National Repository of Grey Literature 13 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Comparative analysis of professional texts on computer science
Chufarov, Evgeny ; Sučková, Magda (referee) ; Zmrzlá, Petra (advisor)
Cílem této bakalářské práce je srovnávací analýza odborných textů z oblasti informatiky. Jako téma pro materiály byla zvolena technologie VxLAN, která je nejčastěji používána v datových centrech. Prvním textem pro analýzu je článek z webového časopisu, druhým je technická dokumentace Request for Comments (RFC), třetím je video přednáška. Hlavním cílem této práce je prozkoumat vybrané materiály z různých pohledů a určit, do jaké míry se texty, psané a mluvené, liší v použití jazyka a jaké jsou jejich společné rysy. K dosažení tohoto cíle jsou materiály zkoumány z hlediska několika diskurzních rysů, mezi které patří funkce jazyka, styl a žánr, koheze, koherence a deixe. Práce se také zaměřuje na zjištění, zda jsou analyzované materiály typickými představiteli svých žánrů a stylů.
The Language of Patent Documentation
Gubernát, Tomáš ; Sučková, Magda (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Odvětví duševního vlastnictví se může na první pohled zdát velmi komplikované. Tato bakalářská práce je zaměřená zejména na problematiku duševního vlastnictví z pohledu výzkumu a průmyslu, ale také i na jazykový diskurz patentové dokumentace. Má sloužit jako souhrn důležitých informací a orientační návod zejména pro potenciální uchazeče o patenty či jiné druhy duševního vlastnictví, ať už z řad veřejnosti či akademického světa. Nedílnou součástí této práce je analýza nuancovaného jazyka patentové dokumentace, a náhled na možná úskalí při tvorbě žádosti o patent, během procesu získávání patentu nebo i jeho ztrátu.
Speech Acts in Videogames
Šurýn, David ; Zmrzlá, Petra (referee) ; Sučková, Magda (advisor)
This bachelor thesis introduces a new approach of classifying interactions in video games based on the interaction between addressor and addressee and includes an analysis and comparison of speech acts in video games Life Is Strange and Call of Duty. This classification can be used to aid the process of analysis of speech acts in other video games and also assist game developers in the process of creating in-game interactions. To create such classification, the relation between the player and an interactable in-game element had to be prioritised. Then, the main classes of interactions in video games are introduced with each class containing specific types of speech acts. The analysis of speech acts in Life Is Strange and Call of Duty serves as an example of how this classification can be used and also shows many examples of how the game conveys information to the player. The list of interactions in this paper is not complete, but includes the most common and universal ones.
Dialects of English in computer games
Opanasiuk, Yevhenii ; Walek, Agata (referee) ; Sučková, Magda (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou anglických dialektů, které se objevují ve videohrách. Jejím cílem je analyzovat použití různých dialektů v sérii her Grand Theft Auto. Teoretická část je zaměřena na poskytnutí potřebných konceptů souvisejících se sociolingvistikou, rozmanitostí jazyka, dialekty, akcenty a herním průmyslem. Praktická část je zaměřena na jazykovou analýzu anglických dialektů, které se objevují v sérii her GTA. Tato analýza identifikuje dialekty postav ve hře z gramatické a fonetické perspektivy a vysvětluje důvody, které vedly tvůrce hry k výběru těchto dialektů.
The Evolution of Space Telescopes
Bátorová, Silvia ; Sučková, Magda (referee) ; Froehling, Kenneth (advisor)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na popis historie dalekohledu, počínaje refrakčními a reflexními verzemi optického dalekohledu a pokračuje stručným nástinem historie radioteleskopu a vesmírných dalekohledů obecně. Poté jsou specifikovány základní vlastnosti kosmických dalekohledů a jejich pozitivní a negativní vlastnosti jsou porovnány. Na závěr jsou popsány tři nejdůležitější vesmírné dalekohledy a jejich přínosy pro vědu jsou objasněny.
Social Distancing Technologies
Pařil, Michal ; Sučková, Magda (referee) ; Šedrlová, Magdalena (advisor)
Celosvětová pandemie způsobila mnoho protiepidemických opatření. Cílem této práce bylo zhodnotit řadu dostupných technologií, které umožňují společenský odstup. Vybrané technologie byly popsány z hlediska jejich fungování a dopadu na pandemii. Zhodnoceny byly také jejich výhody a nevýhody. Ukázalo se, že všechny vybrané technologie jsou užitečné a poskytují dostatečná řešení různých problémů způsobených pandemickými opatřeními.
Signals and Systems - commented translation of teaching materials
Fluksa, Daniel ; Sučková, Magda (referee) ; Zmrzlá, Petra (advisor)
Tato bakalářská práce je zaměřena na překlad a analýzu studijních materiálů odborného zaměření z českého do anglického jazyka. Materiály, které jsou v rámci této práce přeloženy, se týkají předmětu Signály a Systémy a budou využívány na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií Vysokého učení technického v Brně. První část práce se zaměřuje na překlad zvolené části odborných materiálů s důrazem na použitou terminologii. Překlad je prováděn s ohledem na jeho další použití v pedagogickém procesu a zároveň s cílem dosáhnout co největší shody s originálním textem. Druhá část práce se věnuje analýze jazykových prostředků pomocí zvolených jazykovědným disciplín. Tato analýza má za cíl zdůraznit důležitost a komplexnost procesu překladu odborných textů, který vyžaduje nejen znalost obou jazyků, ale také důkladné porozumění studované disciplíně.
Speech Acts in Videogames
Šurýn, David ; Zmrzlá, Petra (referee) ; Sučková, Magda (advisor)
This bachelor thesis introduces a new approach of classifying interactions in video games based on the interaction between addressor and addressee and includes an analysis and comparison of speech acts in video games Life Is Strange and Call of Duty. This classification can be used to aid the process of analysis of speech acts in other video games and also assist game developers in the process of creating in-game interactions. To create such classification, the relation between the player and an interactable in-game element had to be prioritised. Then, the main classes of interactions in video games are introduced with each class containing specific types of speech acts. The analysis of speech acts in Life Is Strange and Call of Duty serves as an example of how this classification can be used and also shows many examples of how the game conveys information to the player. The list of interactions in this paper is not complete, but includes the most common and universal ones.
Comparative analysis of professional texts on computer science
Chufarov, Evgeny ; Sučková, Magda (referee) ; Zmrzlá, Petra (advisor)
Cílem této bakalářské práce je srovnávací analýza odborných textů z oblasti informatiky. Jako téma pro materiály byla zvolena technologie VxLAN, která je nejčastěji používána v datových centrech. Prvním textem pro analýzu je článek z webového časopisu, druhým je technická dokumentace Request for Comments (RFC), třetím je video přednáška. Hlavním cílem této práce je prozkoumat vybrané materiály z různých pohledů a určit, do jaké míry se texty, psané a mluvené, liší v použití jazyka a jaké jsou jejich společné rysy. K dosažení tohoto cíle jsou materiály zkoumány z hlediska několika diskurzních rysů, mezi které patří funkce jazyka, styl a žánr, koheze, koherence a deixe. Práce se také zaměřuje na zjištění, zda jsou analyzované materiály typickými představiteli svých žánrů a stylů.

National Repository of Grey Literature : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.