|
Kompozitní hnací hřídele Formule Student
Bartoška, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Práce obsahuje rešerši možných konstrukčních řešení příčných hnacích hřídelí pro vozidlo typu Formule Student. Zvolení konceptu kompozitních hřídelí a jeho návrh včetně kloubu tripodu a lepeného spoje. Ověření návrhu pomocí statické a dynamické zkoušky. Srovnání kompozitních hřídelí vůči ocelovým hřídelím.
|
|
Brzdový systém vozidla Formule Student
Bradáč, Jan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Návrh brzdového systému pro vozidlo Formule Student. Brzdový systém patří mezi nejdůležitější ovládací systémy vozidla. U závodního vozu jeho význam ještě roste. Pouze správně nadimenzován a bezchybně fungující brzdový systém pomůže dosáhnout nejlepších výsledků. Práce obsahuje výběr použitých komponentů systému pro danou aplikaci. Ověření použitelnosti těchto komponent výpočtem základních sil v brzdovém systému. Konstrukční návrh pedálové skupiny v souladu s požadavky a pravidly soutěže Formule Student. Návrh možností měření jízdních dat brzdového systému pro jeho další vývoj.
|
|
Uložení předního kola vozidla Formule Student
Lněnička, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá uložením předního kola vozu kategorie Formule Student. Obsahuje různé způsoby uložení a zavěšení kola formulových i osobních vozidel. Hlavní náplní této práce je tvorba výkresové dokumentace jednotlivých součástí uložení předního kola Formule Student. Dále je proveden kontrolní výpočet trvanlivosti ložisek při klidné jízdě po rovné vozovce.
|
|
Pedálová skupina Formule Student
Skula, Libor ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem pedálové skupiny pro vůz Formule Student. V úvodní části je proveden přehled konstrukčních řešení pedálových skupin, zejména pak používané v soutěži Formule Student. Vlastní konstrukční část je rozdělena na části jednotlivých pedálů a základovou desku. Navržené konstrukce jsou podloženy analýzou napjatosti zatěžovaných částí pedálové skupiny. Na závěr je zhodnocena navržená konstrukce z hlediska dosažených výsledků a porovnána se stávající pedálovou skupinou.
|
|
Návrh stavitelného stabilizátoru přední nápravy vozu Formule student
Ševčík, Jan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukci stabilizátoru vozu Formule Student Dragon II vznikajícího na FSI. Práce navazuje na konstrukční návrh stabilizátoru vozu Dragon I Jana Krasuly. Úkolem této práce je analyzovat předchozí návrh, navrhnou efektivní metodu zpracování a navrhnout vlastní konstrukci, jejíž parametry budou převyšovat konstrukci původní. Nedílnou součástí konstrukce je vypracovat výrobní dokumentaci, podle které bude sestava stabilizátoru vyrobena.
|
|
Mazací okruh turbodmychadla Formule Student
Novotný, Tomáš ; Špičák, Milan (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá mazáním ložiskové skříně turbodmychadla. V první části se práce věnuje rešerši způsobům mazání ložiskové skříně, přičemž jsou popsány součásti tohoto systému a způsob distribuce maziva. Další část se zabývá návrhem samostatného mazacího okruhu pro turbodmychadlo vozu Formule student, konkrétně čerpadla a jeho regulátoru tlaku.
|
|
Návrh výroby držáků řízení předního kola pro studentskou formuli TU Brno Racing
Vašek, Lukáš ; Sliwková, Petra (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou držáků řízení pro pravé přední kolo formule Dragon 4 týmu TU Brno Racing. V teoretické části je popsána soutěž Formule Student, včetně samotných držáků řízení, u kterých byla popsána i jejich funkce a umístění. Dále byl proveden rozbor hliníku a jeho slitin včetně začlenění materiálu CERTAL, ze kterého byly držáky vyrobeny. Praktická část zahrnuje konstrukci prototypů držáků v CAD programu Autodesk Inventor, návrh a aplikace obráběcích strategií v CAM programu PowerMILL. Dále praktická část mapuje výrobu na obráběcích strojích a to na centru MCV 754 QUICK a na obráběcím centru DECKEL MAHO DMU 50. Předposlední část se zabývá rozměrovou analýzou vyrobených držáků v porovnání s CAD modelem daných součástí. V závěru práce je technicko-ekonomické zhodnocení výroby.
|
|
Konstrukční návrh trubkového rámu Formule Student
Ženčák, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje požadavky kladené na rám vozidla pro soutěž Formule Student pravidly a konstrukcí ostatních částí vozu. Cílem práce bylo navrhnout konstrukci rámu s použitím vysoko pevnostní oceli a provést materiálové testy požadované pravidly soutěže. Po analýze pravidel byla zvolena chrom-molybdenová ocel 15 130. Byl vypracován konstrukční návrh a analýza torzní tuhosti za pomoci softwaru Creo 2.0. Byly vytvořeny a otestovány vzorky pro ověření, zda je zvolený materiál použitelný v souladu s pravidly soutěže Formule Student.
|
|
Návrh palivového systému formulového vozidla
Rubíček, Pavel ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Palivový systém je velice důležitou součástí vozidla a motoru. Jeho hlavní funkcí je dodávat do motoru palivo, které se mísí se vzduchem. Tato práce se zabývá návrhem palivového systému pro vůz kategorie Formule student. V první části práce je seznámení se soutěží Formula student. V další části jsou popsány možnosti konstrukce palivových systémů a možné volby jednotlivých komponent. Tyto možnosti nám omezují pravidla FSAE, která jsou v další kapitole. Následují hlavní kapitoly, které se zabývají samotným návrhem palivového systému a analýzou vybraných komponent. Poslední částí práce jsou kapitoly, které pojednávají o možnostech výroby dílů a následném zakomponování palivového systému do vozu.
|
|
Použití kompozitních materiálů v automobilovém průmyslu
Bačovský, Marek ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá použitím kompozitních materiálů v automobilovém průmyslu. První část práce zpracovává přehled základních vlastností kompozitů, jejich složení, charakteristiku, výhody a nevýhody. Druhá část práce je zaměřena na jejich aplikaci jak v sériově vyráběných, tak i v závodních automobilech, vč. Formule Student. Závěrečná část přináší výhled do budoucnosti a celkové zhodnocení kompozitních materiálů.
|