Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Snímače a akční členy pro spalovací motory
Prouza, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem nejdůležitějších snímačů a akčních členů pro chod spalovacího motoru. Je v ní uveden popis konstrukce a princip funkce každého snímače a členu. V první části se práce zabývá snímači, které snímají stav a průběh činností v motoru, převedou je na signál a následně pošlou do řídící jednotky ke zpracování. V druhé části jsou popsány akční členy, které zpracovávají informace z řídící jednotky a následně je převádějí na mechanický pohyb.
Programovatelný zapalovací systém zážehového motoru
Friedel, Daniel ; Kubíček, Michal (oponent) ; Tošovský, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací programovatelného kapacitního zapalování napájeného z palubní sítě. Při návrhu byl kladen důraz na co největší univerzálnost celého systému, zejména možnosti měnit hodnoty předstihu změnou programu v mikroprocesoru, Ten je řídícím prvkem zapalování. V práci jsou dále rozebrány používané metody pro snímání otáček motoru a řízení zapalování. Rovněž tak je představena realizace hardwarové a softwarové části a vypracovaná metodika kalibrace snímače otáček. Zapalování je koncipováno tak, aby nebylo nutné zasahovat do vysokonapěťové (dále VN) části zapalovací soustavy.
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Huška, Lukáš ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce nás seznamuje se zapalovacími systémy používanými v automobilech se spalovacími motory a s problematikou nastavování správné doby zapálení směsi ve válcích. Také jsou zde popsány používané způsoby vstřikování paliva u zážehových motorů a jejich řízení. Další kapitola se zabývá řídící jednotkou a popisuje hlavní činnosti, které musí u dnešních motorových vozidlech vykonávat. Jako ukázka slouží příklad posloupnosti dějů, nutných k výpočtu a nastavení správné velikosti předstihu. Na závěr je vypracována názorná animace pro použití ve cvičeních předmětu Automobilová elektrotechnika. Slouží ke snadnějšímu pochopení již popsaných činností vykonávaných řídící jednotkou. Pro laboratorní cvičení je zde ještě uvedena možnost měření výkonu motoru při změnách parametrů řídící jednotky.
Technologie výroby těla statoru zapalování motocyklu Jawa Pionýr
Zeman, Petr ; Dvořák, Jaromír (oponent) ; Sliwková, Petra (vedoucí práce)
Motocykly Jawa 50, vyráběné v řadě modelů mezi lety 1958 a 1982, byly osazovány několika typy zapalování. Ta však nejsou z dnešního pohledu vyhovující. Bakalářská práce popisuje původní konstrukce, komerční i amatérské úpravy zapalování a jejich výhody a nevýhody, a zabývá se návrhem nové konstrukce a variantami osazení jednotlivými cívkami. Dále se zabývá výrobou těla zapalování, volbou polotovaru, strojů a nástrojů a sestavení technologického postupu a výkresové dokumentace.
Vliv předstihu zážehu na konečné složení spalin
Benáček, Richard
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spalovacích motorů, zejména pak vlivem předstihu zážehu na parametry zážehového motoru. Cílem práce bylo stanovit závislost složení emisí výfukových plynů na předstihu zážehu. Vlastní měření probíhalo v motorové zkušebně firmy ABC v Brně, která se zabývá vývojem turbodmychadel. Naměřené hodnoty zpracovány podle předem stanovené metodiky. Výsledky této práce ukazují, jaký vliv má předstih zážehu jak na produkci emisí výfukových plynů, tak na výkonnostní parametry zážehového motoru a dávají tak prostor pro optimalizace dle provozních požadavků.
Snímače a akční členy pro spalovací motory
Prouza, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem nejdůležitějších snímačů a akčních členů pro chod spalovacího motoru. Je v ní uveden popis konstrukce a princip funkce každého snímače a členu. V první části se práce zabývá snímači, které snímají stav a průběh činností v motoru, převedou je na signál a následně pošlou do řídící jednotky ke zpracování. V druhé části jsou popsány akční členy, které zpracovávají informace z řídící jednotky a následně je převádějí na mechanický pohyb.
Univerzální automobilová palubní jednotka s řízením předstihu
Ambrož, Milan ; Pospíšil, Martin (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem univerzální palubní jednotky pro starší dvoutaktní automobily s řízením předstihu zapalování motoru. Jako doplňková funkce je zobrazování údajů spojených s provozem vozidla. Při návrhu byly zohledněny také požadavky majitelů vozidel, pro která je jednotka určena.
Univerzální elektronické zapalování pro spalovací motory
Čmelík, Matouš ; Knobloch, Jan (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem elektronického zapalování pro dvouválcové dvoutaktní motory. V práci je popsán stávající systém zapalování. Dále jsou popsány možnosti snímání polohy klikové hřídele motoru. Návrh systému zapalování je navrhován převážně pro motory JAWA, ČZ a motory Trabant. Při návrhu je kladen důraz na robustnost a spolehlivost celého zapojení. Hlavní předností celé navrhované konstrukce je je možnost nastavit předstih jako funkci vnějších parametrů, jako jsou například otáčky nebo teplota motoru. Navržené zapalování bylo vyzkoušeno v praxi ve vozidle Velorex.
Systémy zapalování zážehových motorů
Sikora, Jakub
Velkou měrou působí na spalováni v zážehovém motoru, proces zažehnutí směsi paliva se vzduchem. Je zapotřebí ho řídit, měnit okamžik zážehu vzhledem k podmínkám ve kterých motor pracuje. Zapalováni musí vzít v potaz všechny aspekty provozu spalovacího motoru a vyhodnotit správný okamžik, kdy provést zapálení směsi. Tím se velkou měrou ovlivňuje výkon spalovacího motoru a jeho účinnost. Správný okamžik zážehu ovlivňuje i složení spalin odcházejících ze spalovacího procesu. Tato práce sumarizuje možnosti zapálení směsi a možnosti řízeni správného okamžiku zážehu. Jsou zde popsány základní části současných zapalování, rozdíly a vylepšeni. Také je zde popsán postupný vývoj od mechanického ovládáni zážehu a změny doby zážehu, vzhledem k podmínkám provozu až po moderní způsoby regulace pomocí elektronických řídících jednotek, které informace shromažďují pomocí elektronických snímačů. Na závěr se věnuji modernímu způsobu zapálení směsi bez iniciace elektrickým výbojem. Dochází ke vzníceni směsi paliva se vzduchem způsobenému nárůstem teploty vlivem jejího stlačeni ve spalovacím prostoru tzv. HCCI
Analýza systému zapalování a vstřikování paliva
Schnabl, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Zapalovací a vstřikovací soustava v jakékoliv podobě jsou nedílnou součástí každého automobilu. Vývoj těchto soustav jde ruku v ruce s rozvojem automobilismu a jeho stále většího průmyslu. Od devatenáctého století do současnosti došlo v tomto odvětví výrazného pokroku. Tato práce se především zaměřuje na popis těchto dvou soustav a jejich rozdělení. Vývoj je zachycen od nejstarších systémů až po nejnovější systémy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.