Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz programů politických stran KDU-ČSL, SPOZ, Suverenity a Strany zelených po volbách do PS PČR 2010
Marek, Vojtěch ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce představuje a analyzuje mediální obraz politických programů stran KDU-ČSL, Strany práv občanů Zemanovci, Suverenity a Strany zelených po volbách v roce 2010 v médiích veřejné služby - České tiskové kanceláři, České televize a Českého rozhlasu. V teoretické části práce jsou představeny politické programy stran v období let 2010-2013 a následně také stručně představena česká média veřejné služby, jejich historický vývoj, autorem předpokládaný smysl jejich činnosti a současná pozice v mediálním světě. Praktická část práce pak obsahuje analýzu textových a audiovizuálních příspěvků jednotlivých médií v měřeném období a zaměřuje se na hledání zmínek o jednotlivých programových bodech stran. Minoritní, ale pro pochopení role médií veřejné služby důležitý je pak část s krátkou komparací situace postavení médií veřejné služby v jiných státech. Na závěr praktické části pak též autor zkoumá situaci v mediálním světě po parlamentních volbách v roce 2013 a zda tady mohou být na základě jejích výsledků důležité změny pro jejich činnost. Hypotéza práce - prokázání nerovnoměrně poskytovaného mediálního prostoru institucemi ČTK, ČT a ČRo čtyřem neparlamentním stranám, které by na základě výsledku parlamentních voleb 2010 měly mít adekvátní mediální prostor vůči parlamentním stranám - je pak v...
Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií
Trachtová, Zdeňka ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií pojednává o proměnách produkce Českého rozhlasu od roku 2005 do současnosti v souvislosti s nástupem multimediálních technologií. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují definice základních pojmů, o které se opírá analytická část: multimédií, mediální konvergence, koncepce aktivního publika, interaktivity a digitalizace. Další kapitoly se zabývají médii veřejné služby v České republice a technologickým a kulturním vývojem rozhlasu na našem území. Záměrem výzkumné části je za pomoci metody případové studie analyzovat technologické změny, ke kterým v Českém rozhlase došlo s nástupem multimédií. Cílem je co nejkomplexněji představit multimediální platformy, prostřednictvím kterých rozhlas nabízí svoji tvorbu. Diplomová práce také pojednává o způsobu, jakým multimédia ovlivňují interakci mezi rozhlasem a rozhlasovým publikem. Za tímto účelem se práce zaměřuje na analýzu sociálních sítí, prostřednictvím kterých Český rozhlas komunikuje s publikem. Práce se také zabývá otázkou, zda se nástup multimédií nějakým způsobem odrazil na podobě tradičních formátů pořadů, případně zda vznikly nové formáty.
Mediální obraz programů politických stran KDU-ČSL, SPOZ, Suverenity a Strany zelených po volbách do PS PČR 2010
Marek, Vojtěch ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce představuje a analyzuje mediální obraz politických programů stran KDU-ČSL, Strany práv občanů Zemanovci, Suverenity a Strany zelených po volbách v roce 2010 v pořadech médií veřejné služby České televize a Českého rozhlasu Politické spektrum a Dvacet minut Radiožurnálu. V teoretické části práce je nejprve představen vztah médií veřejné služby a politické sféry společně s různými přístupy ke studiu a zkoumání médií veřejné služby. Jsou popsány koncepty zpravodajství v médiích veřejné služby obecně i specificky v českém prostředí. Práce obsahuje též popis konceptů řízení vysílání médií veřejné služby. Dále jsou představeny koncepty nestrannosti, objektivity a vyváženosti v médiích veřejné služby. Poslední oblastí teoretické části práce je představení politických programů zkoumaných stran a zkoumaných pořadů. Po představení metodologie obsahuje praktická část výsledky a popis autorova výzkumu. Závěrečná část práce pak obsahuje interpretaci výsledků a doporučení pro další výzkum.
Česká televize a Český rozhlas optikou modelu PSM: případová studie
Obrovský, Petr ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce popisuje vývoj České televize a Českého rozhlasu v letech 2005 až 2012 se zaměřením na mediální politiku, technologii, obsah a přístup k publiku. Jako teoretické východisko pro sběr a interpretaci dat posloužila výzkumná činnost iniciativy RIPE, která na mezinárodní úrovni propojuje akademickou sféru s mediálními profesio- nály a klade si za cíl redefinovat poslání veřejné služby pro 21. století. V posledních dvou až třech desetiletích se totiž podle iniciativy RIPE zásadně změnil politický, eko- nomický, technologický a společenský kontext, v důsledku čehož původní koncepce vysílání veřejné služby vytvořená v západní Evropě po druhé světové válce ztrácí svou legitimitu. Pro vysílatele veřejné služby (PSB) je nezbytné transformovat se na média veřejné služby (PSM) - rozšířit technologickou základnu o nové formy distribuce vedle tradičního vysílání, nastavit mechanismy obousměrné a interaktivní komunikace s pub- likem, produkovat multimediální obsahy využitelné na různých platformách a jasně vymezit a obhájit přidanou hodnotu své nabídky ve srovnání s komerčními subjekty. Práce za použití metody případové studie porovnává tento konceptuální rámec se situací v České televizi a Českém rozhlasu, přičemž se snaží odpovědět na otázku, do jaké míry obě organizace ve své strategii...
Transformace médií na příkladu vzniku médií veřejné služby v zemích bývalého Východního bloku
Havlíček, Tomáš ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Sledovanost médií veřejné služby v postkomunistických zemích bývalého Východního bloku vytrvale klesá. V souvislosti s jejich další podporou vzniká otázka jejich budoucnosti. Přes společné vnější vlivy a podobné výchozí podmínky zemí Visegrádské čtyřky se veřejnoprávní model s více než dvacetiletou existencí v jednotlivých zemích liší. Tato práce nabízí čtenáři možnost porovnání vývoje médií veřejné služby především z hlediska jejich regulace, politizace, divácké atraktivity a financování. Srovnání by mělo posloužit k jednodušší představě o budoucím postavení veřejnoprávních médií v postkomunistických demokratických systémech. První část práce se soustředí na historii Československa, Maďarska a Polska před rokem 1989 s důrazem na vývoj a regulaci vysílacích médií. Další část se zabývá vznikem duálního systému, transformací státních médií na vysílatele veřejné služby a ustavením vysílacího legislativního rámce. Další samostatná část popisuje současnou podobu evropské regulace veřejnoprávních médií a vliv na jejich provoz na národních úrovních. Závěrečná část shrnuje nejpodstatnější rozdíly ve srovnávaných veřejnoprávních modelech a nabízí možné implikace pro další vývoj médií veřejné služby.
Transformace médií na příkladu vzniku médií veřejné služby v zemích bývalého Východního bloku
Havlíček, Tomáš ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Sledovanost médií veřejné služby v postkomunistických zemích bývalého Východního bloku vytrvale klesá. V souvislosti s jejich další podporou přichází na řadu otázka budoucnosti veřejnoprávního formátu. Přes společné vnější vlivy a podobné výchozí podmínky zemí Visegrádské čtyřky se veřejnoprávní model s více než dvacetiletou existencí v jednotlivých zemích liší. Tato práce nabízí čtenáři možnost porovnání vývoje médií veřejné služby především z hlediska jejich regulace, politizace, divácké atraktivity a financování. Srovnání by mělo posloužit k jednodušší představě o budoucím postavení veřejnoprávních médií v postkomunistických demokratických systémech. První část práce se soustředí na historii Československa, Maďarska a Polska před rokem 1989 s důrazem na vývoj a regulaci vysílacích médií. Další část se zabývá vznikem duálního systému, transformací státních médií na vysílatele veřejné služby a ustavením vysílacího legislativního rámce. Následující samostatná část popisuje současnou podobu evropské regulace veřejnoprávních médií a vliv na jejich provoz na národních úrovních. Závěrečná část shrnuje nejpodstatnější rozdíly ve srovnávaných veřejnoprávních model a nabízí možné implikace pro další vývoj médií veřejné služby.
Společenská odpovědnost média veřejné služby: analýza strategie České televize
Krausová, Kateřina ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Cílem práce je zjistit jak funguje strategie společenské odpovědnosti v prostředí média veřejné služby. Výzkumnou metodou je případová studie, která pracuje s jednotkou analýzy Česká televize a využívá kombinaci různých zdrojů dat (oficiální dokumenty, archivní záznamy, neformální rozhovory). Analýza CSR strategie je provedena zaměřením na vliv institucionálních podmínek a stakeholderů, konkrétních společensky odpovědných aktivit ČT a komunikačních strategií ČT o CSR. Analýzou případu České televize je předložen analytický model, který popisuje, jak funguje logika CSR strategie v prostředí média veřejné služby a zároveň představuje nástroj, který může sloužit pro další výzkum v oblasti CSR. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.