|
Gastronauts of Eastern Europe: Experiencing and Digesting Luxury Gastronomy in the Czech Republic
Hajdáková, Iveta ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent) ; Eyal, Gil (oponent)
Tato disertační práce je založena na výzkumu luxusní gastronomie, který byl uskutečněn ve dvou luxusních restaurací v Praze. Analýza se zaměřuje na gastronomický zážitek jakožto afektivní komoditu a prostředek sociální, ekonomické a politické transformace. Studie se soustředí na způsoby produkce a komodifikace afektu a vytváření hodnoty v rámci luxusní zážitkové gastronomie. Také analyzuje roli afektu při transformaci jednotlivců, společnosti, spotřebních praktik, podnikatelských praktik, a práce. Ukazuje, jak experti na gastronomii vzdělávají veřejnost ohledně správných spotřebních praktik a stravovacích návyků. Jídlo a jeho konzumace fungují jako " technologie sebe samého" (Rose 2004), jejíchž prostřednictvím je dosaženo individuálního a sociálního zdraví. Kultivovaný afekt se stává prostředkem "purifikace od socializmu" (Eyal 2003) a také hraje důležitou roli při vytváření etického spotřebitele a občana (Muehlebach 2011). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Afekt a výraz v osvícenské společnosti
Smyčka, Václav ; Činátl, Kamil (vedoucí práce) ; Tinková, Daniela (oponent)
Tato práce se zabývá proměnami způsobu vyjadřování a výrazu emocí v druhé polovině 18. století. Jejím cílem je prozkoumat provázanost výuky jazyka, funkce medií, antropologických představ a způsobů vyjadřování emocí na prahu osvícenství. Široké pozadí tohoto hledání bude tvořit proces rozpouštění rétorické tradice. Praktické zkoumání takto rozsáhlého pole pedagogického, jazykovědného a morálního diskurzu se pak soustředí na výuku řečnictví v kolegiu Karla Heinricha Seibta na Karlo-Ferdinandově univerzitě v Praze.
|
|
Evaluative Language in Electronic Product Reviews
Polášek, Radek ; Mihai, Hana (oponent) ; Reich, Pavel (vedoucí práce)
This thesis will focus on the evaluative language in mobile phones reviews. For this purpose, review of Apple iPhone 7 is going to be used. Apple company has wide portfolio of products, such as computers, TVs, tablets, watches or mp3 players. Phones are still one of the most popular products. For this reason, phone reviews are perfect source for this thesis. The main purpose is to analyse and demonstrate the means of advertising in the field of corporate discourse and unveil the strategies and tools to influence the reader, appealing on emotions, morals and aesthetic perception. I suspect that reviews are rather biased to due to the used form of language, which might contain personal opinions of the author or methods of manipulation with the reader. These methods may be deployed in the text stylisation, appealing on the reader´s emotions and social background or in the decision making about providing certain information. This thesis is going to verify whether this statement is true or false.
|
| |