Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
B + B BARCELONA
Markevič, Jiří ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh zachovává a zvýrazňuje nastavený urbanismus bloku, respektive celého města. Urbanistický koncept logicky vede k zachování a rekonstrukciněkterých hal. Identitou celého gymnázia je nový výrazný objem kmenových učeben nad stávající diagonálou.
Zhodnocení hospodaření vybrané organizace veřejného sektoru
Moravcová, Daniela ; Kvapil, Jaroslav (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení hospodaření vybrané příspěvkové organizace Gymnázium Ústí nad Orlicí. Práce obsahuje tři části. V první části jsou obsaženy teoretické poznatky k vybranému tématu, navazující analytická část hodnotí hospodaření příspěvkové organizace. Třetí část je zaměřena na vlastní návrhy pro zlepšení finanční situace gymnázia.
Stalinismus v Československu - zhodnocení výuky na středních školách v České republice
Hána, Petr ; Jirásková, Věra (oponent) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Padesátá léta mohou být považována za jedno z nejhorších období v dějinách Československa. Totalitní komunistický režim v letech 1948 až 1953 je nazýván stalinismem. Hlavním cílem práce je zhodnotit výuku období stalinismu v Československu na středních školách a částečně také zhodnotit správnost a komplexnost současných učebních osnov a výukových metod. Vedlejším cílem práce je představit a popsat stalinismus jako typický příklad totalitarismu a vymezit hlavní znaky této nedemokratické formy vlády na základě příkladu Československa v letech 1948 - 1953. Práce začíná teoretickou částí a pokračuje případovou studií až do části praktické. První kapitola klasifikuje totalitarismus, definuje historické pozadí a určuje jeho hlavní znaky. Druhá kapitola popisuje a vysvětluje stalinismus, který je typickým příkladem totalitarismu aplikovaného v Sovětském svazu, odkud se rozšířil do většiny komunistických zemí, včetně Československa. Třetí kapitola ukazuje na příkladu Československa v letech 1948 - 1953 aplikaci prvků a metod stalinismu používaných k ovládání společnosti dle sovětského modelu. Praktická část práce se zaměřuje na představení období stalinismu v Československu v učebnicích pro základní a střední školy. Je zde také obsaženo hodnocení používání aktuálních historických a politologických pojmů v...
Organizace lyžařského výcviku na středních školách
Růžičková, Sára ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Organizací lyžařského výcviku na středních školách. V teoretické části se věnuji charakteristice lyžařského kurzu, legislativě jeho pořádání a celkové organizaci od prvotního plánování až po příjezd na kurz a jeho průběh. V rámci organizace kurzu se zabývám tématy, jako je personální zajištění, ubytování a doprava, vybavení, nebo bezpečností žáků na lyžařském kurzu. V praktické části jsem se zaměřila na státní a soukromá gymnázia a pomocí anketního šetření porovnávám jejich organizaci lyžařských kurzů. Zde jsem porovnávala, zda gymnázia jezdí na lyžařské kurzy do zahraničí, jestli přijímají externí instruktory, nebo jaké bezpečnostní vybavení po svých žácích povinně vyžadují. Výsledky výzkumu ukázaly, že soukromá gymnázia častěji pořádají své lyžařské kurzy v zahraničí a častěji na ně přijímají externisty. Naopak státní gymnázia mají větší možnosti pro zapůjčení lyžařského vybavení žákům. Velmi pozitivní zjištěním bylo, že všechny dotázané školy vyžadují po žácích povinně bezpečnostní vybavení.
Přínos zeměpisu pohledem žáků gymnázií
Žalud, Martin ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
Hlavní cílem diplomové práce bylo poznat a porozumět tomu, jak žáci a žákyně gymnázií vnímají přínos vyučovacího předmětu zeměpis pro svůj osobní a budoucí studijní a profesní život. Tento cíl byl konkretizován a naplněn prostřednictvím 4 výzkumných otázek. Výzkumné otázky zní: Jak žáci a žákyně gymnázií vnímají užitečnost jednotlivých tematických okruhů v předmětu zeměpis a dovedností rozvíjených v předmětu zeměpis? Jak žáci gymnázií vidí uplatnění geografických znalostí a dovedností ve svém současném a ve svém budoucím studijním a profesním životě a jak vidí uplatnění geografických znalostí v profesním životě obecně? Jak žáci gymnázií vnímají přínos zeměpisu pro svůj budoucí studijní a profesní život a jak vnímají celkový přínos ve srovnání s jinými předměty? Jaký přínos vyučovacímu předmětu zeměpis přisuzují žáci, kteří vnímají užitek znalostí a dovedností z hodin zeměpisu ve svém budoucím osobní, studijním a profesním životě? Výsledná zjištěné korespondují s těmito otázkami. Zdrojem kvantitativních a kvalitativních dat bylo dotazníkové šetření, které bylo realizováno mezi žáky a žákyněmi českých gymnáziích. Prostřednictvím první výzkumné otázky (VO1) bylo zjištěno pořadí vnímané užitečnosti jednotlivých zeměpisných tematických okruhů a dovedností podle pohlaví a navštěvovaného ročníku...
Americká gotická fikce v hodinách anglického jazyka na gymnáziích
ZÍKOVÁ, Klára
Cílem této bakalářské práce je vytvořit návrh aktivit pro práci s literárním textem ve výuce anglického jazyka na gymnáziích. Konkrétně jsou pro tyto účely použity díla, nebo úryvky děl americké gotické fikce. V prvním oddílu je vymezen literární text jako specifický typ autentického materiálu a také jeho přínos do výuky anglického jazyka na gymnáziích. Následně jsou popsány očekávané výstupy žáků gymnázií podle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a je také definována úroveň B2 podle Společného evropského referenčního rámce ve vztahu k práci s literárním textem. Možnosti práce s literárním textem ve výuce cizího jazyka včetně možných inovací jsou představeny v části následující. Ve druhém oddílu je vymezena americká gotická fikce pro potřeby gymnaziálních učitelů a také je obhájeno její využití ve výuce anglického jazyka. V posledním oddílu jsou představena kritéria pro výběr vhodného literárního textu do výuky anglického jazyka. Následně jsou podle těchto kritérií vybrána konkrétní díla americké gotické fikce a poté jsou na jejich základě navrženy modelové příklady využití konkrétních děl ve výuce rozvíjející základní řečové dovednosti, jako jsou čtení s porozuměním, mluvení a psaní.
Historie Gymnázia Dr. Karla Polesného ve Znojmě
MELÁNOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se bude nejprve zabývat stručnými informacemi o hlavních etapách vývoje školství ve Znojmě. Poté se autorka zaměří na historii Gymnázia Dr. Karla Polesného ve Znojmě, kde uvede charakteristiku základních historických mezníků v existenci tohoto gymnázia. Zaměří se zejména na společensko­historické kontexty, které určovaly charakter školy. Opomenuty nezůstanou významní pedagogové i absolventi tohoto gymnázia. Zevrubné popsání těchto etap vedle uvedení dosud nepublikovaných informací patří k základním cílům této bakalářské práce. K naplnění takového cíle bude potřebné vycházet z historické a heuristické metody, včetně komparativní analýzy i řízených rozhovorů s pamětníky a se současným managementem školy.
Horizonty etiky na gymnáziu
FEJTOVÁ, Blanka
Práce se zabývá stavem mezilidských vztahů, vztahy studentů k humanitním a přírodovědným vyučovacím předmětům a etickými hodnotami na gymnáziu. Teoretická část se zabývá zásadami výchovy a vzdělávání na gymnáziu a vymezení pojmů etických hodnot. Praktická část obsahuje vyhodnocení interpretací rozhovorů studentů s ohledem na kvalitu mezilidských vztahů a výuky, na vztahy a postoje studentů k vyučovacím předmětům a na etické hodnoty v konkrétním gymnáziu. Kvalita mezilidských vztahů se jeví na velmi dobré úrovni ve spojitosti s velikostí gymnázia okolo 400 studentů. Úroveň výuky splňuje očekávání studentů i nároky pro přijetí na vysoké školy a legitimizuje tak existenci všeobecného gymnázia. Studenti s lehkou nelibostí akceptují nerovnováhu vyváženosti ve prospěch předmětů přírodních věd s upozaděním humanitních předmětů, a vykazují praktikování základních etických hodnot.
Využití písně jako didaktického prostředku v hodinách dějepisu
Reitinger, Tomáš ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Kofránková, Václava (oponent)
Využívání hudby ve výuce dějepisu přináší nové možnosti práce s nezanedbatelnou skupinou hudebních historických pramenů i novodobých písňových zpracování dějinných událostí. Tato diplomová práce popisuje problematiku použití písní jako didaktického prostředku a shrnuje vhodné způsoby a metody. Metodicky práce vychází z výzkumu pomocí komparace, jazykové analýzy a statistiky. Práce si klade za cíl shrnout možnosti použití písní ve výuce dějepisu (jak zvolit vhodné písně) a unést příklady písní, i jak vypadají lekce s použitím hudby. Dalšími cíli je nastínit možnosti vyšší efektivity výuky pomocí moderních přístupů a otevřít českou výuku dějepisu novým metodám ve výuce dějepisu, které již jsou v zahraničí používány. Výsledkem diplomové práce je zjištění, že písně jednoznačně přispívají efektivitě pedagogovy snahy tím, že výuka je pro žáky zábavnější. Zábavnost hodiny se mimo jiné pojí s efektivitou výuky a pedagogovým cílem je, aby vyučování bylo co nejefektivnější. Dalším důležitým přínosem je možnost skrze dobře připravené lekce s písněmi modernizovat výuku a aplikovat aktualizované metody ke snazšímu dosahování klíčových kompetencí a cílů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.