Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Logopedická intervence v dětských domovech v Královehradeckém kraji
Peterová, Sandra ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na poskytování logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. Bakalářská práce je rozdělena do třech kapitol, kde jsou dvě kapitoly teoretické a jedna kapitola empirická. V první kapitole teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako jsou logopedie, komunikace, řeč, jazyk a narušená komunikační schopnost. Dále je první kapitola věnována vývoji řeči, jazyka a komunikace v rámci rovin a v poslední řadě popisuje dětské domovy a jejich fungování, roli vychovatele a dítěte a komunikační schopnosti dětí z dětských domovů. Druhá kapitola teoretické části je věnována logopedické intervenci, vymezení pojmu a jeho činnostem, postavení v rámci rezortů zdravotnictví a školství. Empirická část se zabývá dvěma dětskými domovy z Královéhradeckého kraje a jejich poskytováním logopedické intervence. V úvodu empirické části jsou stanoveny hlavní a dílčí cíle a výzkumné otázky, popsány metody a průběh výzkumného šetření. Za hlavní cíl byla určena analýza logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. První část výzkumného šetření je věnována dětskému domovu č. 1 a část druhá dětskému domovu č. 2, jejich charakteristice, fungování a poskytování logopedické intervence. Závěr výzkumného šetření je věnován zhodnocení splnění cílů, odpovědím...
Portfolio profesního rozvoje Denisy Soukalové
Soukalová, Denisa ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce "Portfolio profesního rozvoje" se věnuje v osmi kapitolách profesnímu rozvoji. Práce osahuje informace o osobnosti vychovatele, činnosti školní družiny, o kvalifikaci a kompetencích vychovatele, o pracovišti i studiu na vysoké škole. Součástí této práce je strukturovaný životopis, ve kterých autorka uvádí vzdělání, pracovní zkušenosti i kurzy. Odborná esej se zabývá osobností vychovatele. Další kapitola obsahuje profesiografický rozbor vychovatele, dále, případová studie školy, písemná příprava na hodinu a na závěr reflexní úvaha o vlastním studiu, které autorce pomohla zamyslet se nad vlastním profesním růstu. Jedna z kapitol je zaměřena na rozbor knihy "Školní kázeň v teorii a praxi", která se hodila do konceptu celé práce. Vše je podloženo odbornou literaturou, která je zaznamenána na posledních stránkách bakalářské práce. Objevují se zde i její osobní názory a postoje. KLÍČOVÁ SLOVA Školské zařízení, profese, profesní rozvoj, osobnost, syndrom vyhoření.
Porovnání přístupu pracovníků Dětského domova, Základní školy a Školní jídelny Radenín k dětem se zdravotním postižením a dětem bez zdravotního postižení
ZHORNÁ, Michaela
Cílem této práce bylo zmapovat aktivity pracovníků dětského domova v péči o děti se zdravotním postižením a děti bez zdravotního postižení. Výzkumný soubor tvořilo šest pracovníků Dětského domova, Základní školy a Školní jídelny Radenín, z nichž jedna byla sociální pracovnice, která je neodmyslitelnou složkou při péči o děti. Výzkum byl realizován kvalitativním výzkumem. Pro zodpovězení výzkumných otázek byla použita metoda dotazování a technikou byl polostrukturovaný rozhovor. Data získaná z rozhovorů byla vyhodnocena otevřeným kódováním a následným rozdělením kódů do kategorií. Na základě provedeného výzkumu vyplynulo, že vzdělávání dětí v dětském domově se velice liší, z důvodu návštěvy dvou druhů škol, kdy děti přichází s různou náročností úkolů. Je třeba odlišnost přístupu ve vzdělání k dětem se zdravotním postižením a dětem bez zdravotního postižení. Tím se dostávám k odpovědi na druhou výzkumnou otázku, kdy pracovníci při vzdělávání s dětmi se zdravotním postižením musí používat určité specifické pomůcky, které dětem usnadní práci. Pracovníci se se specifickými pomůckami nesetkávají jen při vzdělávání s dětmi se zdravotním postižením, ale také při rozvoji motoriky a dovedností u chlapce s dětskou mozkovou obrnou. Práce přináší poznatky v oblasti vzdělávání dětí se zdravotním postižením a užívání speciálních pomůcek při práci s těmito dětmi. Těmi pomůckami mohou být edukační karty, které slouží jako pomocník pro rozvoj komunikačních schopností, či pomocná tabulka pro násobení. Z výzkumu je zřejmé, že asistent pedagoga je nepostradatelnou složkou při práci s dětmi se zdravotním postižením, poněvadž tyto děti potřebují individuální péči.
Asistent pedagoga ve školní družině a děti s poruchami chování
ŠVANDOVÁ, Marie
Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak asistenti pedagoga a vychovatelé ve školní družině uvažují o výchově dětí s poruchami chování a problémy v chování. První kapitola se snaží rozlišit poruchy chování a problémy v chování, vymezuje etopedii a definuje poruchy chování, jejich etiologii a diagnostiku. Druhá kapitola se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vymezením pozice asistenta pedagoga z hlediska legislativy České republiky. Třetí kapitola je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se snaží za pomoci fenomenologického rozhovoru přiblížit, jaká je zkušenost asistentů pedagoga a vychovatelů ve školní družině s výchovou dětí s poruchami chování a problémy v chování. Poznatky z vlastního výzkumu jsou porovnávány s teorií uváděnou v odborné literatuře. V závěru jsou vyvozena doporučení pro pedagogickou praxi.
Práce výchovných pracovníků v Dětském centru Jihočeského kraje
PETRÁŠOVÁ, Sandra
Práce se zabývá komplexním popisem práce vychovatele v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, a to formou případové studie Dětského centra Jihočeského kraje, o.p.s. První část diplomové práci popisuje zařízení pro děti vyžadující pomoc v České republice z pohledu legislativy, historie vzniku a základních informací o chodu těchto zařízení. Dále je představena činnost Dětského centra Jihočeského kraje o.p.s., cíle činnosti zařízení, cílová skupina osob, délka pobytu dětí a odchod dětí ze zařízení. V dalších kapitolách diplomové práce je představeno vlastní výzkumné šetření popisující komplexní činnost vychovatele v Dětském centru, včetně několika ilustrativních kazuistik dětí, se kterými vychovatelé v relativně nedávné době pracovali.
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením v Libereckém kraji
Nádvorníková, Lenka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá zaměstnáváním osob se zdravotním postižením v Libereckém kraji. V úvodní části diplomové práce je teoreticky popsán současný stav řešené problematiky. Je v ní vymezen pojem zdravotní postižení a osoba se zdravotním postižením. Dílčí část se věnuje také trhu práce a postavení osob se zdravotním postižením na něm. V závěru teoretické části jsou představeny nástroje podpory začleňování osob se zdravotním postižením na trh práce a subjekty, které se na něm vyskytují. Praktická část diplomové práce obsahuje výsledky výzkumu kvantitativního designu, který byl realizován formou dotazníkového šetření u osob se zdravotním postižením a u zaměstnavatelů v Libereckém kraji. Hlavním cílem práce je zmapování oblasti zaměstnávání osob se zdravotním postižením v Libereckém kraji. Z výsledků vyplynulo, že zaměstnavatelé považují za tři nejzávažnější faktory ovlivňující zaměstnávání osob se zdravotním postižením na otevřeném trhu práce nízké nebo téměř žádné vzdělání OZP (66 respondentů - zaměstnavatelů, tj. 66 %), nedostatek pracovních míst (77 zaměstnavatelů, tj. 77 %) a pověry, mýty a předsudky o OZP. K této možnosti se přiklonilo 63 respondentů - zaměstnavatelů (63 %). Osoby se zdravotním postižením považují za nejzávažnější faktor bránící jejich zaměstnávání na otevřeném trhu práce...
Sociální vztahy a z nich vznikající role ve školní družině z pohledu vychovatelů
ŠTYXOVÁ, Monika
Práce se zabývá sociálními vztahy ve školní družině a rolemi, které díky těmto vztahům vznikají, a to z pohledu vychovatelů. Tedy zda si vychovatelé uvědomují, že je školní družina prostorem pro interakce mezi dětmi. Teoretická část se zaměřuje na kapitoly ze sociální psychologie související s tématem této práce. Dále popisuje oblast pedagogiky volného času, charakterizuje jednotlivá školská zařízení pro neformální vzdělávání a osobu vychovatele ve školní družině. Praktická část se věnuje rozhovorům, jež byly provedeny s pěti vychovatelkami ve třech různých základních školách, a stručně komentuje i rozhovor se dvěma dětmi docházejícími do jedné z družin. V průběhu realizace rozhovorů vyvstala otázka ohledně formálnosti rozhovorů, proto se praktická část lehce dotýká i porovnání, jaký vliv má na rozhovor například prostředí, ve kterém rozhovor probíhá nebo délka praxe respondenta. Všechny vychovatelky si uvědomují, že je školní družina prostředím pro dětské interakce, prostředím, kde děti navazují vztahy a zkouší různé role. Ne všechny už ale umí s tímto faktem pracovat.
Specifika práce pedagoga volného času a vychovatele ve vězeňství
ŠTEYER, Petr
Práce s názvem "Specifika práce pedagoga volného času a vychovatele ve vězeňství" se ve své teoretické části zabývá přiblížením základních pojmů z oblasti vězeňství a stručným popisem Vězeňské služby České republiky. Dále se zaměřuje na oblasti pedagogiky volného času a vychovatelství a zároveň i na samotné profese těchto oborů. Pro vyhotovení teoretické části bylo použito studium odborné literatury, následné strukturování a vyhotovení bakalářské práce. V praktické části bylo cílem zjistit za pomoci dotazníku, jaká jsou specifika práce vychovatelů a pedagogů volného času ve vězeňství, největší rozdíly mezi těmito profesemi a zároveň určit, co mají tyto profese společného. Tento výzkumný cíl byl realizován v rámci Vazební věznice v Českých Budějovicích. Jednalo se tedy o kvalitativní výzkum s pomocí sjednocených otázek, které byly v tištěné formě tzv. dotazníků položeny respondentům. Oslovení respondenti byli rozděleni na základě otázky č. 1 do pomyslných skupin (R1, R2). Následně byly jednotlivé odpovědi selektovány, k již zmíněným skupinám respondentů. Na závěr bylo popsáno a vysvětleno možné potvrzení či vyvrácení výzkumných předpokladů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.