Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí104 - 113dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření vzdálenosti s použitím radaru
Urbánek, Radomír ; Musil, Martin (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implemetace metody, která na základě radarového signálu umožní průběžný odhad vzdálenosti. V první části jsou popsány principy fungování radaru. Dále jsou uvdeny postupy, které slouží k analýze radarového signálu a principy, jakými je možné měřit radarem vzdálenost. Následuje návrh metody a popis její implementace. Nakonec je vyhodnocena úspěšnost metody a navrženo možné rozšíření práce.
Senzorické systémy vozidel
Altal, Rami ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Zewdie, Retta (oponent)
Práce se zabývá analýzou moderních senzorických systémů a asistenčních systémů aktivní bezpečnosti automobilů. V první, rešeršní části seznamuje s principy činnosti jednotlivých senzorů, jejich konstrukcí a jejich možnostmi pro asistenční systémy a detailněji popisuje v následující kapitole některé vybrané moderní asistenční systémy. V poslední kapitole je popsán experiment, simulace funkce adaptivního tempomatu pomocí programovatelné robotické stavebnice Lego Mindstorms NXT.
Měření rychlosti s použitím radaru
Andrla, Jiří ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat program, který měří rychlost vozidel snímaných radarem s korekcí založenou na úhlu měření. Program je nejprve navržen a implementován v programu Matlab, implementace je poté přenesena také do jazyka C++. Tento program z radarových dat, zaznamenaných na CW radar, detekuje pohybující se dopravní prostředky, vypočítá jejich rychlost s pomocí korekce na základě úhlu a tyto údaje uloží do statistiky. Práce je vypracovávána kvůli zpracování problematiky korekce rychlosti na základě úhlu, protože s touto technikou by mělo být dosaženo přesnějších výsledků než bez ní. Výsledek této práce může být zajímavý pro všechny aplikace a systémy, které mohou používat měření radarem pod úhlem.
Radarové měření rychlosti sportovních projektilů
Bezděk, David ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která z radarových dat extrahuje informace o rychlostech sportovních projektilů. Nejdříve zde jsou popsány radary, Dopplerův jev a především radar s kontinuální vlnou. Navazuje problematika zpracování radarového signálu, po které lze provést výpočet rychlosti. V další části je popsáno sbírání reálných dat a jejich vyhodnocení. V závěrečné části se nachází shrnutí celé práce, možné využití aplikace a také její možná rozšíření.
Počítačový návrh umístění primárního přehledového radaru na letišti
Krajíček, Antonín ; Urbanec, Tomáš (oponent) ; Láčík, Jaroslav (vedoucí práce)
Semestrální projekt se zabývá aplikací principů výběru stanoviště pro přehledový radar, určený k řízení letového provozu, v programovém prostředí MATLAB. Práce popisuje zpracování mapových podkladů a implementace navigačních bodů pro zabezpečení řízení letového provozu. Dalším z cílů je tvorba skriptu pro výpočet dosahu radaru pomocí radiolokační rovnice. Na závěr se práce zabývá šířením rádiových vln nad nerovným terénem pomocí aplikace parabolické rovnice.
Roboauto - automatické řízení
Hnát, Miroslav ; Richter, Miloslav (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám požadavky kladenými na automatické řízení. Nejprve rozvrhnu reálné řešení a vyberu vhodný SW nástroj pro simulaci a realizaci dané problematiky.Dále zde řeším model pro simulaci řízení pohonu, brzdění a natáčení kol v simulátoru. Vše se odehrává v podmínkách volného prostranství s několika překážkami. Definuji možné chybové stavy a navrhuji nutné ochrany. Další důležitou částí mé práce je identifikace parametrů reálného automobilu a ověření tak správnosti modelu pomocí simulace. Následuje zhodnocení případných odchylek od modelu, což má za cíl ověřit reakce reálného systému. Celé řešení pak budu implementovat do jednotlivých komponent a srovnám jednotlivé komponenty s výsledky simulace. Na závěr budu zhodnocovat dosažené výsledky a navrhovat řešení.
Měření vzdálenosti s použitím radaru
Sekera, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje měření vzdálenosti za pomocí frekvenčně modulovaného radaru se spojitou vlnou. Nejprve je uveden způsob, jakým se radarový signál zpracovává. Následně jsou popsány vhodné metody pro měření vzdálenosti a jejich principy. Nakonec jsou zvolené metody vyzkoušeny na naměřených datech a je provedeno jejich vyhodnocení.
Měření vzdálenosti s použitím radaru
Páč, Jakub ; Musil, Martin (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá měřením vzdálenosti pomocí radaru se spojitou vlnou. V úvodní části jsou vysvětleny principy fungování radarů. Dále je uveden způsob zpracování radarového signálu, metody pro měření vzdálenosti a jejich principy. V závěru je popsán postup při implementaci aplikace na měření vzdálenosti a testování této aplikace.
Radarový výškoměr pro ultralehký letoun
Absolon, Marek ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku radarového měření vzdáleností s využitím pro výuku přistávání a vzlétání ultralehkých letadel.   K řešení problematiky jsou využity radary s frekvenční modulací kontinuální vlny, tedy FMCW radary. Řešení je založeno na metodě lineární frekvenční modulace (LFM) s trojúhelníkovým průběhem.   Při zkušebním měření v reálných podmínkách bylo zjištěno, že radary pracující v pásmu 24 GHz jsou účiné od 1 metru (v závislosti na hloubce modulace) do 150 metrů. Tento rozsah postačuje k využití pro nácvik vzletů a přistání, což je cílem této práce. Dále bylo zjištěno, že při vzletu a přistání se dopplerův jev projevuje minimálně.   Výsledný algoritmus pracuje na principu diferenciace dvou následných spekter a následné validace detekce významných vrcholů na právě zpracovávaném spektru.
Radarové měření rychlosti pro sportovní události
Radoš, Daniel ; Polok, Lukáš (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje měření rychlosti se zaměřením na sportovní události. V úvodě této práce jsou spomenuty základní principy radarů a jejich rozdělení. Poté je část práce věnovaná použitému radaru s kontinuálni vlnou, využívajíci Dopplerův jev a také principu postupnému zpracování signálů, který vede až k výpočtu výsledné rychlosti měřeného objektu. Nakonec jsou zvolené metody implementovány a vyzkoušeny na reálnych datech. K závěru práce je provedeno vyhodnocení a možné pokračování této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí104 - 113dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.