Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh horního nosníku dvousloupového regálového zakladače
Kuděla, Jan ; Kozok, Zbigněv (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem horního nosníku dvousloupového regálového zakladače. V úvodu práce je provedena rešerše skladovacích systémů a popis základních částí regálového zakladače. Dále je proveden návrh kladkového uspořádání s výpočtem lan, kladek a hřídelů a současně návrh kladkového uložení lanového vedení k protizávažím. Následuje návrh pohonu dvojice navijáků synchronizovaných elektronickým kardanem. V poslední části práce je provedena dynamická analýza pohybu zvedacího vozíku v závislosti na velikosti břemene a rozložení břemene s ohledem na dynamický účinek působení protizávaží.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Vydra, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 12 500 kg. V úvodní části práce je uvedena kritická rešerše rozdílných koncepcí, jejíž výstupem je vzájemné porovnání a výběr vhodného koncepčního uspořádaní pro navrhovaný mechanismus. Návrhovým výpočtům jednotlivých částí zdihu předchází stručný teoretický úvod do dané problematiky s odůvodněním volby zvolených komponent. Na základě výpočtů jsou nejprve vybrány nosné prvky lanového systému, jmenovitě lano, vodící a vyrovnávací kladky, lanový buben a části samotného zdvihového mechanismu jako je elektromotor, převodovka a brzda se spojkou. Další část práce obsahuje pevností výpočty bubnu, čepu a určení trvanlivosti ložisek jeho uložení. Součástí práce je výkresová dokumentace obsahující celkovou sestavu zařízení a svařenec lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus jeřábu 25 t
Strommer, Bohumír ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je návrh zdvihového mechanismu jeřábové kočky o nosnosti 25 000 kg. Návrh spočívá ve výpočtech hlavních rozměrů jednotlivých částí zdvihového mechanismu, jako průměry vodících kladek, celkové rozměry navíjecího bubnu, průměr lana, dále pak ve volbě převodovky, brzdy, spojky a elektromotoru. Je zde obsažen pevnostní výpočet lanového bubnu a výpočet trvanlivosti ložiska. Součástí práce je výkresová dokumentace celkové sestavy jeřábové kočky a svařence lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 32 t
Wiesenberg, Adam ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh zdvihového mechanismu dílenského mostového jeřábu pro nosnost 32 000 kg. Úvodní část práce je zaměřena na stručné seznámení se s danou problematikou, následně je uvedena kritická rešerše obdobných existujících konstrukčních řešení s navazujícími kapitolami zabývajícími se zhodnocením koncepcí a výběrem vlastního řešení a poté následuje kapitola Klasifikace jeřábu a zdvihového ústrojí. Druhá část práce se zabývá návrhem a výpočtem hlavních parametrů zdvihového mechanismu zahrnující také volbu ocelového lana, kladek lanového kladkostroje a výpočet rozměru lanového bubnu. V dalších částech je proveden návrh a kontrola lanového bubnu, volba jednotlivých komponent zdvihového mechanismu například elektromotoru, převodovky, brzdy a spojek. Závěr práce obsahuje výběr a způsob kontroly ložisek, návrh čepu bubnu a postup kontroly spoje těsného pera. Nedílnou součástí práce je také výkresová dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Posouzení traverzy mostového magnetového jeřábu 15t
Bartušek, Filip ; Jelínek, Petr (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá některými částmi mostového magnetového jeřábu o jmenovité nosnosti 15 tun. Tento jeřáb je určen pro provoz v ocelárně k manipulaci se sochory pomocí magnetů zavěšených na traverze. Tato práce je zaměřena na návrh zdvihového a pojezdového ústrojí kočky, volbu jednotlivých komponent na základě příslušných norem a výpočtů. Dále je pak provedena kontrola magnetové traverzy z hlediska její únosnosti dle normy ČSN EN 13001.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Dokoupil, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Hloska, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh zdvihového mechanismu se jmenovitou nosností 20000 kg. Výpočty určují parametry kladkostroje, rozměry lanového bubnu, jeho uložení a pevnostní kontrolu. Je navržen pohon mechanismu a zpracována výkresová dokumentace sestavy mechanismu, svařovací sestavy lanového bubnu a výrobního výkresu čela lanového bubnu.
Otočný sloupový jeřáb plnícího vozu koksárenské baterie
Hurník, Štěpán ; Plachký, Pavel (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem řešení otočného sloupového jeřábu plnícího vozu koksárenské baterie, který slouží k práci s kusovými břemeny, opravám a údržbě plnícího vozu a čištění stoupaček baterie. V první části této práce byla zvolena daná koncepce řešení. U této koncepce byla navrhnuta hlavní ocelová konstrukce jeřábu, která byla následně zkontrolována pevnostní analýzou pomocí MKP programu I-DEAS NX 11. Dále byl s využitím zadaných parametrů uskutečněn výpočtový návrh hlavních součásti zdvihového a pojezdového mechanismu. Závěrem této práce je uvedeno shrnutí výsledků zadaných cílů. Přílohu této práce tvoří výkres celkové sestavy jeřábu.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Juda, Lukáš ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky o nosnosti 16 000 kg. Práce obsahuje výpočty základních parametrů zdvihu (průměr lana, průměry kladek, celkové rozměry lanového bubnu, návrh elektromotoru, převodovky, frekvenčního měniče, zubových spojek a brzdy zdvihového mechanismu), pevnostní kontrolu lanového bubnu a výpočet ložiska pro uložení lanového bubnu. Součástí práce je výkres sestavení přesněji výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu a výkres svarku lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 32 t
Wiesenberg, Adam ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh zdvihového mechanismu dílenského mostového jeřábu pro nosnost 32 000 kg. Úvodní část práce je zaměřena na stručné seznámení se s danou problematikou, následně je uvedena kritická rešerše obdobných existujících konstrukčních řešení s navazujícími kapitolami zabývajícími se zhodnocením koncepcí a výběrem vlastního řešení a poté následuje kapitola Klasifikace jeřábu a zdvihového ústrojí. Druhá část práce se zabývá návrhem a výpočtem hlavních parametrů zdvihového mechanismu zahrnující také volbu ocelového lana, kladek lanového kladkostroje a výpočet rozměru lanového bubnu. V dalších částech je proveden návrh a kontrola lanového bubnu, volba jednotlivých komponent zdvihového mechanismu například elektromotoru, převodovky, brzdy a spojek. Závěr práce obsahuje výběr a způsob kontroly ložisek, návrh čepu bubnu a postup kontroly spoje těsného pera. Nedílnou součástí práce je také výkresová dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 10000 kg / M5
Drábík, Michal ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 10 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši dnes vyráběných jeřábových koček a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních částí zdvihového mechanismu, jako jsou: průměr lana, průměry kladek, celkové rozměry lanového bubnu, volba a návrh elektromotoru, převodovky, brzdy, frekvenčního měniče, zubové a bubnové spojky. Poslední kapitola je věnována pevnostnímu výpočtu lanového bubnu, trvanlivosti ložiska, kontrole pevnosti svaru a radiálního zatížení. Součástí práce je výkresová dokumentace sestavy zdvihového mechanismu a svařence lanového bubnu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.