Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Controlling Virtual Avatar in Microsoft HoloLens with Use of Real-World Elements
Fajtová, Klaudia ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Aim of this paper is to study the problem of surface scanning and mapping in augmented reality using the Microsoft HoloLens headset and to introduce the solution on how to dynamically generate virtual content that would be able to respond to dynamic environment changes. The goal is to collect the data about the real environment in order to gain the knowledge of its modifications, to process it and understand. To accomplish this goal, HoloLens native components for spatial awareness were used. The final application that demonstrates this functionality contains a virtual avatar that moves around the environment in order to collect randomly generated targets. The character is able to react on dynamic environment changes and is controlled by the gamepad, connected to the headset via Bluetooth.
Visualization of Detected Objects from Drone in Microsoft HoloLens 2
Osvald, Filip ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Drones have become increasingly valuable in various fields, such as surveillance, disaster management and search and rescue operations. However, transmitting the data and geographic information captured by drones to ground personnel presents a significant challenge. The task becomes even more complex when multiple drones are used, making the processing of information by a single drone operator highly inefficient. The objective of this thesis is to develop a system capable of displaying objects detected by a drone in Mixed Reality. The thesis assess the usability of such a system for information conveying, and identifies suitable devices and technologies that can be incorporated into the system.
Robotic Workplace Programming Using Microsoft HoloLens 2
Hiadlovská, Simona ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
This thesis focuses on usability of mixed reality head-mounted display - Microsoft HoloLens in programming a robotic workplace. Use of the headset is demonstrated by created user interface. The thesis builds on the existing user interface-- AREditor connected to ARServer. It allows the user to add and manipulate with 3D objects of robots and collision objects to the workplace scene. Subsequently, users can add specific tasks to the created scenes, in which they can use 3D action objects and action points to determine the type of action and the place of its execution. User can combine actions by links that determine the order in which actions are performed. All functions are available in a simple menu, which is displayed to the user whenever he looks at his hand. The resulting user interface is tested using user experiments, where the participants of the experiment tested the designed user interface and the existing AREditor interface in simple tasks.
Interaktivní demo rozšířené reality s haptickou odezvou
Drexler, Filip Emanuel ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je spojiť funkcionalitu zariadení Stratos Explore a Hololens 2, to znamená vytvorenie virtuálneho objektu, ktorý bude zobrazený pomocou rozšírenej reality ako hologram a pri dotyku tohto objektu bude cítiť jeho haptickú odozvu vďaka ultrazvukovým vlnám.   Výstupom sú aplikácie, pre Stratos Explore a Hololens 2, ktoré spolu komunikujú sieťovou komunikáciou. V aplikáciach je hologram gule, ktorý má haptickú odozvu a je ním možné buď manipulovať v jednej aplikácií, alebo ho rukou odrážať v aplikácií s mini hrou, kde je cieľom rozpučiť guľou chrobáky, ktoré sa pohybujú po zemi.
Využití Head-mounted displejů v managementu rizik u obráběcích strojů
Jelínek, Martin ; Kotek, Luboš (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá provedením a technickými možnostmi VR headsetů a jejich uplatněním ve strojírenství, v oblasti managementu rizik u obráběcích strojů, při využití zkušeností z jiných oblastí a historie. V praktické části je provedena analýza rizik u vybraného stroje (vertikální obráběcí centrum) prostřednictvím kontrolních seznamů a virtuálními technologiemi. Techniky analýzy rizik jsou následně porovnány a zhodnoceny. Výstupem je vyhodnocení výsledku a návrh praktického využití virtuální reality v praxi.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Václavík, Marek ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Ovládání drona může být nelehký úkol a spolu s rozrůstající se škálou využití a zájmem o tyto bezpilotní letouny, se zvedá zájem i o dokonalejší a vyspělejší nástroje určené k jejich ovládání. V mnoha odvětvích se na repetetivní úkoly drona využívají auto-pilotní programy, které zajistí určitou míru automatizace. Zůstává stále mnoho situací, kdy je zapotřebí ovládat drona manuálně, tedy s přítomností osoby, která letoun ovládá. Takový pilot je právě nejvíce závislý na nástroji, který k ovládaní drona využívá a ve většině případů nepotřebuje pouze drona ovládat, ale mít dostatek údajů jak o letounu, tak o jeho okolí.      Běžně využívané aplikace tyto údaje zobrazují operátorovi na displej zařízení, což způsobuje určitou míru dezorientace pro pilota, který je nucen přepínat mezi těmito kontexty. Cílem této práce je prozkoumat možnost využití rozšířené reality, jakožto prostředí pro nástroj ulehčující pilotovi s dronem operovat a plnit různá zadání. Pro zobrazení rozšířené reality jsou použity brýle Microsoft HoloLens 2, které v rámci vyvinuté aplikace v reálném čase zobrazují informace potřebné k ovládání drona a zvládnutí různých úkonů přímo do prostoru k dronu na obloze, čímž se minimalizuje nutnost přepínání kontextu.
Controlling Virtual Avatar in Microsoft HoloLens with Use of Real-World Elements
Fajtová, Klaudia ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Aim of this paper is to study the problem of surface scanning and mapping in augmented reality using the Microsoft HoloLens headset and to introduce the solution on how to dynamically generate virtual content that would be able to respond to dynamic environment changes. The goal is to collect the data about the real environment in order to gain the knowledge of its modifications, to process it and understand. To accomplish this goal, HoloLens native components for spatial awareness were used. The final application that demonstrates this functionality contains a virtual avatar that moves around the environment in order to collect randomly generated targets. The character is able to react on dynamic environment changes and is controlled by the gamepad, connected to the headset via Bluetooth.
Hra Portal pro Microsoft HoloLens
Bandik, Matej ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cieľom práce bolo vytvoriť adaptáciu počítačovej hry Portal pre zariadenie Microsoft HoloLens. Požadovaná aplikácia by mala demonštrovať koncept hry v reálnom prostredí. Ďalším dôležitým požiadavkom bolo užívateľa úplne oprostiť od použitia počítačového príslušenstva a presunúť rozhranie celej aplikácie do reálneho priestoru. Výsledkom je natívna aplikácia pre Universal Windows Platform, ktorá prevádza herné mechaniky a modely hry Portal z počítačového 2D prostredia do reálneho 3D priestoru. V jej hlavnej časti je užívateľ zasadený do role riešiteľa logických hádaniek, v ktorých využíva gestá na manipuláciu s hologramami či aktiváciu rôznych mechanik. Druhá časť užívateľovi sprístupňuje možnosť pretvárať reálne prostredie vkladaním virtuálnych objektov. Ich logickým usporiadaním môže vytvárať rôzne riešiteľné hádanky priamo v priestore, v ktorom sa nachádza. Vytvorená aplikácia efektívne využíva rozšírenú realitu a možnosti zariadenia Microsoft HoloLens na prezentáciu základného konceptu hry Portal.
Aplikace smíšené reality v průmyslu 4.0 a robotice
Jedovnický, Michal ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem této práce je rešerše současného vývoje trendu využívání smíšené reality v průmyslu a robotice a jejich možný vývoj do budoucna. Dále pak praktické seznámení se se systémem Acer Mixed Reality Headset a vytvoření virtuální scény.
Security Analysis of Immersive Virtual Reality and Its Implications
Vondráček, Martin ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Pluskal, Jan (vedoucí práce)
Immersive virtual reality is currently used not only for entertainment but also for work and social interaction where user's privacy and confidentiality of the information has a high priority. Unfortunately, security measures applied by software vendors are often not sufficient. This thesis delivers an extensive security analysis of a popular VR application Bigscreen which has more than 500,000 users. Techniques of network traffic analysis, penetration testing, reverse engineering, and even application crippling were utilised. Research led to a discovery of critical vulnerabilities directly exposing the privacy of the users and allowing the attacker to take full control of a victim's computer. Found security flaws allowed distribution of malware and creation of a botnet using a computer worm spreading in virtual environments. A novel VR cyber attack Man-in-the-Room was implemented. Furthermore, a security vulnerability in the Unity engine was discovered. Carried out responsible disclosure has helped to mitigate the risks for more than half a million Bigscreen users and all affected Unity applications worldwide.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.