Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojezdové a zvedací zařízení
Bernard, Vladislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu manipulačního zařízení určeného k přepravě vrtulníku BELL mezi hangárem a letištní plochou. V první části práce je uveden rozbor možných mechanismů použitelných k manipulaci s vrtulníkem a také přehled s celkovým zhodnocením některých výrobců, kteří se zabývají výrobou tohoto typu zařízení. V druhé části je prezentován návrh a potřebné výpočty s výkresovou dokumentací. Manipulační zařízení je určeno nosností 2000kg s minimálním zdvihem vrtulníku 80mm pro zajištění bezpečné přepravy na potřebné vzdálenosti.
Soustavy řízení vrtulníků
Pukl, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Zablatzký, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření rešerše zkoumající situaci v oblasti soustav řízení vrtulníku. První část se týká cyklického a kolektivního řízení. Druhá část zahrnuje směrové řízení a kompenzaci točivého momentu. Konec práce obsahuje zhodnocení získaných informací.
Rotory vrtulníků
Brožek, Petr ; Pejchar, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce Rotory vrtulníků má několik cílů. Nastínit historický vývoj vrtulníku jako dopravního a bojového prostředku. Charakterizovat hlavní části vrtulníků s popisem plněných funkcí. Uvést do aerodynamiky rotorů. Vytvořit přehled nejčastěji používaných typů nosných rotorů a způsobů kompenzace reakčního momentu u soudobých vrtulníků a následně detailněji analyzovat základní části rotorů.
Konstrukce příletové a odletové tratě s využitím postupů PinS pro HEMS k heliportům FN Brno - Bohunice
Grunt, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Muschalik, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na provedení konstrukce příletové a odletové tratě na hlavní a rezervní heliport s využitím postupů PinS pro Fakultní nemocnici v Brně-Bohunicích. Práce obsahuje popis historie a organizační struktury letecké záchranné služby v České republice. Následně představuje detailní popis provedení konstrukce odletové a příletové tratě, které budou využívat vrtulníky HEMS v případě špatného počasí a možnosti implementace vytvořených postupů touto diplomovou prací.
Design of Gyroplane
Klas, Juraj ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
-Concept design of two seat autogyro for professional application -Creating compact composition that differs from helicopter and other autogyros -Professional autogyro design i accordance to design, technologies and ergonomics, production of physical model and posters - Work creates contemporary professional autogyro
Analýza a porovnání technicko-provozních parametrů klasických letadel a bezpilotních prostředků pro provádění leteckých prací
Cihlář, Marek ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná diplomová práce se zabývá analýzou a porovnáním technicko-provozním parametrů klasických letadel, vrtulníků a bezpilotních prostředků vhodných pro realizaci leteckých prací. Věnuje se základním faktorům, které jsou důležité pro výběr vhodného letounu pro letecké práce a výpočtem ekonomických a provozních charakteristik
Koncepce výcviku pro získání kvalifikace CPL - H
Krištůfek, Tomáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
KRIŠTŮFEK, T. Koncepce výcviku pro získání kvalifikace CPL(H): Diplomová práce. Brno: VUT Brno – Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, Letecký ústav, 2013, 58 s. Vedoucí práce: Mgr. Hammer, J. Diplomová práce se zabývá leteckým výcvikem pro získání kvalifikace CPL(H). V úvodní části jsou uvedené požadavky pro získání této kvalifikace a popis jednotlivých druhů modulových výcviků. Další kapitoly jsou zaměřené na typové výcviky pro vrtulníky, využití vrtulníkových simulátorů a na volbu vhodné letecké školy. Je zde také uveden seznam vrtulníkových leteckých škol, včetně přehledu využívaných vrtulníků v České republice. Závěrečnou kapitolu tvoří finanční analýza jednotlivých modulových výcviků u daných leteckých škol a její zhodnocení, možnosti půjček a úvěrů a přehled celkových nákladů pro získání kvalifikace obchodního pilota vrtulníku.
Aplikace počítače v ultralehkém letadle/vrtulníku pro tarifikaci letů
Špaček, Jakub ; Široký, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh, vývoj a testování zařízení do ultralehkého letadla nebo vrtulníku pro sběr letových dat. Základní sledovanou hodnotou je počet nalétaných hodin jednotlivými piloty. Další letová data jsou zeměpisná šířka a délka a nadmořská výška. Účelem tohoto zařízení je spravedlivé vyúčtování za použití letadla. Dále jej lze využít při zpětné kontrole dráhy letu nebo při výcviku pilotů. Toto zařízení je úspěšně vyrobeno z miniaturního počítače Raspberry Pi a funguje na základě záznamu GPS dat. Čtenář bude v této práci seznámen s vybranými leteckými předpisy, problematikou vestavěných systémů, problematikou globálního polohového systému a bezdrátového připojení k internetu.
Quadrocopter - navigační modul
Jurajda, David ; Florián, Tomáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou navigace létajícího experimentálního prostředku známého jako quadrocopter. Zejména je řešena navigace v otevřeném prostoru pomocí globálního navigačního satelitního systému GPS. Úvodní část se zabývá přiblížením systému GPS a jeho využitelností v projektu Quadrocopter. Následující část práce je věnována konstrukci navigačního modulu. Závěrečná část se věnuje zpracování dat a jejich využití pro navigaci modelu.
Futuristic Cockpit for Urban Mobility
Bohovic, Samuel ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Rising interest in urban air transportation is creating room for development of user interfaces for use in urban aerial vehicles. Following thesis is a concept of displaying flight data and user interface for such transportation vehicles. This was done through review of past and modern flight data visualization methods. The resulting concept was implemented in a simulation in virtual reality. Implementation was done using Unity and HTC Vive virtual reality headset. The concept is modular and built with private and commercial use in mind. The result is a demonstration of modern aerial urban mobility vehicle's user interfaces could look.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.