní krizové intervence je shodná pro pracovníky běžné i specifické linky. Pracovník specializované linky se liší od pracovníka běžné linky především v důrazu na servis právních informací. Služebně mladší konzultantky linky pro obchodované osoby nevnímají její specifika. Autorka zastává názor, že práce by mohla být užitečná pro organizace zajišťující specializované linky pro oběti obchodu s lidmi.
LINKA DŮVĚRY - SLUŽBA SOCIÁLNÍ PREVENCE Z POHLEDU DOBROVOLNÉHO PRACOVNÍKA
HONZÍKOVÁ, Eva
Abstrakt Téma bakalářské práce {\clqq}Linka důvěry-služba sociální prevence z pohledu dobrovolného pracovníka`` bylo zvoleno z důvodu vlastních zkušeností autorky, která je sama dobrovolníkem na lince důvěry. Smyslem linky důvěry je podpora klienta v krizi, která je v dnešní hektické době velice zanedbávána. Proto se jedná o velice aktuální téma. Linka není schopna plně fungovat bez pomoci dobrovolníků, tato činnost je však velice specifická, klade na dobrovolníky značné nároky a odpovědnost. Práce se zaměřuje na telefonní krizovou intervenci, výhody, nevýhody, fáze a techniky hovoru. Nedílnou součást práce tvoří dobrovolníci, kterým je věnována celá polovina práce. Je v něm popisováno především smysl dobrovolnictví, motivace, okolnosti rozhodnutí, vztah s pracovníky, výcvik dobrovolníků a odměna za práci. Okrajově je v práci zmíněna povinnost absolvovat supervize. Je důležité zjistit, jak dobrovolníci linku vnímají. Cíle práce jsou zmapovat okolnosti zapojení dobrovolníků do činností na lince důvěry. Upřesnit, co od dobrovolné činnosti očekávají a co jim přináší. Zjistit jak dobrovolnictví ovlivňuje jejich soukromý život a je samé. Zmapovat používané techniky, a čím se dobrovolníci řídí při pomoci klientovi. Objasnit čeho se dobrovolníci na lince důvěry obávají. Pro tuto práci byl vybrán kvalitativní výzkum. Jako technika sběru dat byl použit polostandardizovaný rozhovor. Pro zapisování byl použit záznamový arch. Rozhovor tvořilo 6 stanovených okruhů. Okruhy se zabývaly identifikačními údaji, dobrovolnictvím, okolnostmi stát se dobrovolníkem, využití odborných znalostí, pravidly linky důvěry a podporou okolí. Výzkumný soubor tvořil 10 dobrovolníků z linky důvěry v Písku, kterou poskytuje pedagogicko-psychologická poradna Arkáda. Výzkum byl prováděn na půdě Arkády nebo v domácím prostředí dobrovolníků. Probíhal v rozmezí dva a půl měsíce, od začátku února do poloviny dubna. Na základě výsledků vzešlých z kvalitativního šetření stanovila autorka následující hypotézy: Dobrovolníci na lince důvěry preferují skupinovou supervizi před individuální, Začátečníci upřednostňují při hovorech techniky naučené v kurzu telefonní krizové intervence, problém se vztahy s pracovníky organizace mají služebně mladší dobrovolníci. Autorka zastává názor, že práce by mohla být užitečná pro organizace zajišťující linky důvěry. Sloužila by k většímu pochopení dobrovolníků. Dala by se využít v předmětu Dobrovolnictví, eventuelně v předmětu Teorie a metody sociální práce.
Standardy kvality Linky důvěry Arkáda
KVASNIČKOVÁ, Markéta
Standardy kvality Linky důvěry Arkáda Změny, které přinesl zákon o sociálních službách, se dotkly všech sociálních služeb. Ze standardů kvality se stala zákonná podmínka, již poskytovatel sociálních služeb naplnit musí. Hlavním smyslem standardů je zajistit, aby poskytování služby respektovalo a chránilo práva jak těch, kteří službu přijímají {--} uživatelů, tak lidí kteří ji poskytují {--} pracovníků. Součástí změn je i inspekce kvality sociálních služeb, která právě standardy využívá jako měřítko kvality služby. Teoretická část práce pojednává o poslání sociální práce v souvislosti se zákonem o sociálních službách a o postavením sociálního pracovníka, které se po roce 1989 proměnilo. Cílem této diplomové práce bylo vytvořit dokument Standardy kvality Linky důvěry Arkáda, který bude souhlasit s požadavky zákona o sociálních službách a zároveň zohlední dané podmínky této konkrétní služby. Do této doby neexistovaly standardy kvality této služby v psané podobě. Byli sepsány a používány pouze dílčí dokumenty a ostatní informace byly předávány ústně bez jakéhokoli systému. Praktickou částí práce je popis jednotlivých standardů aplikovaných na Linku důvěry Arkáda tak, jak vyplývá z výzkumu a ze zákona o sociálních službách. Jsou zde popsány cíle a způsoby poskytování sociální služby, jakým způsobem je zajištěna ochrana práv osob, pravidla při jednání se zájemcem o sociální službu, individuální plánování průběhu služby a způsob nakládání s dokumentací o poskytování služby. Dále je popsán postup při podávání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby. Práce neopomíjí ani zaručení návaznosti poskytované služby na další dostupné zdroje. Personální a organizační zajištění sociální služby a profesní rozvoj zaměstnanců jsou také ukazatelem kvality a musí být součástí standardů. Další část popisuje místní a časovou dostupnost poskytované sociální služby, informovanost o poskytované sociální službě, prostředí a podmínky, ve kterých je služba poskytována. Protože personál musí být seznámen i s možností nouzových a havarijních situací, je v práci kapitola, která se je věnována nebezpečným situacím a pravidlům, které v takovém případě musí být dodrženy. Jako poslední bod je zmíněno zvyšování kvality služby. Tento dokument bude sloužit jako základ standardů kvality Linky důvěry Arkáda. Bude dále rozvíjen a používán v práci na Lince důvěry Arkáda.
Senioři na lince důvěry
VYMĚTAL, Aleš
Práce se zabývá problematikou linky důvěry jako sociální služby a krizové pomoci, jež je určena pro seniory. Hlavní část práce se týká seznámení se základní terminologií, jež se týká životního období sénia, dále se věnuje tématu krize, krizové intervence a konečně popisuje fenomén linek důvěry. Praktická část práce obsahuje statistické údaje a komentáře týkající se sociální nonstop linky Senior telefon ŽIVOTa 90, kazuistiku uživatelky zmíněné linky a popis 3 závažných témat, jež se vyskytují na uvedené lince důvěry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.