Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání přístupů k posouzení mezního stavu vzpěrné stability různě dlouhých a uložených prutů
Ostratická, Klára ; Pokorný, Jan (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá posouzením mezního stavu vzpěrné stability. Jsou zde popsány rozdíly pružného a nepružného vzpěru a vlivy na kritickou sílu. Podrobněji je popsán vliv materiálu, uložení a délky prutu. Při vzpěru se mění charakter deformace, stlačovaný prut se v určitém bodě začne ohýbat. Tento bod se nazývá bod bifurkace a hranicí je velikost kritické síly. Výpočet kritické síly vzpěrné stability je pro vybrané příklady proveden analyticky, pomocí Eulerovy a Johnsonovy metody. Výsledky jsou numericky ověřeny metodou konečných prvků v programu Ansys. Výsledky pro lineární vzpěr jsou shodné. Numericky jsou také počítány příklady nelineárního vzpěru. Je zjišťován rozdíl kritické síly pro kontaktní plochy bez tření a se třetím. Určení kritické síly může zabránit zborcení celé konstrukce, což předejde katastrofickým následkům.
Studie vlivu geometrie zastavovačů růstu trhliny na stabilitu integrálního panelu křídla pomocí metody konečných prvků
Moštěk, Daniel ; Augustin, Petr (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje posouzení vlivu čtyř rozměrových parametrů specifického typu zastavovače růstu trhliny na zlepšení únosnosti integrálního panelu křídla v tlaku metodou konečných prvků. Zlepšení únosnosti bylo zejména posuzováno z hlediska přidané hmotnosti zastavovačů růstu trhliny. Zastavovače růstu trhliny se skládají z tzv. terminálu a tzv. postranních větví. Součástí práce je rešerše problematiky ztráty stability vyztužených panelů v tlaku a přehled typů zastavovačů růstu trhliny. V praktické části práce popisuje vytvořené MKP modely zkoumaných variant a dosažené výsledky, které následně zhodnocuje. Bylo dosaženo závěru, že zkoumané parametry související s terminálem mají významný vliv na zvýšení únosnosti a jsou efektivní z hlediska přidané hmotnosti. Zkoumané parametry ovlivňující postranní větve se naopak ukázaly jako relativně málo významné a hmotnostně neefektivní.
Výpočet vzpěrné stability nosného systému
Majer, Tomáš ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Rešeršní část práce shrnuje poznatky z oblasti výpočtu vzpěrné stability a způsobů přenosu tepla. V další části je řešen výpočet vzpěrné stability dvou typů vzorků za pomocí analytického přístupu, metody konečných prvků a ověřen s využitím experimentálního měření. V neposlední řadě se práce zabývá CFD výpočtem pro zjištění teplotního pole na zkoumaných vzorcích, který je využit pro výpočet vzpěrné stability s teplotním ovlivněním.
Buckling Length of Steel Columns in Frame Structures Stressed by Fire
Červenka, Roman
Fire resistance is crucial for load-bearing structures. However, current rules in structural Eurocodes may not cover all fire design situations. In EN 1993-1-2, fire design rules exist only for braced steel frames, treating each floor as a separate fire section. Unbraced frames lack specific fire design rules and use regular temperature design buckling lengths. This article presents an analysis of the behaviour of columns in braced and unbraced frames and compares it with the procedures of some other authors.
Stability Analysis of Thin-Walled Cold-Formed Sigma Profiles Using the Finite Strip Method
Venzara, Mikuláš
The stability analysis of cold-formed thin-walled profiles often benefits from the effective application of the finite strip method. Among the software tools based on this method is the CUFSM program. This article provides an overview of the principles of the finite strip method and the use of the CUFSM program for conducting parametric studies. Specially, the focus is on investigating the influence of the geometry of web intermediate stiffeners in Sigma-sections on the buckling capacity of flanges with edge stiffeners during distortional buckling. The parametric studies are automated through appropriate modifications of the CUFSM program source code.
Metody analýzy statické stability
Svoboda, Filip ; Eliáš, Jan (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Cílem předkládané práce je vytvoření počítačové aplikace, která spočítá kritické zatížení pro ztrátu stability rovinných prutových konstrukcí pomocí metody konečných prvků. Úvod je věnován seznámení se s problematikou a odvození nezbytných vztahů. Poté jsou popsány všechny důležité kroky a numerické metody nezbytné pro správný chod aplikace. Nakonec je provedena analýza několika vybraných úloh a výsledky jsou porovnány se známými analytickými řešeními a s dalšími dostupnými aplikacemi.
Finding kinematic quantities of a mechanism and a structural analysis of its members after blockage
Zvozil, Ondrej ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
The master's thesis, which has originated in cooperation with company AUFEER DESIGN (AFD), focuses on an analysis of particular windshield wiper mechanism of an automobile. First, brief history of windshield wipers is stated. Wiper systems are then divided by their layout and way of their actuation. Particular mechanism which is being analyzed is then introduced. In the following chapter, a problem situation, problem and a system of substantial quantities are formulated. Kinematic quantities of the mechanism's key points are determined using analytic and numeric approach. A computational model for kinematic analysis is developed in Matlab and SimMechanics. The next part is dedicated to creation of a FE model in ANSA. All structural analyses are performed in Abaqus. The first of them is a parametric study, which reveals critical positions of the mechanism in terms of compressional loading of certain parts. Loading of the mechanism with blocked wiper arms in critical positions is then performed. Finally, linear buckling analyses of parts which have possibility of buckling are performed, followed by nonlinear analyses with involved imperfections.
Návrh přípravku pro měření kritického napětí ztráty stability tenkostěnných L-profilů
Polčák, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje ztrátě stability tlakem namáhaných tenkostěnných hliníkových pro-filů, které tvoří významnou součást leteckých konstrukcí. Tyto profily se testují zkouškou tla-kem, pomocí které se zjišťuje kritická síla. Zkouška tlakem může být ovlivněna vícero faktory, které zpravidla souvisí s uchycením vzorku do stroje. Cílem práce je navrhnout přípravek, kte-rý bude sloužit k upnutí vzorku do testovacího stroje a zlepšení výsledků zkoušky.
Pevnostní návrh ostruhy letadla
Profota, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá výpočtovou deformačně-napěťovou analýzou ostruhy letounu L410 NG s hlavním cílem nejprve ověřit stávající konstrukční variantu a následně navrhnout jiné konstrukční řešení se schopností absorbovat co největší množství deformační energie. Řešení problému je realizováno pomocí výpočtového modelování s využitím numerické simulace kvazistatického a rázového deformačního zatěžování ostruhy prostřednictvím explicitní formulace metody konečných prvků (MKP) v rámci programu ABAQUS v6.14. Po seznámení s problémovou situací a řešenou soustavou je úvodní část věnována rešeršní studii různých konstrukcí ostruhy u jiných typů letounů. Následuje teoretický všeobecný základ k tenkostěnným konstrukcím a k jejich ztrátě deformační stability. Před samotnou stavbou výpočtového modelu je ještě více přiblížena explicitní forma metody konečných prvků. Závěr práce se zabývá vzájemným srovnáním nalezených nejvýhodnějších konstrukčních variant ostruhy a následným výběrem nejvhodnější z nich pro letoun L410 NG.
Stress-strain analysis of the railway bridge in Zahrádky near Česká Lípa
Abdul moghni, Abdul rahman ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
In this Bachelor thesis, the main goal was applying Stress-strain analysis of the railway bridge in Zahrádky near Česká Lípa. The structure of the Bridge was simplified and modeled as a truss construction. The first section of this bachelor thesis was dedicated to searching and obtaining the input data and essential information from the technical documentation of the Bridge. Then truss models for the Bridge were created with various levels of simplification. Therefore we split the analytical section into two parts. The first one was dedicated to statically indeterminate structure the second one was dedicated to the statically determinate structure. Also, every part contains both, self-bridge load and a passing trainload. However, because these equations were quite long, we have used Maple software to help us with calculations. The limit state of buckling was also checked for both structures, but we chose just two variants the lightest, which is self-load, and the heavies, which is the fourth Phase of a passing train. After accomplishing the analytical section, it was essential to verify the results. Therefore, we used the finite element method using Ansys software in the numerical section to verify the analytical part. All calculations were done in 2D. The only exception is in the numerical section, where we added a 3D model to compare with the 2D model.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.