Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 168 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profil návštevníka turistickej destinácie južná Morava
Szigetiová, Lucia
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání spotřebitelského chování návštěvníků turistického regionu jižní Morava. Primárním cílem práce je identifikace a analýza návštěvníků zkoumané destinace s důrazem na jejich spotřebitelské chování a následné vytvoření profilů návštěvníků. Vedlejším cílem je srovnání chování návštěvníků před a po vypuknutí pandemie Covid-19. Na základě dat získaných od 1913 respondentů, pomocí dotazníkového šetření, bylo identifikováno návštěvnické chování, které bylo porovnáno s profilem návštěvníka z období před pandemií, dostupným od agentury CzechTourism. Profily návštěvníků byly vytvořeny pomocí shlukové analýzy. Práce obsahuje návrhy a doporučení využitelné organizacemi cestovního ruchu.
Nákupní rozhodovací proces českých spotřebitelů při nákupu automobilů
Mořkovská, Adéla
Diplomová práce se zabývá nákupním rozhodovacím procesem českých spotřebi-telů při nákupu automobilů. Zaměřuje se na zjišťování faktorů, které ovlivňují ná-kupní chování spotřebitele. Ke splnění cíle práce bylo provedeno dotazníkové šet-ření, kterého se zúčastnilo 214 respondentů, dále pak hloubkové rozhovory se 6 respondenty. Metody využity ke zpracování primárních dat získaných z dotazníkového šetření jsou chí kvadrát test a shluková analýza. Dále je ověřena role ceny při nákupu vozidla, která má největší vliv na rozhodování respondenta. Způsob financování je preferovaný z vlastních prostředků, řada respondentů si půjčuje peníze od rodiny a banky. Dotazovaní, kteří mají automobil díky finanční-mi leasingu z 85 % plánují následný odkup vozu po vypršení smlouvy. Spotřebite-lem preferované komunikační kanály jsou osobní, emailová a telefonická komuni-kace. Nakonec jsou sestaveny návrhy a doporučení pro subjekty působící na trhu s automobily v České republice.
Příjmová segmentace spotřebitelů na trhu nemovitostí
Krčmová, Natálie
Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu nemovitostí. Cílem této práce je na základě vlastního výzkumu, zjistit jaké segmenty spotřebitelů působí na tomto trhu, a to v závislosti na výši čistého příjmu jednotlivce. Sekundárním předmětem této práce je zjistit preference spotřebitelů na trhu s bydlením. Práce bude završena navržením vhodných doporučení pro subjekty působící na tomto trhu.
Vplyv značky na nákupné chovanie spotrebiteľov na trhu s kozmetikou
Trubanová, Mária
Trubanová, M. Vliv značky na chování spořebitelů na trhu s kosmetikou. Diplomová práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zaměřuje na vliv značky na chování spotřebitelů na trhu s kosmetikou. Hlavním cílem této práce je ověřit vliv značky na nákupní chování spotřebitelů na trhu s kosmetikou, zjistit jejich preference a identifikovat klíčové faktory ovlivňující jejich nákupní chování. K dosažení cíle diplomové práce bylo provedeno dotazníkové šetření (n=275) a shluková analýza, která sloužila k segmentaci slovenských spotřebitelů na trhu s kosmetikou. Následně jsou poskytnuty návrhy a doporučení pro subjekty působící na straně nabídky na Slovensku.
Věrnostní programy a generace Z
Alexa, Michael
ALEXA, M. Věrnostní programy a Generace Z. Bakalářská práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá věrnostními programy a jejich využívání. Cílem závěrečné práce bude formulovat doporučení nástrojů, jak nastavit věrnostní pro-gramy na zákazníky z Generace Z v oblasti maloobchodního prodeje. Doporučení by měla napomoci ke zvýšení spokojenosti zákazníků, větší věrnosti a zvýšení prodejnosti zboží v maloobchodech. Pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření (n=300) v rámci kvantitativního výzkumu a hloubkové rozhovory (n=20) v rámci kvalitativního výzkumu. Data byla zpracována pomocí softwaru Microsoft Excel a Statistica. Na základě výsledků jsou doporučení vztahují se k zabezpečení osobních dat, nabízení hodnotných a personalizovaných odměn, udržovaní jednoduchosti a přehlednosti nabídek odměn, propojení věrnostního programu se sociálními a ekologickými kampaněmi, zvýšení povědomí o věrnostním programu skrz sociální sítě a digitální marketing.
Priming efekt a jeho vliv na chování spotřebitele
Hřebíčková, Michaela
Diplomová práce se zabývá priming efektem a jeho vlivem na chování spotřebitele. Priming efekt je označován jako experimentální rámec ukazující, že zpracování dříve zjištěného podnětu ovlivňuje, jak reagujeme na později zjištěný podnět, a to na podvědomé úrovni. Tato práce se skládá z teoretické části a analytická části, která obsahuje pohled na současný stav e-commerce v ČR a výsledky zahraničních studií o vlivu priming efektu a také analýzu primárních dat získaných pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Výsledky analýzy primárních dat ukazují, že spotřebitelé jsou ovlivňováni některými druhy priming efektu. Na základě těchto zjištění bylo navrženo doporučení pro firmy, jak mohou dané druhy priming efektu využít ve svých marketingových kampaní.
Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží
Brydláková, Veronika
Brydláková, V. Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele při nákupu rychloobrátkového zboží a výběru maloobchodního formátu pro tyto nákupy. Cílem práce bylo charakterizovat chování zákazníků na trhu s rychloobrátkovým zbožím jako jsou potraviny, drogerie apod. a identifikovat faktory, které ovlivňují volbu místa nákupu. Na základě sekundárních dat byla uskutečněna analýza trhu v České republice a také bylo provedeno dotazníkové šetření za účelem zjištění chování spotřebitelů při nákupu rychloobrátkového zboží. Získaná data byla dále vyhodnocena pomocí programu Excel a statistického programu Statistica 14. Výsledky dotazníkového šetření poukázaly na růst obliby diskontních prodejen a supermarketů a na faktory, které ovlivňují výběr prodejny, zejména dostupnost prodejny a cena. Na základě zjištění byla formulována doporučení pro subjekty působící na českém trhu.
Tak co si necháme přivézt k jídlu?
Němcová, Martina
Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s rozvozem jídla. Cílem této práce je návrh doporučení pro provozovatele restaurací umožňující rozvoz jídla a další subjekty působící na daném trhu. Tato doporučení přispějí ke zlepšení konkurenční výhody provozovatelů a také ke zvýšení spokojenosti zákaz-níků, kteří si objednávají jídlo online. Dílčím cílem práce je identifikace faktorů ovlivňující chování spotřebitelů při objednávání jídla tímto způsobem. Výzkum je zaměřen na obyvatele Jihomoravského kraje ve věku 18–53 let. K dosažení stano-vených cílů je provedena analýza sekundárních dat a dat primárních, která byla získána prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu, a to hloubko-vými rozhovory (n = 20) a dotazníkovým šetřením (n = 300). Získaná data jsou zpracována a vyhodnocena pomocí matematicko-statistických metod. Na základě zjištěných poznatků jsou formulována doporučení pro subjekty podnikající na trhu s rozvozem jídla.
Marketingová komunikace konkrétního obchodu
Prokopová, Lucie ; Milichovský, František (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje používané formy marketingové komunikace ve vybrané společnosti. Teoretická část se zabývá zejména marketingovou komunikací, marketingovým a komunikačním mixem. Tato část práce také vysvětluje základní principy marketingového výzkumu. Praktická část obsahuje analýzu místa prodeje a deskripci marketingových aktivit vybrané společnosti. Na základě provedené analýzy jsou vytvořeny návrhy na změny konkrétních oblastí marketingové komunikace. Tyto změny by měly zajistit lepší vnímání dané společnosti.
Green purchasing: Case of Bottled Water Consumption in the Czech Republic
Hanusová, Klára ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Opatrný, Matěj (oponent)
Aby se tvůrci politik vypořádali s různými environmentálními problémy, z nichž mnohé pramení z neudržitelného chování spotřebitelů, usilují o přechod k oběhovému hospodářství. Jednou z iniciativ v České republice je snížení jednorázového plastového odpadu. Příkladem této kategorie odpadů jsou plastové lahve používané k balení nápojů. Následně si tato práce klade za cíl odhalit determinanty spotřeby balené vody v České republice, jelikož podobná studie v daném kontextu zřejmě nebyla provedena. Data (n=3 411) použitá pro analýzu jsou získána z dotazníkového šetření "TAČR Kohoutková". Použitá metóda zahrnuje Generalizovanou ordinální logistickou regresi a Multinomickou logistickou regresi. Výsledky odhalují sociodemografické charakteristiky, chuť, zdravotní důvody, konstrukty z teorie plánovaného chování a návyky jako prediktory spotřeby balené vody. Bylo zjištěno, že u vysoce vzdělaných lidí a lidí se silným návykem pít vodu z kohoutku existuje menší pravděpodobnost, že budou konzumovat balenou vodu. Hlavními spotřebiteli tohoto produktu se jeví ti, kteří negativně vnímají chuť a zdraví vody z kohoutku, nebo pozitivně vnímají takové vlastnosti u balené vody. Naopak, neexistuje dostatek důkazů pro určení vztahu mezi environmentálními hodnotami a konzumací balené vody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 168 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.