Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diagnostika laterality u předškolních dětí
Horáčková, Adéla ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Diagnostika laterality u předškolních dětí Cíle: Cílem bakalářské práce je popsat problematiku laterality včetně její diagnostiky u předškolních dětí a dále aspekty věkového období předškolního věku. Metody: V práci je využita metoda systematické rešerše. Dochází ke shromáždění a prostudování odborné domácí i zahraniční literatury, která slouží k vytvoření přehledu o současné problematice tématu. Výsledky: Výsledek bakalářské práce je přehled o možnostech diagnostiky laterality u dětí předškolního věku. Závěr: Diagnostika lateralita u předškolních dětí hraje klíčovou roli v jejich rozvoji. umožňuje pedagogům a rodičům lépe směřovat výukové aktivity a napomáhat tak optimálnímu rozvoji motoriky, koordinace a kognitivních funkcí. Respektování individuální laterality u dětí je v tomto věku nezbytné pro jejich harmonický a plnohodnotný rozvoj. Při diagnostice laterality je třeba využívat objektivních testů. Klíčová slova: diagnostika laterality, lateralita, předškolní věk, děti, typy laterality, druh laterality, vývoj dítěte
Porovnání změn v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí
Soukupová, Tereza ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Porovnání změn v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí Cíl: Cílem diplomové práce je porovnat změny v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí. Metody: Výzkum byl proveden formou longitudinální studie, která sledovala 61 dětí ve věku 4-6 let po dobu dvou let. Byly použity různé testy pro hodnocení hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivních funkcí, včetně Test of Gross Motor Development (TGMD-2) a Inteligenční a vývojové škály pro předškolní děti (IDS-P). Data byla analyzována pomocí komparativní, korelační a regresní analýzy. Výsledky: Výsledky ukázaly zlepšení v hrubé motorice, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovni během dvouletého období. Dívky dosáhly lepších výsledků v lokomočních dovednostech, zatímco chlapci vykázali větší zlepšení v dynamických disciplínách. Korelační analýza ukázala, že existuje několik slabých korelací mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Regresní analýza ukázala velmi slabé lineární vztahy mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Závěr: Celkově výsledky podporují význam pravidelných fyzických aktivit a strukturovaných motorických her pro rozvoj motoriky a kognitivních schopností u předškolních dětí. Nenašel se žádný významný vztah mezi zlepšením hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovně. Klíčová slova: TGMD-2,...
Navigace pomocí laserového scanneru pro reklamní robot FEKT VUT v Brně
Musálek, Martin ; Burian, František (oponent) ; Florián, Tomáš (vedoucí práce)
Projekt řeší navigaci robota pomocí dvou laserových scannerů PLS 101-312 umístěných vpředu a vzadu. V první fázi bylo řešeno čtení dat z těchto scannerů a jejich konverze do souřadnic bodů, ve druhé simulace pohybu robota a psaní algoritmu pro pohyb, zatím jen v ideálním 2D prostoru. S výhledem na příští úlohy ve skutečném 3D prostoru (nerovnosti na povrchu, nakloněná rovina, schody, okna, závory...) je simulace provedena ve 3D a tím je připravena pro tyto případy. Její součástí je i simulace chyby scanu a dynamiky pohybu a otáčení.
Tvorba 3D modelů
Musálek, Martin ; Horák, Karel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce řeší 3D rekonstrukci objektu pomocí metody nasvícení vzorem. Projektor nasvěcuje měřený objekt definovaným vzorem a dvojice kamer z něj snímá body. Podstavec s objektem se otáčí, a během více měření je objekt sejmut z více úhlů. Body jsou identifikovány z naměřených snímků, transformovány na 3D pomocí stereovidění, spojeny do 3D modelu a zobrazeny.
Souvislosti motorického a kognitivního vývoje u dětí předškolního věku
Brodská, Kateřina ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Maulisová, Alice (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vztahu motorických konstruktů Stoddenova modelu a kognitivního vývoje u dětí předškolního věku. Cílem práce je zjistit míru významnosti těchto vztahů v rámci strukturálního modelu. V literárně přehledové části jsou popsána teoretická východiska kognitivního a motorického vývoje v předškolním věku, na která navazuje přiblížení stavu současného poznání v oblasti odborné literatury. Empirická část je koncipována jako kvantitativní výzkum s cílem zjištění míry významnosti vztahů mezi motorickými konstrukty a kognitivním vývojem. Sběr dat kognitivních funkcí byl realizován prostřednictvím subtestu metody IDS-P. Úroveň motorických dovedností byla zjišťována prostřednictvím světově uznávaných motorických testů a metod TGMD-2 (Test of Gross Motor Development) a MCA (Motor Competence Assessment). Výsledky poukázaly na možné významně pozitivní korelace motorických kompetencí se selektivním myšlením a motorických kompetencí s pojmovým myšlením. Zjištěny byly také negativní korelace pohybové aktivity s fonologickou pamětí a tělesné zdatnosti se selektivní pozorností. U motorických kompetencí byl ve shodě s hypotézou naměřen vztah s výsledným IQ subtestu kognitivního vývoje IDS-P. Výsledky regresní analýzy poukázaly na slabé a středně silné účinky zjištěných vztahů. Závěry...
Hodnocení vztahu obecné motorické koordinace a herní výkonnosti u hráčů fotbalu vzhledem k odlišnému biologickému věku.
Kocík, Martin ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název práce: Hodnocení vztahu obecné motorické koordinace a herní výkonnosti u hráčů fotbalu vzhledem k odlišnému biologickému věku. Cíl práce: Zjištění vztahu mezi úrovní motorické koordinace a subjektivním hodnocením hráčské výkonnosti trenérem se zohledněním biologického věku a odlišného tempa biologické maturace u hráčů fotbalu v žákovských kategoriích (U12-U14). Metody: Výzkumný soubor tvořilo 43 hráčů (průměrný věk 12.8±1.0 roku) z žákovských kategorií (U12-U14) profesionálního klubu v České republice. Pro zjištění biologického věku byla použita metoda duální energetické rentgenové absorbciometrie (DXA). K hodnocení úrovně motorické koordinace byla využita testová baterie Körperkoordinationtest für Kinder (KTK). Herní výkonnost byla hodnocena pomocí dotazníku, který vyplňovali trenéři jednotlivých kategorií. Výsledky: Z celého výzkumného souboru dosáhlo 65,12 % hráčů na slovní hodnocení "vynikající", 32,55 % na "nadprůměrný" a 2,33 % na "průměrný". S hodnocením výkonnosti nejvíce koreloval subtest z KTK "přeskoky po jedné noze", které měly korelaci 0,43. S motorickým kvocientem z KTK testu koreloval dotazník výkonnosti pouze na 0,13. Hráči s nejlepší motorickou koordinací jsou viděni trenéry jako nejlepší v herní výkonnosti, ale rozdíly jsou nevýznamné (0,81) a to i z hlediska věcné...
Vztah verbální intervence a projevů posturální stability
Švátora, Karel ; Čepička, Ladislav (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent) ; Válková, Hana (oponent)
Disertační práce Karel Švátora ABSTRAKT Název: Vztah verbální intervence a projevů posturální stability Cíl: Zhodnotit, zda existuje vztah verbální intervence a projevů posturální stability. Metody: V rámci předložené práce byla realizována 3 výzkumná šetření. Prvního šetření se zúčastnilo 185 probandů (84 mužů) a bylo zaměřeno na ověření efektu psychologického primingu. K hodnocení posturální stability byl využit Posturograf STP-03. Probandi byli náhodně rozděleni do třech skupin a každá obdržela rozdílnou informaci o obtížnosti nadcházejícího úkolu. V průběhu šetření byla zaznamenávána časová řada dat elektrodermální aktivity. Druhého šetření se zúčastnilo 88 probandů (45 mužů) a bylo zaměřeno na ověření efektu persvazivní komunikace. Testem posturální stability bylo setrvání ve stoji měrném na 3cm široké kladince. Probandi byli náhodně rozděleni do dvou skupin, přičemž skupiny obdrželi protichůdnou verbální intervenci v průběhu testu. Třetího šetření se zúčastnilo 142 probandů (83 mužů). Bylo zaměřeno na ověření efektu persvazivní komunikace při výraznější stimulaci aktuálního psychického stavu. Testem posturální stability bylo setrvání ve stoji měrném na 3cm široké kladince na 80cm vysoké platformě. Výsledky: Vliv verbální intervence byl statisticky potvrzen pouze v případě persvazivní komunikace při...
Lateralita a její vztah k volbě rotace v krasobruslení u dětí předškolního a mladšího školního věku
Hájková, Klára ; Sedláčková, Marie (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Lateralita a její vztah k volbě rotace v Krasobruslení u dětí předškolního a mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je sestavení testové baterie na ledové ploše, pro posouzení laterality, tedy preferované dolní končetiny a preferované strany rotace a zatáčení u začínajících krasobruslařů v předškolním a mladším školním věku. Následně jsou zkoumány jednotlivé položky testové baterie položkami ze standardizované testové baterie pro dětskou populaci ve věku 8 10 let dle Musálka (2013). Jsou zjišťovány vztahy jednotlivých testových položek s cílem, zda je možné jednotlivé položky testu na ledové ploše využít tak, aby reprezentovaly relativně spolehlivý nástroj pro určení strany rotace začínajícího krasobruslaře. práci je využito testování pomocí standardizované baterie testů dle Musálka (2013) pro diagnostiku motorických projevů laterality dětí ve věku 10 let. Dále je využito testování pomocí vytvořené testové baterie na ledové ploše, která má splňovat účel prokázání preferované dolní končetiny, či preferované strany rotace a zatáčení. Výsledky: Vytvořená testová baterie s využitím na ledové ploše vykazuje určitou spolehlivost pouze u testových položek, které jsou určeny pro vyjádření preferované strany rotace a zatáčení. V položkách vyjadřující rotaci pak bylo Pearsonovým korelačním koeficientem...
Somatotype and off-ice performance as predictors for long term hockey perspective in youth ice hockey players
Pilná, Petra ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Somatotyp a výkony ve vybraných off hráčskou mládežnickém hokeji. Cíl: Cílem práce bylo zjistit zda somatotyp hráče a výkony ve vybraných off mládežnickém hokeji nejvyšší domácí soutěže predikují hráčskou posuzovanou trenéry Výzkumný soubor tvořilo 112 hokejistů, hrajících nejvyšší domácí juniorskou soutěž Jako prediktory perspektivy byly použity Illinois běh, Illinois běh s kuličkou, pětiskok, běh na 1500 m a somatotyp hráče, který Pro srovnávání výkonů v čase byla použita analýza rozptylu s pakováním hodnocení potenciálu v rámci ankety byl použit párový T test s konfidenční odhadu klinické významnosti tzv. effect size pro párový T užito Cohenovo d určením Cohenova ≤ průkazný effect size. Pro odhad míry vlivu vybraných off ice testů na herní využi vícenásobná regresní analýz , kdy hodnoty herní perspektivy byly tzv. predikanty a vybrané off ice testy představovaly prediktory v regresním modelu. Významnost modelu byla posuzována dle výsledků statistické významnosti p <0,05 a adjustovaného R Výsledky: Výsledky ukázaly, že jediným významným prediktorem herní perspektiv hráče pohledu statistické významnosti běh u juniorské kategorie. Ovšem z pohledu věcné významnosti predikci herní perspektivy věcně průkazný U ostatních off ice testů nelze prohlásit, že by významně souvisely hodnoceným herním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.