Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chatbot pro Smart Cities
Jusko, Ján ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je zjednodušit přístup k informacím občanům statutárního města Brno a zároveň modernizovat způsob komunikace mezi občanem a jeho městem. Zvolený problém práce řeší vytvořením konverzačního agenta - chatbota Kroka. S využitím umělé inteligence a analyzátoru českého jazyka je agent schopen porozumět určité množině textových dotazů v přirozeném jazyce a odpovídat na ně. Agent je dostupný na platformě Messenger a disponuje znalostní bází, která obsahuje data poskytnutá městem. Při provedení rozsáhlého uživatelského testování na celkovém počtu 76 občanů města se ukázalo, že až 97\% respondentům se líbí idea městského chatbota a vědí si představit, že ho budou pravidelně používat. Hlavním zjištěním této práce je, že široká veřejnost dokáže dobře přijmout a efektivně využívat chatbota a výsledky této práce motivují k dalšímu vývoji praktických aplikací konverzačních agentů.
Mobilní aplikace pro pořizování a prohlížení fotografií stejného objektu v různých časech
Plšek, Dominik ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Refotografie je již dlouhou dobu zkoumaným tématem v oboru fotografie. Cílem refotografie samotné je opakovaně pořizovat fotografie stejné scény v různých časech. Výsledkem je kolekce fotografií s referenční, mnohdy historickou fotografií zachycující vývoj a případně změny focené scény. Nicméně refotografie samotná je pro fotografy nesnadným úkonem. Fotograf se musí vyrovnat s pohyby v šesti stupních volnosti a případnými změnami předmětu fotografie nebo změnou jeho okolního prostředí. V poslední době se výzkum zabývá výpočetní refotografií využívající výpočetní postupy a algoritmy z oboru počítačového vidění, se záměrem omezit překážky při pořizování opakované fotografie.       Cílem diplomové práce je vytvořit mobilní aplikaci sloužící uživatelům k zachycení preciznější refotografie a umožnit její sdílení s ostatními uživateli aplikace. Navržená aplikace využívá dostupných senzorů na zařízení k navigaci uživatele na odpovídající lokaci. Současně uživatele provází během procesu k vyfocení přesnější refotografie. Uživatelské rozhraní aplikace je specificky navrženo pro refotografii. Práce obsahuje témata návrhu uživatelského rozhraní, vývoje mobilních aplikací pro operační systém iOS a návrh a produkční nasazení serverové části služby a API pro mobilní aplikaci.
Rozšířená realita pro deskové hry a vzdělávací aplikace
Záleský, Jiří ; Kapinus, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu rozšířené reality a jejího užití pro stolní hry a výukové aplikace na interaktivním stole. Cílem bylo vytvoření samostatného systému umožňujícího snadné vytváření her pro interaktivní stůl, a to formou návrhu systému umožňujícího komunikaci s interaktivním stolem a vývojem demoaplikace, která prezentuje funkcionalitu systému. V části týkající se návrhu systému byly představeny v práci použité technologie a nástroje, např. C++, Qt nebo Catkin, a vytvořen první návrh hry - demoaplikace. V implementační části je vysvětlen způsob převodu návrhu na fungující aplikaci, včetně popisu vnitřní struktury aplikace. Poslední část práce, věnovaná testování, přináší kromě odhalení chyb aplikace i další návrhy na její rozšíření v budoucnu. Výsledkem práce je fungující systém pro rozšířenou realitu a demoaplikace na něho navazující, což v budoucnu poslouží k vytváření dalších programů využívajících interaktivní stůl. Systém je určený pro použití na interaktivním stole ARTable3.
Interaktivní prezentační systém genealogických dat
Kakiš, Dávid ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a tvorbou aplikácie za účelom poskytnutia alternatívy prezentovania genealogických dát. Práca dokumentuje základné teoretické poznatky z odvetvia genealógie, užívateľskej interakcie s počítačovým systémom a existujúcich softvérových riešení. V práci bola vytvorená jednostránková webová aplikácia implementovaná v prostredí frameworkov Laravel a AngularJS, obsahujúca vlastný spôsob ukladania dát v MySQL. Aplikačný výstup by mal v praxi poskytnúť jednoduché rozhranie pre pohodlnú obsluhu a prezentáciu rodokmeňov čo najširšej skupine užívateľov.
Web Application for Information Dashboard Design
Pastushenko, Olena ; Ismael, Mazen (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
This paper describes the steps of designing and development of the Web Application for Information Dashboard Design. The primary challenge is not only to visualize the data on the charts, but also to increase the usability of the final product and to allow programmers to add new widgets quickly and with minimum input required. Visualization tools are being analyzed both from the historical and modern perspectives. Big attention is paid to how human brain perceives information. Charts development tools (in particular, JavaScript libraries) are analyzed and the need in a new application is proven. Development is then described as an iterative process, including application prototype designing and several phases of usability testing and evaluation. As a part of the project, the open-source Vue.js extension for working with charts is developed. Resulting application satisfies all initial requirements and allows to create a new dashboard based on custom design, or using one of the predefined templates.
Logická hra založená na celulárním automatu
Škopková, Věra ; Trunda, Otakar (vedoucí práce) ; Chromý, Miloš (oponent)
Tato práce se zabývá využitím celulárního automatu pro vytvoření logické hry. Popisuje klady a zápory jednotlivých typů celulárních automatů a jejich potenciál pro použití v logické hře. Dále se věnuje podrobnému návrhu pravidel hry a tvorbě uživatelského rozhraní. Vytvořená hra podporuje jednorozměrné celulární automaty o dvou až deseti stavech a umí pracovat jak s klasickými, tak s totalistickými přechodovými funkcemi. Cílem hry je odhalit hodnoty buněk, které vygeneroval celulární automat, na základě pravidel přechodové funkce, která jsou hráči známa. Hra je velmi variabilní, nabízí uživateli herní i vizuální parametry, které lze měnit. Navíc hra poskytuje dva nástroje pro vytváření nových celulárních automatů. Prvním z nich je vizuální editor, ve kterém lze pohodlně vytvářet nové či upravovat stávající celulární automaty. Druhým je generátor, který je schopný nalézt pravidla a ohodnocení výchozí generace buněk, z nichž lze vygenerovat konkrétní obrazce.
Rozvrhování úkolů v dobrovolnické organizaci
Žofák, Norbert ; Trunda, Otakar (vedoucí práce) ; Barták, Roman (oponent)
Předmětem této práce je analýza a implementace nástroje, který bude podporovat rozvrhování práce pro jednotlivé pracovníky na každý den v rámci každoroční týdenní dobrovolnické brigády. Rozvrhování probíhá poloautomaticky na základě nejrůznějších kritérií. Uživatelé nástroje vidí vždy aktuální stav výpočtu a mohou jej v průběhu ovlivňovat. Součástí práce je analýza výběru algoritmů použitých k rozvrhování a jejich následné srovnání na reálných datech. Nástroj bude zároveň evidovat všechny potřebné údaje o pracovnících, dostupných pracích, oblastech a autech. Důraz je dále kladen na jednoduchost a intuitivnost ovládání a zadávání dat.
Analýza uživatelských rozhraní
Říha, Roman ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Zavoral, Filip (oponent)
Grafická uživatelská rozhraní (GUI) jsou v dnešní době všudypřítomná a mnoho programů komunikuje s uživatelem pouze pomocí tohoto prostředku. GUI se v různých programech se od sebe často liší, jinak se chovají a jinak jsou vytvářena. Pokud by měli uživatelé k dispozici nástroj, kterým by bylo možné získat strojově čitelné informace o struktuře těchto rozhraní a pozicích jejich jednotlivých komponent, bylo by možné automatizovat obsluhu těchto aplikací, či implementovat nástroje, které by zpřístupnily tyto aplikace pro jedince se zrakovým postižením. V této práci se podařilo implementovat velmi flexibilní nástroj, jenž umožňuje provádět analýzu různými metodami, dovoluje tyto metody kombinovat a také poskytuje možnost dodatečně implementovat nové metody analýzy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Uživatelské rozhraní pro řízení technologií
Zapletal, Filip ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce popisuje systémy a uživatelská rozhraní pro dohled a řízení technologických zařízení. Čtenáři přibližuje základní přístupy k tomuto problému, běžně používané komunikační protokoly a existující uživatelské rozhraní. Na základě zjištěných poznatků jsou definovány požadavky pro návrh moderního uživatelského rozhraní pro řízení technologií, zvláště v oblastech zpracování čisté a odpadní vody. Závěr práce tvoří popis implementace uživatelského rozhraní na základě definovaných požadavků a srovnání s existujícími systémy.
Tvorba uživatelského rozhraní mobilního ovladače pro interaktivní obrazovky
Nová, Jana ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvoření responsivní frontendové části mobilního ovladače pro aplikace na interaktivních obrazovkách s využitím moderních frontendových technologií. V teoretických kapitolách je čtenář seznámen se základními principy přístupnosti a použitelnosti včetně představení testovacích nástrojů, kterými lze tyto principy kontrolovat. Dílčím cílem práce je vytvoření stručného průvodce moderními frontendovými nástroji a technologiemi jako jsou například frontendové frameworky, CSS preprocesory či nástroje pro automatizaci úloh na frontendu. V praktické části jsou také tyto popsané nástroje a technologie využity pro tvorbu mobilního ovladače.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.