Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Kantor, Táňa ; Galeová, Nicol (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusové linky MHD a vlakovou stanici. Vlaky jsou přiváděny do města po stávající železniční vlečce. Návrh se dále zabývá urbanistickým řešením napojením řešeného území na centrum města a nově vzniklou okružní trasu, která by vedla ze ZOO do centra. Výsledkem je prostor, který v sobě zahrnuje jak dopravní infrastrukturu, tak i veřejný prostor, který je propojen s okolními místy a vytváří jasný a zapamatovatelný orientační bod.
Laboratorní model magnetohydrodynamického generátoru
Hanžl, Ondřej ; Krbal, Michal (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou magnetohydrodynamických (MHD) generátorů, konkrétně je v rámci práce zkonstruován funkční model MHD generátoru. Práce je rozdělena na teoretickou a experimentální část. V teoretické části práce je rozebrána problematika magnetohydrodynamické přeměny a MHD generátorů obecně. V experimentální části je popsán samotný model využívající vodné roztoky chemických sloučenin jako pracovní látku a neodymové magnety k vytvoření magnetického pole. Model byl úspěšně otestován a bylo změřeno generované napětí a proud.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Valach, Lukáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží v poloze „U řeky“ (Ac), která byla vybrána z několika variant přestavby Železničního uzlu Brno (ŽUB). Cílem této práce je vytvoření architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude důležitým přínosem pro rozvoj města Brna, zlepšení dopravní situace a komfort široké veřejnosti či obyvatel nové přiléhající čtvrti Trnitá. Řešené území se nachází v katastrálním území Komárov, Štýřice a Trnitá. Výšková dominanta je zde zastoupena budovou Europointu (115 metrů). Je umístěna v ose nového bulváru, na jehož druhém konci spatříme malebný Petrov. Přiléhá k němu hlavní vstupní prosklená hala. V přednádraží jsou umístěny stavby veřejné vybavenosti. Severně od Europointu je to menší objekt s funkcí start-upových dílen a kanceláří. Směrem k řece pak přednádražní náměstí a terminál MHD. Poslední stavba je hotel s volnočasovými aktivitami, zájmovými kroužky. Ukončení přednádražního prostoru u řeky je navrženo parkovou úpravou. Důležité je napojení na cyklostezku vedoucí podél řeky. Řeka je v tomto místě rozšířena a je do ní vložen menší přístupný ostrůvek. Nové drážní těleso je určeno závazným podkladem SŽDC, které obsahuje kolejiště na náspech a na mostní konstrukci v úrovní 7,1 metru nad úrovní okolního terénu. Řešená část je ohraničena dvěma náspy, které budou pravděpodobně vytvořeny jako masivní železobetonové stěny. Mostní konstrukce ležící mezi těmito náspy má rozměry přibližně 154x368 metrů, což odpovídá ploše 8 fotbalových hřišť. Mostovka bude vynesena na sloupech o daném rastru. Základním principem v návrhu nového hlavního nádraží je jednoduchost, čitelnost a funkčnost. Zastřešení vlakových nástupišť, tj. veškeré konstrukce nad úrovní kolejiště, jsou důležitou součástí a vytvářejí dominantu okolí, poznávací bod a do jisté míry mění i panorama města. Můj návrh je ovlivněn v blízkosti protékající řekou Svratkou a dostatečným množstvím zeleně.
Brněnská třída
Seidl, Benjamín ; Holcner, Petr (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá návrhom Brněnské třídy ako netranzitnej komunikácie obslužného charakteru s prevládajúcou pobytovou funkciou, a jej zameranie na alternatívy k individuálnej automobilovej doprave. Vzhľadom na zmeny priorít v území je návrh cielený na potlačenie v minulosti tranzitnej funkcie Brněnskej – historicky Nové Městské – třídy.
Vizualizace hromadné dopravy v ČB pomocí GIS
VONDRUŠ, Pavel
Úvodní literární rešerše shrnuje základy geografických informačních systémů (GIS), popisuje nejvyužívanější programy a prostorovou analýzu. Dále jsou uvedeny základ-ní informace o Českých Budějovicích, a především o městské hromadné dopravě v tomto městě. Praktická část diplomové práce se zabývá vizualizací městské hromadné dopravy v Českých Budějovicích. Byla vytvořena mapa všech linek MHD pomocí ArcMap. Práce dále obsahuje detailnější průzkum vybraných linek. U těchto linek byla sesbírá-na data pomocí aplikace Tracker for ArcGIS, která byla následně vyhodnocena. U vybraných linek byla také provedena analýza počtu přepravovaných osob a zpoždění jednotlivých spojů. Provedený průzkum byl ovlivněn probíhající pandemií nemoci covid-19.
MHD nestability plazmatu pozorované ve výbojích tokamaku COMPASS
Kripner, Lukáš ; Němeček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Havlíček, Josef (oponent)
Tokamak Compass (R = 0.56 m, a = (0.23 × 0.38) m, Ip = 200 − 400 kA, BT = 1.2 − 2.1 T a délkou pulsu přes 1 s) je nejmenší zařízení s ITER-relevantní geometrií plazmatu v poměru 1:10 k velikosti ITERu. Udržení tokamakového plazmatu je silně omezeno výskytem magnetohydrodynamických (MHD) nestabilit, které se vyskytují během výboje. Na základě rešerše literatury jsou v práci shrnuty teoretické úvahy a typické chování MHD nestabilit tokamakového plazmatu. Toto pojednání je zakončeno přehledem diagnostiky tokamaku Compass a různých technik určených na analýzu dat. Na závěr jsou ukázány a diskutovány ukázky chování plazmatu na tokamaku Compass ovlivněného tearing módy a sawtooth. 1
Verejná doprava v Prahe počas socializmu
Frajková, Lucia ; Štemberk, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Diplomová práca mapuje fungovanie, problémy a úskalia verejnej dopravy v Prahe počas socializmu v rokoch 1948 až 1974. Tieto roky reprezentujú nástup komunistizmu v Československu k moci a rok uvedenia pražského metra do prevádzky. Cieľom práce bolo preskúmanie tohto vymedzeného obdobia z hľadiska verejnej dopravy, jej vplyvu na rozvoj mesta, na to, ako sa rôzne typy mestskej hromadnej dopravy navzájom ovplyvňovali a dopĺňali, aký bol jej dopad na samostných cestujúcich a napríklad aj na to, ako plánovanie metra v tomto období ovplyvnilo prevádzku autobusov, trolejbusov a električiek. Zistili sme, že aj napriek tomu, že metro bolo najskôr len akýmsi nepotrebným plánom, neskôr sa celá sústava pražskej MHD začala sústreďovať a meniť práve kvôli jeho realizácií. Kľúčové slová: MHD, električky, autobusy, metro, rozvoj mesta
Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidel MHD
Sýkora, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá vývojem pojišťovnictví, a to od prvních náznaků pojišťování po současnost. Také vysvětluje veškeré důležité pojmy, které s touto problematikou souvisí. Dále se zaměřuje především na neživotní pojištění, oblast odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidel. Nabízí pohled do historie brněnské městské hromadné dopravy. Popisuje současnou situaci a nahlíží do vizí budoucnosti. V neposlední řadě poukazuje i na riziková místa a území s nejvyšší četností dopravních nehod městské hromadné dopravy ve městě Brně
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Valach, Lukáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží v poloze „U řeky“ (Ac), která byla vybrána z několika variant přestavby Železničního uzlu Brno (ŽUB). Cílem této práce je vytvoření architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude důležitým přínosem pro rozvoj města Brna, zlepšení dopravní situace a komfort široké veřejnosti či obyvatel nové přiléhající čtvrti Trnitá. Řešené území se nachází v katastrálním území Komárov, Štýřice a Trnitá. Výšková dominanta je zde zastoupena budovou Europointu (115 metrů). Je umístěna v ose nového bulváru, na jehož druhém konci spatříme malebný Petrov. Přiléhá k němu hlavní vstupní prosklená hala. V přednádraží jsou umístěny stavby veřejné vybavenosti. Severně od Europointu je to menší objekt s funkcí start-upových dílen a kanceláří. Směrem k řece pak přednádražní náměstí a terminál MHD. Poslední stavba je hotel s volnočasovými aktivitami, zájmovými kroužky. Ukončení přednádražního prostoru u řeky je navrženo parkovou úpravou. Důležité je napojení na cyklostezku vedoucí podél řeky. Řeka je v tomto místě rozšířena a je do ní vložen menší přístupný ostrůvek. Nové drážní těleso je určeno závazným podkladem SŽDC, které obsahuje kolejiště na náspech a na mostní konstrukci v úrovní 7,1 metru nad úrovní okolního terénu. Řešená část je ohraničena dvěma náspy, které budou pravděpodobně vytvořeny jako masivní železobetonové stěny. Mostní konstrukce ležící mezi těmito náspy má rozměry přibližně 154x368 metrů, což odpovídá ploše 8 fotbalových hřišť. Mostovka bude vynesena na sloupech o daném rastru. Základním principem v návrhu nového hlavního nádraží je jednoduchost, čitelnost a funkčnost. Zastřešení vlakových nástupišť, tj. veškeré konstrukce nad úrovní kolejiště, jsou důležitou součástí a vytvářejí dominantu okolí, poznávací bod a do jisté míry mění i panorama města. Můj návrh je ovlivněn v blízkosti protékající řekou Svratkou a dostatečným množstvím zeleně.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.